Ga naar inhoud


[CAM ALG] CI modules Canal Digitaal


Aanbevolen berichten


  • Moderator

Volgens Canaaldigitaal zou er geen verschil tussen mogen zitten.

 

In de praktijk blijkt, dat afhankelijk van welke uitvoering je hebt, sommige programma's niet goed gedecodeerd worden.

History HD en MTVHD zijn bijvoorbeeld zenders waarmee je problemen kunt verwachten.

 

Kijk ook, of je wel de laatste versie software erop hebt staan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je perse een CanalDigitaal ci module wilt moet je die met het plaatje van de wereldbol hebben dat is de laatste versie en die doet het het minst slecht.

 

De software die er op staat is goed een nieuwere is er niet.

 

Bij de oudere CDS modules is het,

Softwareversie: CanalDigitaal 1.09.003 (1.09.01.00)

Firmware: 1.03.05

Bij de meeste zal dat er al op staan is van een paar jaar geleden dacht ik. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hoeft niet perse een canal digital module te zijn. Ik zoek een module om voorgoed van mijn problemen af te zijn. Ik heb nu een Technibox CAM 1 Plus van Technisat met CI module Astoncrypt V1.05. Tot voor ca 1 maand was dat gem. 1x per week resetten, en sinds een maandje is dat (op de publieke zenders; oorzaak HD?) 1-2 keer per dag. Dat wordt te gek.

In mijn onschuld denk ik dat de module uit de Canal Digitaal winkel de beste zijn, maar dat is dus niet zo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dan heb je verder nog de keus uit de Aston 1.07 software 223 is de laatste of de Powercam pro die zijn wel vrij duur maar ook geschikt voor de HD kanalen in de toekomst als je nog eens besluit een HD ontvanger te nemen. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dat zit hem denk ik in je ontvanger of de combinatie cam en ontvanger, heb de beide bovenste cammetjes en die werken beide goed op de hd kanalen, je zou eens een aston vanaf 2.18 kunnen proberen die staat hier momenteel te draaien en doet het ook goed, als laatste heb ik nog een dragon 4.1 getest met software 3.70 en ook die werkt goed.

 

De beide mediaguard met de software zoals Aart aangeeft.

 

 

Ik heb een Panasonic plasma met ingebouwde s2 tuner met ci.

 

 

Groetjes.........

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo

ik heb ze allebei de onderste die met de wereldbol werkt het beste wel eens vastlopers en zappen duurt lang 5 sec.ook met deze cam wel geluid maar geen beeld volgende kanaal en hoop dan dat hij het wel doet .vooral problemen met hd kanalen rtl 4/sbs6/ned1/2/3

maar die andere waar canaal digital ned/vlaanderen is helemaal waardeloos beeld blijft gewoon hangen zit helemaal vast vooral bij hd kanalen

heb een arion af 4000 hd ontvanger

mvg gerard

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb pas geleden de eerste variant van de plaatjes gekocht. Dus met het Mediaguard/Canal digitaal logo erop.

 

Maar deze werkt bij mij dus echt dramatisch. Als ik de CD smartcard erin stop, dan werkt eigenlijk geen ene HD zender meer. Ook de zenders niet meer uit het voormalige Thema pakket, die de MPEG4 compressie gebruiken. ik heb hem gebruikt in een Rebox 9000. Daarbij zat ook een TVV kaartje in het interne slot. Ook bij gebruik krijg ik regelmatig CI melding dat er een probleem is met het decoderen van een zender.

 

Aangezien ik wat problemen had, wou ik even kijken of het gebruik van een CAM mijn problemen oplossen, alleen het resultaat is dat dit nog veel slechter werkt smile Dit is dus een regelrechte miskoop geweest smile

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Terradon
Hoi, welke software versie staat erop, deze anders ff updaten.

En misschien ook de receiver voorzien van de laatste software.

Veranderen van ci slot wil ook nog wel eens helpen.


Groetjes........

Firmware 1.03.05 staat erop. Er staat ook op MG Core Library Release 1.4.11, dus ik weet niet of dit nog iets zegt en goed is?
Als ik vanuit mijn rebox een nieuwe versie van de software wilt installeren, dan blijft deze gewoon hangen en vind deze eigenlijk ook niets. Dus ik weet niet of dat dit komt omdat er niets nieuws is, of dat er een ander probleem is. Mijn rebox is voorzien van de laatste firmware.

Ik heb hem nu ook in het andere CI slot gestopt, op zich werken de SD zenders en mijn TVV kaartje naar behoren, alleen de HD en Mpeg4 zenders niet.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

zal morgen eens proberen wat de genoemde module met mijn tvv kaart doet, kan me herinneren dat de eerste versies waren voorzien van een landencode, maar als jij het sd tvv pakket wel kan zien blijft het een vreemde kwestie.

 

Is wel mijn vraag krijg ik op een tweede tvv kaart iets in hd???

 

Gebruik voor het hd pakket mijn oranje cd kaartje.

 

Groetjes............

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...