Ga naar inhoud


[CAM ALG] CI modules Canal Digitaal


Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Terradon
zal morgen eens proberen wat de genoemde module met mijn tvv kaart doet, kan me herinneren dat de eerste versies waren voorzien van een landencode, maar als jij het sd tvv pakket wel kan zien blijft het een vreemde kwestie.

Is wel mijn vraag krijg ik op een tweede tvv kaart iets in hd???

Gebruik voor het hd pakket mijn oranje cd kaartje.

Groetjes............

De TVV kaart zit in het interne kaartslot van mijn decoder, dus niet in mijn CAM. Als ik heb in de CD CAM stop, dan wilt deze inderdaad niet zo goed pakken. Ik heb dus alleen het CD kaartje erin gestoken.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi,

 

Net even geprobeerd met dezelfde cam en soft als die van jou en tvv kaart gewoon beeld op ketnet hd en een hd met een vantage 8000s.

 

Ook de cd kaart werkt goed samen met de cam en de hd kanalen ook als ik dezelfde configuratie doe als jij, dus tvv kaart in de interne cardreader en de cd kaart in de mediaguard cam

 

Dus de cam zou moeten werken

 

Zou dus ook een software (laatste versie v1.08.01) probleem van die rebox kunnen zijn lees dat die nogal buggy is dus test jou cam eens in een andere receiver.

 

Verder vind ik het vreemd dat de tweede kaartlezer het kennelijk niet doet anders was je probleem toch onmiddellijk opgelost, dit werkt namelijk bij de vantage perfect tvv en cd beide in een cardslot en dan heb ik nog een dragon met emu en somskaart in het ci slot.

 

 

Groetjes...........

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat gebeurd er als je de cd kaart intern doet en de tvv in de mediaguard.

 

 

En ik neem aam dat je toen je de rebox van nieuwe software hebt voorzien dit als volgt hebt gedaan,

 

• Gebruik een FAT32 geformatteerde USB Stick;

• Sla de software op via uw PC op de USB Stick (niet openen);

• Doe de USB Stick voorin de ontvanger;

• Software wordt gedetecteerd;

• Druk op de rode knop;

• Na downloaden, herstel fabrieksinstellingen;

• Zet de ontvanger helemaal uit en weer aan;

• Doe de FastScan;

 

En dan vooral het terug naar de fabrieks instellingen is meestal erg belangrijk.

 

Succes............

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik de TVV kaart en de CD kaart samen sinds de tweede kaartlezer op de Rebox geactiveerd is (sinds december vorig jaar eigenlijk). Op zich werkt het ook wel als je beide kaarten in de interne kaarslot gebruikt (gebruik het ook al een tijdje zo), alleen krijg je op sommige zenders (maar altijd wel op dezelfde zenders), de melding "gecodeerde zender" als ik ernaar toe zap. Als ik vervolgens 6 seconden wacht heb ik beeld. Als je er 10x langs zapt, dan gaat het ongeveer 4x goed.

Mijn vriendin is wat minder geduldig dan ik en kan hier wat minder goed mee omgaan smile Maar ik moet zeggen dat dit mij dus ook zwaar irriteerd.

Een bijkomend probleem hierbij is, is dat dit ook mijn opnames kan laten mislukken. Vorige keer iets willen opnemen van Veronica, toen was de gehele opname een lang zwart beeld toen ik het probeerde af te spelen.

 

Wat vreemd is, is dat dit altijd bijvoorbeeld op Veronica gebeurt maar nooit op RTL5 ofzo, dus ik snap zelf ook niet de relatie daartussen. Na een fabrieksreset en een fastscan heb ik precies hetzelfde probleem in elk geval, dus het ligt niet aan mijn zenderlijst.

 

Als ik alleen de CD kaart gebruik en de TVV kaart er niet in stop dan werkt eigenlijk alles goed. Ik heb het ook al redelijk vaak aangegeven bij Rebox, maar ze weten het eigenlijk simpelweg gewoon niet en zeggen dat ik maar de nieuwe firmware moet afwachten, maarja.. daar heb ik ook niet veel aan frown

 

Als ik vervolgens de CD kaart in de CI CAM stop en de TVV kaart in het interne kaartslot, dan heb ik de melding van "gecodeerde zender" niet op Veronica en dan lijkt dat stuk goed te werken, alleen geen beeld op de HD zenders dus dat is voor mij ook nog geen oplossing... frown

 

Ik zit nu maar te kijken of een Aston module aan te schaffen, maar dan wil ik eerst weten of dat dit in deze configuratie goed kan werken..

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Snoopy
Ik heb die middelste in een Topfield 7700 HSCI in
combi met de nieuwe oranje CD kaart. Bij mij doen
de HD kanalen het niet ....


Mijn ervaring met de Topfield 7700 HSCI is dat als je HD kanalen wilt kijken, je naar het kanaal moet zappen, dan de CI module uit de ontvanger halen, weer terug plaatsen, en dan na enkele seconden krijg je beeld. Volgens mij als je daarna naar een andere HD zender zapt blijft het werken, maar als je na een tijdje weer terug zapt naar een HD zender moet je weer hetzelfde doen.
Nu met een andere ontvanger (ik dacht een homecast) is het hetzelfde. HD zenders doen het pas weer wanneer de CI module uit de ontvanger gehaald wordt en weer terug geplaatst.
Dit is met een oude CI module. Ik weet niet of de nieuwe modules dit zelfde probleem hebben??
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Blijft idd een vreemd verhaal krijg toch het idee dat het een software probleem is van de rebox, heb je op het forum daar al eens gevraagd of er meer mensen dit probleem hebben.

 

Zou wel eens even die cd cam in combinatie met een andere ontvanger proberen als ik jou was, al was het maar voor de duidelijkheid.

 

Voor wat betreft een aston 1.07 cam, vanaf software versie 1.18 tot 2.23 werkt het perfect op alle sd en hd kanalen.

 

Heb deze zelf getest met een vantage 8000s en een panasonic plasma met dvbs 2 tuner ingebouwd.

 

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ook ik heb problemen met het kijken naar de HD zenders van CD.

Het zal wel aan de combinatie van mijn Topfield 7700H DPVR met de Canal Digitaal cam liggen.

Ik had die cam speciaal gekocht in maart voor het nieuwe HD pakket, en ik dacht zo van, als ik de originele cam van CD koop, dan moet het toch goed zijn.

Niet dus!

Het is de nieuwste cam, die met die wereldbol erop.

Updaten lukt niet, want er zit al de nieuwste software op.

En nu de problemen:

 

Hij werkt wel, maar er zijn erg vaak freezes in beeld en geluid als ik de ontvanger net heb ingeschakeld.

Na een tijdje wordt het wel minder, en als de cam eenmaal op temperatuur is gekomen zijn er nog sporadisch freezes.

De cam moet dan wel in het onderste camslot zitten, als hij in de bovenste zit blijf ik permanent naar freezes kijken, ook als de cam al op temperatuur is gekomen.

Soms komt er na het zappen naar een ander kanaal geen beeld en geluid, dan moet ik de ontvanger opnieuw opstarten.

De cam eruit halen en er opnieuw instoppen tijdens het kijken resulteert in een zwart beeld zonder geluid, ook dan moet de tuner opnieuw opgestart worden.

Misschien is er hier iemand die ook de Topfield 7700 HDPVR heeft, maar geen problemen heeft met de HD zenders van CD?

Dan zou ik graag willen weten welke cam er dan in gebruik is.

Al vast bedankt.

Vriendelijke groet,

 

AEO

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de vele berichten over dit onderwerp leest blijkt dat de Aston 1.07 cam vaker goed werkt dan de diverse modules van CanalDigitaal.

 

Bij mijn Topfield werkt de Aston Moduul prima.

 

Een kanttekening hierbij is dat er totaal geen garantie is voor de toekomst. Regelmatig verandert er iets aan de codering en moeten we maar afwachten of alles goed blijft werken.

 

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 7700 hd pvr werkt slecht met de c cam. Deze ontvanger is overigens oorsponkelijk niet voor de nederlandse markt want dat is de 7710 hd pvr.

De 7700 hd pvr werkt het beste metde aston cam en firmware 2.18 of 2.23 of de powercam.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

hoi Alfred,

 

Moet de Powercam nog van een speciale soort software voorzien worden, om goed te werken met mijn CD HDTV abonnement i.c.m. de Topfield 7700 HDPVR?

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: AEO
hoi Alfred,

Moet de Powercam nog van een speciale soort software voorzien worden, om goed te werken met mijn CD HDTV abonnement i.c.m. de Topfield 7700 HDPVR?

Nee. Ik had een oude Powercam via één of andere tweedehands verkoopsite gekocht, en die werkte prima, ook met HD. Maanden later was er ineens een update op de Hotbird, en die nam de Powercam mee. Dus de fabriekssaoftware is goed genoeg.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Alfred,

 

Bedankt voor je info.

Ik heb de Powercam inmiddels besteld, en ik mag mijn CD cam inruilen, dus hoef ik alleen het prijsverschil bij te betalen.

Groetjes.

 

AEO

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb beide modules en kan alleen maar beamen, ga voor de Aston 1.07.

 

+ sneller

+ loopt niet zo vaak vast als de CD module

 

De Canal Digitaal module moet ik vaak uit de ontvanger halen en er weer indoen na het aanzetten van de ontvanger omdat deze dan hangt.

Soms hangt de module spontaan tijdens het zappen.

Altijd is de module trager dan de Aston 1.07.

 

En als je er één tweedehands op de kop tikt nauwelijks duurder dan de CD module.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...