Satbakker Geplaatst: 21 maart 2010 Geplaatst: 21 maart 2010 Hallo, Ik heb een Philips TV gekregen model 32PW9523/25. Dat is zo´n matchline geintregreerd in een meubel. (Greenline) Nu wil ik die in onze tuinzithoek gaan zetten. Echter gaat die niet aan en wil ik proberen zelf te kijken wat er aan de hand is. Beginnend bij de zekeringen. Heeft iemand tips, of kent iemand dit toestel? Waar kan ik het beste beginnen en hoe kan ik dit het beste aanpakken. Alvast bedankt Gr. Satbakker - GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox - Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V - Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB - Satfinder Promax
columbo Geplaatst: 21 maart 2010 Geplaatst: 21 maart 2010 Het beste is om eerst een cursus te volgen,want zomaar ergens aan beginnen zonder kennis van zaken heeft geen zin,kan zefs dodelijk zijn ivm.spanningen van 25KV.Kijk eest of er wel spanning op het stopcontakt staat.MD2,25 chassis geeft weinig problemen.op wat droge soldeerverbindingen na.
boarder Geplaatst: 21 maart 2010 Geplaatst: 21 maart 2010 Veel voorkomende fout: aan/uit schakelaar defect Veel voorkomende fout: hs-condensator defect - het toestel tikt zachtjes - Fet ook vervangen.
Satbakker Geplaatst: 21 maart 2010 Auteur Geplaatst: 21 maart 2010 Oke, ben een stukje verder. Er is één zekering (T3.15H) die stuk is. Heb er exact dezelfde ingezet en bij het aanzetten van de tv is het meteen KLAP, en de zekering ligt er weer uit. Wie weet waar ik nu verder moet gaan kijken? Even nog voor de duidelijkheid, het gaat om de Philips Matchline 32PW9523/25 Chassis MD2.25E AA Bedankt voor jullie hulp en mee denken. - GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox - Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V - Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB - Satfinder Promax
Steve Geplaatst: 22 maart 2010 Geplaatst: 22 maart 2010 vervang C2540 en de 4 brugdiode`s (in de voeding)
Satbakker Geplaatst: 22 maart 2010 Auteur Geplaatst: 22 maart 2010 Hoi Steve, Oke, bedankt voor je hulp. Deze zitten dus allemaal in de voeding? Ik weet niet of het mogelijk is om een foto toe te voegen waar die precies zitten? Dat zou het erg makkelijk voor me maken als leek die voor het eerst een tv probeert te maken :-) - GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox - Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V - Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB - Satfinder Promax
Digipaps Geplaatst: 22 maart 2010 Geplaatst: 22 maart 2010 Origineel bericht van: Satbakker Hoi Steve, Oke, bedankt voor je hulp. Deze zitten dus allemaal in de voeding? Ik weet niet of het mogelijk is om een foto toe te voegen waar die precies zitten? Dat zou het erg makkelijk voor me maken als leek die voor het eerst een tv probeert te maken :-) Ha die Satbakker, hier kan ik je wel bij helpen hoor... Eerst maar eens aan de onderdelen zien te komen.. :-) digipaps "I'm not a complete idiot, some parts are missing"
Satbakker Geplaatst: 22 maart 2010 Auteur Geplaatst: 22 maart 2010 Heee digipaps, oke top ! Nou ik heb al het één en ander in bestelling en vrouw lief heb ik vanmorgen alvast wat zekeringen laten kopen T3.15H Ik hou je op de hoogte ! - GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox - Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V - Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB - Satfinder Promax
Satbakker Geplaatst: 22 maart 2010 Auteur Geplaatst: 22 maart 2010 Hoi Steve, Je hebt gelijk, C2540 is stuk, zit zichtbaar een gaatje in dus die is geploft. Maar die diodebruggen ff voor de zekerheid, zijn dat de 0510, 0511, 0512 en 0513? Is trouwens een beste klus, hele voeding moet eruit om erbij te kunnen :-( - GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox - Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V - Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB - Satfinder Promax
iemand Geplaatst: 22 maart 2010 Geplaatst: 22 maart 2010 Maak eerst even een foto. Dan kunnen we even mee kijken en heb je zelf ook een beeld, hoe straks de componenten weer teruggeplaatst moeten worden. Want de componenten moeten op 1 bepaalde manier teruggeplaatst worden. Let maar eens op de markeringstekens. gr. Erik
Satbakker Geplaatst: 22 maart 2010 Auteur Geplaatst: 22 maart 2010 Hierbij foto. Steve klopt het dat ik die zwart omringde ook moet vervangen? Dat zijn die 0510, 0511, 0512 en 0513 die ik eerder opnoemde. De rood omringde is de C2540 die Steve opnoemde en als je goed kijkt zie je daar een zwart vlekje, op de foto is niet echt duidelijk te zien dat die kapot gesprongen is op dat zwarte plekje maar dat is dus wel het geval. - GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox - Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V - Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB - Satfinder Promax
iemand Geplaatst: 22 maart 2010 Geplaatst: 22 maart 2010 De zwart omlijnde zijn inderdaad de diodes v/d brugcel. Zie je dat ze een zwarte streek aan 1 kant hebben. De condensator (rood omlijnd) zie ik niet lekker in beeld. Graag nog een foto daarvan. gr. Erik
Satbakker Geplaatst: 22 maart 2010 Auteur Geplaatst: 22 maart 2010 Ik zou graag nog een macro foto willen maken van die rood omlijnde condensator maar me batterijen zijn op van mijn camera en ik krijg ze zo snel niet vol Dus komt nog. Maar ik kan hier duidelijk zien dat het een ingebrand gaatje is en hij staat ook wat raar bol, dus die is gewoon geploft. Dat zwarte gebied heeft een 28PW die ik hier heb staan ook maar die draait perfect dat toestel. Alhoewel je hem wel 2 keer aan moet zetten. De eerste keer dat je hem aan zet krijg je totaal rood scherm, dan doe je hem uit en dan gelijk weer aan en hij draait. Dat doet die al meer dan een jaar zo. Zou niet weten hoe dat komt. - GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox - Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V - Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB - Satfinder Promax
iemand Geplaatst: 22 maart 2010 Geplaatst: 22 maart 2010 Bij het ingebrande gaatje is in die component een kortsluiting ontstaan; daar die hoge stroom is niet alleen de zekering stuk, maar gaan meestal ook 1 of meerdere de diodes van de brugcel defect. blijkbaar een veelvoorkomende fout; en daar heeft Steve een speciale "neus" voor ;-)) gr. Erik
Satbakker Geplaatst: 22 maart 2010 Auteur Geplaatst: 22 maart 2010 Ja ongeloofelijk dat die man meteen met de juiste conclusie kwam ! Waarvoor mijn enorme dank. RESPECT - GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox - Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V - Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB - Satfinder Promax
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen