Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een schoteltje van 60 cm en nu met het onweer valt het signaal uit van astra op 19.2. Op alle zenders, ook de duitse(ard) die normaal het sterkste zijn. Zijn er nog mensen die hier last van hebben? Ik woon op de grens van Nederland en Belgie op de lijn Breda Antwerpen.

Geplaatst:

Hier in Breda was er ook een flinke onweersbui. Geen uitval gehad op de T-90, maar een paar minuten uitval op een 60cm schotel zou best kunnen hoor met zo'n weer.

Goed uitrichten kan overigens wel schelen voor de regen reserve. Denk daarbij dat ook de juiste polarisatie kan helpen (draaien van de LNB)

Geplaatst:

Ik heb bij zware onweersbuien zelfs signaaluitval op mijn 1.80 mtr schotel. Datzelfde gebeurt ook wel bij cable tv. Het kan zelfs gebeuren bij een opstraal station. Dat is dus niet bijzonder.

Geplaatst:

Ik wou gewoon weten of het normaal was dat mijn signaal nu uitviel. Blijkbaar dus wel. Ik heb dus maar een gewoon goedkoop 60 cm schoteltje zonder merk. Ik weet niet of de polarisatie van mijn lnb goed staat. Met een gewone philips 7121 tuner zal je dat niet zo naukeurig kunnen zien zeker? Later is het signaal nog een paar keer even uitgevallen. De laatste keer rond 11u.

Geplaatst:
Origineel bericht van: maja
Ik heb bij zware onweersbuien zelfs signaaluitval op mijn 1.80 mtr schotel. Datzelfde gebeurt ook wel bij cable tv. Het kan zelfs gebeuren bij een opstraal station. Dat is dus niet bijzonder.

Hier sluit ik me bij aan niets vreemds aan gebeurt een paar keer per jaar bij onweer en dit was de eerste keer dit jaar.
Bij regen heb ik geen last alleen onweer die atmosferische storingen dan komt het signaal even niet door. laugh

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen