Ga naar inhoud

[DM800HD] Zeer slecht beeld op mijn tv bij het in gebruik nemen van mijn nieuwe 800HD?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: MiLo

Lijkt me stug, AV apparatuur is nooit geaard - en met reden, dus ook geen aarde eraan prutsen.

Ehh, mijn HD TV heeft een geaard netsnoer en MOET volgens de gebruiksaanwijzing aangesloten worden op een stopcontact met randaarde...

Geplaatst:

Ik heb de vraag gesteld en bij mij zitten er allemaal stekkers aan zonder randaarde. Maar het werkt hier weer prima.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:

Ik word gewoon oud.

Die nieuwerwetse dingen zullen dan wel ergens die randaarde voor nodig hebben. Je PC is tegenwoordig ook AV apparatuur, maar is ook geaard. Moderne TVs lijken meer op een PC dan op een TV, dus dan is dat weer logisch.

Probleem met randaarde is het ontstaan van aardlussen, wat bij audio apparatuur steevast de oorzaak is van "brommen".

Als je AV apparaten met randaarde op elkaar aansluit, zul je die moeten scheiden met een optocoupler, trafo, of iets van dien aard. Ik denk niet dat dat gebeurt in zo'n TV, dus het zal er wel op neerkomen dat die randaarde verbonden is met een geisoleerd deel van het chassis, bijvoorbeeld een grid achter het scherm. De AV delen zitten dan in een eigen (ongeaard) gedeelte. Dan is 't ook weer koosjer.

Geplaatst:
Origineel bericht van: MiLo
dus het zal er wel op neerkomen dat die randaarde verbonden is met een geisoleerd deel van het chassis, bijvoorbeeld een grid achter het scherm. De AV delen zitten dan in een eigen (ongeaard) gedeelte. Dan is 't ook weer koosjer.

Ik heb het even nagemeten en: Nee, de randaarde van mijn TV is verbonden met de elektrische nul van de AV aansluitingen. Alle aangesloten apparaten zijn nu dus, via de TV, geaard.

In mijn geval is de TV het enige aardpunt, dus geen aardstroom mogelijk.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen