seije017 Geplaatst: 20 maart 2010 Geplaatst: 20 maart 2010 ik heb een probleem met instal van windows. vista en ook xp pro lukt niet. bij vista blauw scherm memory 'probleem of hardware. en bij xp msi niet copyeren. heb van allse geprobeerd maar kom niet verder. kan het een geheugen probleem zijn. kom niet verder.
PaulCl Geplaatst: 20 maart 2010 Geplaatst: 20 maart 2010 Maak een CD met memtest86 en boot ermee Na de test weet je dan toch al of het geheugen goed of slecht is. Indien OK, misschien eens de harddisk testen door hem in een andere PC te hangen. Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken. Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin Samsung LE46A552: 46" Full HD.
seije017 Geplaatst: 20 maart 2010 Auteur Geplaatst: 20 maart 2010 ok ga ik doen. en heb er al een andee hdd ingehad maar gaf zelfde probleem. iemand nog andere tips.
_Bartje_ Geplaatst: 20 maart 2010 Geplaatst: 20 maart 2010 Staan je condensators bol op je moederbord?
seije017 Geplaatst: 22 maart 2010 Auteur Geplaatst: 22 maart 2010 nee dat niet. kan er ook een virus oid in het bios zitten. omdat het eerst goed was en ik er nieuwe xp opgezet heb van een gedownloade bestand. of het geheugen dat heb ik in een andere pc gehad , ff maar .
NINjak Geplaatst: 22 maart 2010 Geplaatst: 22 maart 2010 Gaat het installeren van de windows versies willekeurig fout en lijkt het net of je cd/dvd kapot of vuil is? Als dat het geval is dan zal het weleens zeker je geheugen kunnen zijn! Dus ook al heb het geheugen ergens anders schijnbaar goed in gedaan heb zal je het in het huidige systeem gewoon echt moeten testen om zeker te zijn. Er zijn trouwens bepaalde (merken/types) geheugen modules die opzich niet fout zijn maar het met bepaalde chipsets het niet of heel slecht doen! Het zou bv. ook de geheugen controller kunnen zijn (een foute samenwerking tussen de 2) of dat de timings/voltages niet goed door het moederbord "vertaald" worden. Van dat laaste hebben bepaalde geheugen modules wel eens last van en dan raden de makers zelf handmatige settings aan ipv. gebruik te maken van SPD.
seije017 Geplaatst: 22 maart 2010 Auteur Geplaatst: 22 maart 2010 het geheugen komt uit die pc maar tijdelijk ff in een ander desktop pctje gezeten. dat vind ik vreemd aan het verhaal.
maestro Geplaatst: 23 maart 2010 Geplaatst: 23 maart 2010 Blauw scherm is 99 van de 100 keer schijf of geheugen. Werk persoonlijk al 5 jaar metr MSI bordjes, maar nog geen problemen gehad met rotte elco's oid. Dus een goed proggie voor de schijf opstarten doet vaak wonderen.. ff googelen op fabrikant schijf en testtool, of een goed memtest progje, en je weet bijna zeker wat het probleem veroorzaakt. succes, Maestro - - - - To SAT or not to SAT , that's the question - - - - ** Dreambox 500S - Humax 5400 - Target CI2000 **
seije017 Geplaatst: 23 maart 2010 Auteur Geplaatst: 23 maart 2010 dus bij geheugen probleem kan ik bij jou wel terecht voor nieuw geheugen. omdat hij al niet meer een van de nieuweste pc's is pc 133 volgens mij
seije017 Geplaatst: 24 maart 2010 Auteur Geplaatst: 24 maart 2010 lijkt nu goed te gaan met instal nieuwe vista. heb er 1 geheugen bankje uit gehaald ! vreemd. wat kan zoiets zijn .
NINjak Geplaatst: 24 maart 2010 Geplaatst: 24 maart 2010 Je heb de boel nog steeds niet helemaal of helemaal niet getest met de/een memory tester zoals memtest86? Dan had je mogelijk gezien dat: 1) je geheugen banken niet samen werken (heel misschien alleen in dual channel mode). 2) een van de twee gewoon stuk is. 3) of dat de geheugen controller niet helemaal lekker is. Als het met 1 bank wel goed gaat is er duidelijk iets aan de hand maar wat! is dus nog de vraag. Zonder "iets" te testen weet je niks en zal je het nooit weten en anderen kunnen alleen gissen en het niet voor je testen.
seije017 Geplaatst: 24 maart 2010 Auteur Geplaatst: 24 maart 2010 ik denk optie 3 soms wel en soms niet opstarten met een bankje in dat slot. is dit te maken of gewoon met 2 bankjes werken.
lock Geplaatst: 25 maart 2010 Geplaatst: 25 maart 2010 Je kan natuurlijk blijven denken, maar je kan ook het advies van PaulCI en NINjak opvolgen en memtest erop los laten. "That's another fine mess you've got me into"
Tonskidutch Geplaatst: 25 maart 2010 Geplaatst: 25 maart 2010 juist, maar hij moet wel opstarten... daarvoor en anders in een andere pc steken en Mem-testen ciao I Am Gone Love You JESTOFUNK
seije017 Geplaatst: 25 maart 2010 Auteur Geplaatst: 25 maart 2010 reeds instal van vista ultimate op de pc. als ik er het 3e bankje geheugen in druk loopt hij vast. intussen gezien dat er een klein scheurtje in het zwarte plastic zit waar het gehuegen in word gedrukt. ook mist er het witte klepje waarmee je het gehuegen uit de houder word gedrukt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen