Gast EdwinGuzzi Geplaatst: 20 maart 2010 Geplaatst: 20 maart 2010 Beste forumleden, Ik heb een dreambox 500 aangesloten op een draaibare schotel. Ik maak gebruik van USALS. Dit werkt op zich goed, elke satelliet die ik instel heeft een goed bereik. Echter als ik zenders ga zoeken vindt de dreambox maar heel weinig. Als ik bijvoorbeeld zoek op astra1 19.2 dan vindt hij geen enkele Nederlandse zender. De schotel zelf is afgesteld door de satellietboer met een professionele meter, dus dat staat goed. Ik heb ook al gemini geprobeerd en heb er nu weer de originele software op staan. Een factory reset helpt ook niet. De zenders die hij wel vindt geven gewoon een goed beeld. Horizontaal/verticaal maakt ook geen verschil, heb werkende zenders op beide. Wie weet wat hier aan de hand kan zijn? Mvg, EdwinGuzzi
wortellica Geplaatst: 20 maart 2010 Geplaatst: 20 maart 2010 mischien open pli proberen met de henksatlijst.
Gast EdwinGuzzi Geplaatst: 20 maart 2010 Geplaatst: 20 maart 2010 Sorry dat heb ik ook al geprobeerd...
Gast 1664 Geplaatst: 20 maart 2010 Geplaatst: 20 maart 2010 Origineel bericht van: EdwinGuzzi Horizontaal/verticaal maakt ook geen verschil, heb werkende zenders op beide. En hoge/lage band? De NL zenders zitten in de hoge band. Je dreambox moet iets van 1200 services vinden op astra1.
rommelaar Geplaatst: 20 maart 2010 Geplaatst: 20 maart 2010 Geef eens de namen van enkele zenders op die hij bij jou op astra wel vind.En kijk eens op of deze wel werkelijk op astra zitten.Ben bang dat je dan toch niet op de goede satelliet zit. Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers. Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.
Gast EdwinGuzzi Geplaatst: 23 maart 2010 Geplaatst: 23 maart 2010 Ik krijg op elke satelliet maar heel weinig zenders. Ik heb hem gister aangesloten op een visiosat met 4 lnb's bij mijn ouders. Astra 1,2,3 en hotbird. Op alle krijg ik daar ook veel te weinig zenders. Mijn ouders hebben zelf ook een dreambox 500, als ik die van mij daar aansluit slaat de ber ook een beetje uit en is de signaal meting ook lager dan bij die van mijn ouders. Als ik hem weer terug heb zal ik kijken naar hoge/lage band en welke zenders ik wel precies kan ontvangen.
iemand Geplaatst: 23 maart 2010 Geplaatst: 23 maart 2010 Je 500 moet nu ook stroom leveren tbv de rotor, mogelijk wordt hem dat net te veel; maw probeer eens een andere zwaardere voeding. gr. Erik
Gast EdwinGuzzi Geplaatst: 27 maart 2010 Geplaatst: 27 maart 2010 Ik heb hem ook al op een niet draaibare schotel geprobeerd met hetzelfde resultaat. Ik heb al gelezen over de voedingen, ik heb de goede 2A voeding erbij. Ik heb ook ergens gelezen over een kapotte mosfet q72. Als dit zo is dan zou er geen lnb spanning zijn, dit zal ik komend weekend even nameten.
peterk Geplaatst: 27 maart 2010 Geplaatst: 27 maart 2010 Heb je wel een recente satelite.xml? Wellicht heb je de satelliet posities in de LNB configuratie niet juist staan?
Gast EdwinGuzzi Geplaatst: 31 maart 2010 Geplaatst: 31 maart 2010 Ja ik heb de nieuwste satelite.xml er in gehad maar dan zegt ie bij elke zender dat ie de zender niet vinden kan. Het probleem is dus dat de schotel wel goed staat afgesteld maar dat de dreambox veel te weinig zenders vindt. Ik heb een andere ontvanger op de schotel aangesloten en deze doet het perfect.
Gast EdwinGuzzi Geplaatst: 31 maart 2010 Geplaatst: 31 maart 2010 Ooh en ik heb wel gewoon lnb spanning, 12v en 16v.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen