Ga naar inhoud


Vu+Duo ten opzichte van DB


blitzteam

Aanbevolen berichten


Meer, want de VU+ duo is een twin tuner, en dm 800 en dm 500hd zijn single tuners.

Dus je kunt op de VU+ duo de ene zender opnemen en een andere ( ook op een andere transponder c.q. sateliet ) bekijken.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn mening, gebaseerd op eigen ervaring met dm800 (+/- 1 jaar) en vu (+/- 2 maanden):

 

De VU heeft het voordeel van 2 tuners, start sneller op, en reageert sneller op de afstandsbediening. Daar staat tegenover dat er maar maximaal iets van 5 opnames gelijktijdig kunnen lopen. Dat is wat mij betreft meteen het grootste minpunt, vooral als je een autotimer gebruikt om aansluitende programma's op te nemen, wil het wel eens gebeuren dat je over de limiet gaat.

 

Beeldkwaliteit is op mijn tv vergelijkbaar, al heb ik wel het idee dat de de-interlacer van VU iets beter is.

 

Ik gebruik de ontvangers puur voor TV ontvangst, met redelijk wat opnames, maar zonder timeshift.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een DB7025+ en nu de VU+Duo. Met openPLi firmware zien beiden er hetzelfde uit.

DB heeft een handiger afstandbediening. Opstarten en zappen op de VU gaat veel sneller dan DB. Ook op de VU nog geen problemen gehad met switchen van satelliet, gekend probleem voor alle DB's. De VU blijft ook lekker koel.

Dreambox 7025+ is VU+DUO geworden, Wave Frontier T90, Best 10X1 switch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pros
Ik heb een DB7025+ en nu de VU+Duo. Met openPLi firmware zien beiden er hetzelfde uit.
DB heeft een handiger afstandbediening. Opstarten en zappen op de VU gaat veel sneller dan DB. Ook op de VU nog geen problemen gehad met switchen van satelliet, gekend probleem voor alle DB's. De VU blijft ook lekker koel.


Ik heb ook beiden, maar ik vind de beeldkwaliteit op de SD kanalen toch wel ernstig slecht in vergelijking met de DM7025+. Ik heb ze beide via component aangesloten gehad. DM is vele malen scherper en ook bijv. de Topfield 5510 is scherper. De VU+Duo is echt wat SD betreft een stuk slechter.
Verder niets dan lof over de VU+duo!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoor hier meer mensen over met SD. Met HD schijnt het prima te zijn.

Sta op het punt om een VU+ aan te schaffen, maar dit is voor mij erg belangrijk! Hobbydoos is super maar de beeldkwaliteit is het aller belangrijkst!

Kun je misschien een voorbeeld uploaden? Dan kan ik zien hoe onscherp het is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...