Ga naar inhoud

[DM800HD] Geen contact meer met de rotor...

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben al een tijdje aan het sukkelen met m'n signaal en besloot vandaag nog eens alles te controleren (kabel nagekeken, lnb, rotor - beide vrij nieuw, minder dan een jaar oud,f-connectoren vernieuwd, enz). Hierna leek alles eindelijk in orde: gedurende 2 uur had ik een sterk signaal en perfect beeld, en draaide alles naar behoren via USALS (ten minste tussen 13.0E, 19.2E en 28.2E). Toen probeerde ik eens naar de Thor te draaien, maar kreeg ik daar geen signaal. En sindsdien staat de SNR gewoon steeds op 0, draait de rotor niet meer, en is ook de LED op de rotor uit. Heeft iemand soms een idee hoe ik alles weer kan reanimeren? Visueel zie ik dat de rotor meer naar het westen staat dan 13.0, maar hij draait dus niet terug naar Astra of Hotbird.Ik heb al meerdere malen geprobeerd de dreambox aan en uit te doen (ook door de stroom te ontkoppelen) en de LNB-in connectie los en weer vast te maken. Maar alles blijft zwart.

De verbinding tussen m'n dreambox en de rotor is ongeveer 15 meter schat ik. Zou dat een probleem kunnen zijn? ZOu het kunnen dat de DM800 hier problemen mee heeft. Indien ja, is er een mogelijkeheid om het signaal te versterken?

Als iemand een idee heeft - dank bij voorbaat!

-Stephan

Geplaatst:

aantal mtr maakt niets uit heb zelde opstelling met 25 mtr

werk perfect

welke image gebruik je? hier open pli

kijk even of je ale instellingen goed hebt staan

modus eenvoudig

modus rotor

lengtegr

breedtegr

tone amplitude 800mV

DM 800HD open pli

T90 7-13-19.2-23.5-28.2 Oost en 30 West

Amiko Alien

Samsung LE40A856

Geplaatst:

Bericht van Dream over rotor probleem:

Please install the latest firmware update under:

http://www.dream-multimedia-tv.de/dm...0_20080912.nfi

And by the way here's a config. for diseqc:

Please test it by using the manual configuration. In the tuner configuration set the config. of the tuner to "extended" (at the moment should be on "simple"). Now you can choose which satellite to receive and then use for these satellites this settings (Diseqc-mode 1.1, Diseqc command transfer (AA), Diseqc repeats on 2 or 3, command or repeating sequence may also once activate).

Once configured for the first satellite please select with the left-right buttons of the remote control the next satellite you wish to receive and make the same adjustment (just adpot the Diseqc-Port to AB etc.). Please do not use the "exit"-button on the remote before all satellites are configured correctly. Are all satellite configured, please press the OK button on the remote to save the settings.

DM 800-Gemini 5

Rotor 45-30 draaibaar

Geplaatst:

Dank voor die antwoorden. Ik ben vorige week toch nog maar eens op het dak gekropen, heb alle connectoren nog eens opnieuw gemaakt, en heb nu al een week een stabiel contact met de rotor. Fingers crossed!

-Stephan

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen