Ga naar inhoud

[AF9400PVR HDMI] Model niet meer van deze tijd?

Driewerf

Aanbevolen berichten

Sinds 2007 heb ik een Arion 9400Hdmi (geen CD versie). In het begin was ik enthousiast over het opnemen van 4 programma's, de beeldkwaliteit via Hdmi en de vele mogelijkheden die je hebt bij het instellen.

Vanaf het begin waren er bugs die bij mij soms irritatie, soms woede opwekte. (Bv. het crashen en opnieuw opstarten tijdens een opname). Omdat er geregeld nieuwe firmware beschikbaar werd gesteld had ik de hoop dat er op een dag een stabiele ontvanger zou staan.

De laatste firmware heb ik een keer ingespeeld en vrij snel vervangen voor de een na laatste die het bij mij beter deed. Al zitten er in die versie ook nog steeds bugs.

Nu is het op het Duitse forum erg stil. Er komen geen nieuwe updates meer en er zijn weinig vragen en reacties. De laatste reactie is een negatief koopadvies.

Ik krijg de indruk dat de 9400Hdmi niet verder ontwikkeld meer wordt. Dat vind ik redelijk snel voor een apparaat dat in 2006 (?) op de markt is gekomen.

Nu geldt dat voor meerdere ontvangers; ook de Topfield 5510 is hopeloos verouderd (in 2006 aangeschaft). De Topfield is wel veel stabieler dan de Arion maar kan niet decoderen en heeft veel minder mogelijkheden.

Deze ontvangers doen het nog wel, dus econmisch gezien zijn ze niet helemaal afgeschreven maar de "themakanalen" die in Mpeg4 uitgezonden gaan worden kunnen ze bv. niet meer ontvangen.

De Arion staat nu al een tijd uit en zal door mij niet snel meer gebruikt worden. De ontvanger die aan staat kan meerdere programma's tegelijkertijd ongecodeerd opnemen in HD, heeft toegang tot het internet en oneindig veel mogelijkheden.

En toch, ook bij deze ontvanger vrees ik dat de tijd de mogelijkheden snel inhaalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Hoi, heb hier een 9400 se editie dus zonder hdmi (helaas) heb hem op een 42 inch plasma met een s-video kabel en ben eigenlijk nog best tevreden over het plaatje wat er dan nog uit komt, is niet zo scherp als de ingebouwde s2 tuner maar vind het opnemen nog steeds een groot voordeel.

Ben aan het zoeken naar een hd ontvanger die ongeveer hetzelfde kan als de arion maar dat valt nog niet echt mee......dus voorlopig mag die van mij nog ff blijven.

groetjes............

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen