Ga naar inhoud

Hoe kan ik het beste de autoresolution plugin instellen?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zouden jullie even kunnen kijken of mijn autoresolution plugin goed ingesteld is?

Ik heb hem als bijlage bijgevoegd als word document.

Graag jullie advies.

autoresolution.doc

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:

Hi Pedro4,

Laat ik beginnen om te vertellen, dat je van tien man waarschijnlijk 10 verschillende antwoorden krijgt.

Er zijn volgens mij een paar dingen, die je eerst moet weten (of zelf uitvinden).

1. Hoe is de kwaliteit van de scaler in de TV in vergelijking met de scaler in de dreambox.

2. Wil je bij overschakeling van het ene formaat naar het andere een onrustig overschakel gedrag of een rustig.

Maar goed, eerst moet je in de gewone video-instellingen een "default" mode instellen. Ikzelf heb gekozen voor een "onrustige" omschakeling door de TV, dus mijn default mode staat op 576p.

In de videoresolutie plugin staat dan het volgende:

SD 25/50 interlace : default

SD 30/60 interlace : 480p

SD 25/50 prog : default

SD 30/60 prog : 480p

HD interlace : 1080i

HD prog : 720p

Enable 720p24 : 720p24

Enable 1080p24 : 1080p24

Enable 1080p25 : 1080p25

Enable 1080p30 : 1080p30

Show info : ja

Delay : 2 sec

Running testmode : nee

Deinterlacer interlaced : auto

Deinterlace prog : auto

Bij mij krijgt de TV (Panasonic plasma) dus in bijna alle gevallen het native video aangevoerd en moet dus zelf de scaling doen (deze TV kan 1080p 24/25/30) weergeven.

Dit bevalt mij het best en met een goede beeldkwaliteit.

Als jouw TV niet alle modes kan weergeven, zul je dus ook een andere instelling moeten kiezen

Maar bedenk, er is geen enkele beste instelling, behalve die in jouw geval en met jouw TV de beste beeldkwaliteit oplevert.

Hier regent het, dus een perfecte dag om het allemaal eens rustig uit te proberen :D.

Mvg,

Rolin

DM-8000HD, Technisat Digit Isio STC+
Triax 64cm met CD LNB voor 19, 23 en 28 graden.

Technisat met Ziggo CI+ module voor de kabel.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.