Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Gast dreamboxboy
Geplaatst:

Ik heb een Sky Italia smartcard voor in mijn dreambox. Ze zeiden dat ik dan ook een smargoreader moest aanschaffen voor het uitlezen. Weet iemand welke instellingen je nodig hebt voor in de CCcam.cfg? Gebruik overigens CCcam 2.1.4, DM 800 met PLI software.

Alvast bedankt!

Geplaatst:

Met CCcam alleen kun je de sky kaart niet aan de praat krijgen (wel met bv Oscam icm CCcam), daar tegen heb je geen andere kaart lezer nodig dan die van de dreambox zelf!

Succes!

Geplaatst:

Dat is allemaal leuk en aardig, maar de topicstarter vraagt om praktische toepasselijkheid waarmee hij met z'n sky kaart op z'n dreambox kan kijken.

Dus een stappenplan of benodigdheden om dit te verwezenlijken zijn dan op z'n plaats. Het roepen van kreten is niet bevorderlijk voor het verder afhandelen van z'n vraag.

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Geplaatst:

Ik wil niet onbeleefd overkomen maar als je een beetje serieus wil zijn over een Sky Italia kaart in een Dreambox zal je toch wat verder moeten kijken dan dit forum. Er zijn een paar dedicated Oscam-forums die je door "Oscam" in te typen op Google kan vinden. Daar wordt ook de NewCS-patch besproken.

Mijn kennis is verder vrij beperkt, ik geef dan tenminste met mijn "kreet" een tip net zoals APPLE dat deed. En wat heb jij toe te voegen?

Gast dreamboxboy
Geplaatst:

bedankt tot zover! Het gaat hier om een 0919 denk ik want de laatste twee cijfers van het serial nummer zijn 19 of kan je het daar niet aan herkennen?

Gast dreamboxboy
Geplaatst:

dan weet ik dat ook meteen. het is een 0002 serial nummer, dus dan is het een 093b= nds3

zou je nu misschien weten hoe ik de kaart aan de praat kan krijgen?

Mvg

Gast Hans Jansen
Geplaatst:

waar kan ik die gepatchte newcs vinden ?

Geplaatst:

Je kunt beter Oscam gebruiken dan Newcs. Het Newcs team is al een hele tijd geleden gestopt met de ontwikkeling van de cam, je bent nu dus aangewezen op gepatchte versies. Dit lijkt me niet echt handig omdat het er naar uit ziet dat de codering steeds veranderd en het dan weer wachten is op een aangepaste versie.

Ook is Newcs alleen een cardserver en heb je dus een client nodig om beeld te krijgen met de Dreambox. Oscam is net als b.v. CCcam een server/client in een.

DM8000 ruDREAM Infinity X

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen