Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beelduitval opgeslost bij mij :D

Heb de gebruikershandleiding van mijn tv genomen (SAMSUNG) en gelezen welke de juiste resolutie is dat mijn tv aankan. Bij mij stond de resolutie namelijk 1 stapje te hoog ingesteld in de dreambox blush.

De speciale hdmi2 poort had ik al in gebruik.

Nu geen uitval meer.

Grts

• Reacties 87
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Ik heb een philips tv en ook bij mij valt het beeld soms weg met de 800HD.

Krijgen jullie dan ook heel even een bromgeluid te horen? Hij knettert dan ook een beetje. hebben jullie dan ook????

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:

Nee hier geen geknetter of gebrom.

alleen " geen signaal "

dus geen beeld.

Met van alles kan het beeld weer opstarten, zoals:

TV op andere bron of UIT /AAN schakelen.

dreambox UIT /AAN.

HDMI stekker er even uit.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Redboelleke
Beelduitval opgeslost bij mij :D
Heb de gebruikershandleiding van mijn tv genomen (SAMSUNG) en gelezen welke de juiste resolutie is dat mijn tv aankan. Bij mij stond de resolutie namelijk 1 stapje te hoog ingesteld in de dreambox blush.
De speciale hdmi2 poort had ik al in gebruik.
Nu geen uitval meer.

Grts

Hoe kan ik de resolutie van de dreambox aanpassen? Ik heb een wat oudere philips lcd en ik heb het idee dat de tv moeite heeft met het signaal.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:
Origineel bericht van: ferrarisat
Menu
Instellingen
systeem
Audio
modus hier aanpassen

Hij staat nu volgens mij op 1080i. Maar als ik hem op 720p zet is het beeld dan minder of maakt dat niets uit. Ik ben hem nu opnieuw aan het installeren dus kan nu niet kijken. Is het signaal dan minder en heb ik dan de kans dat mijn tv dit signaal beter aan kan?

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:

Ik heb dit probleem ook, alleen heb ik een sony w5500 tv. Hij valt bij mij regelmatig weg op het nickelodeon kanaal. Dit is ook gelijk het enige kanaal dat niet HD is. Misschien zit het daarin ?

Ik heb ook mijn firmware van mijn tv geflashed in de hoop dat het opgelost is, maar helaas. De hdmi kabel zit er goed in en ik heb verschillende hdmi ingangen op mijn tv geprobeerd, maar helaas.

Ohja, ik draai Gemini 4.7.

Iemand nog een tip ?

Geplaatst:
Origineel bericht van: Pedro4
Origineel bericht van: ferrarisat
Menu
Instellingen
systeem
Audio
modus hier aanpassen

Hij staat nu volgens mij op 1080i. Maar als ik hem op 720p zet is het beeld dan minder of maakt dat niets uit. Ik ben hem nu opnieuw aan het installeren dus kan nu niet kijken. Is het signaal dan minder en heb ik dan de kans dat mijn tv dit signaal beter aan kan?

je kan ook het autoresolution plugin instaleren
daar kun je ook een aantal aantal aanpassingen doen voor je beeld

DM 800HD open pli

T90 7-13-19.2-23.5-28.2 Oost en 30 West

Amiko Alien

Samsung LE40A856

Geplaatst:
Origineel bericht van: Erwan
Ik heb dit probleem ook, alleen heb ik een sony w5500 tv. Hij valt bij mij regelmatig weg op het nickelodeon kanaal. Dit is ook gelijk het enige kanaal dat niet HD is. Misschien zit het daarin ?
Ik heb ook mijn firmware van mijn tv geflashed in de hoop dat het opgelost is, maar helaas. De hdmi kabel zit er goed in en ik heb verschillende hdmi ingangen op mijn tv geprobeerd, maar helaas.
Ohja, ik draai Gemini 4.7.
Iemand nog een tip ?

Het kan ook zijn dat je box te warm word
krijgt het genoeg koeling,staat ie in een afgesloten kast?
plaats anders een fan kan probleem oplossen

DM 800HD open pli

T90 7-13-19.2-23.5-28.2 Oost en 30 West

Amiko Alien

Samsung LE40A856

Geplaatst:

De dreambox wordt wel een beetje warm, maar dat is het probleem denk ik niet. Zodra ik mijn hdmi signaal verlies en ik schakel mijn tv van de ene hdmi poort terug naar de poort waar mijn dreambox op zit dan heb ik weer beeld.

Ik weet bijna zeker dat het probleem zich voordoet als ik een bepaalde zender kijk waar iets vreemds gebeurd met de resolutie.

Bijvoorbeeld nickelodeon, dit is geen HD, maar wel 16:9 met zwarte balken onder en boven.

Nu kan ik wel allerlei images proberen, maar ik vermoed dat ik steeds hetzelfde resultaat ga krijgen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen