Steve Geplaatst: 22 maart 2010 Geplaatst: 22 maart 2010 de diode`s zijn: D6510 t/m D6513 (1N5061) de condensator is een 250 Pf/2 KV schijf condensator. md221_22_23_lsp_ssp_143.pdf
iemand Geplaatst: 22 maart 2010 Geplaatst: 22 maart 2010 Aha nu met schema erbij, gok ik erop dat v/d diodes slechts 6510 en 6513 defect zijn. Maar dat kun je dmv Ohm-meter controleren. gr. Erik
Satbakker Geplaatst: 22 maart 2010 Auteur Geplaatst: 22 maart 2010 @Steve, enorm bedankt voor je zeer waardevolle hulp! Ik ga nu voor het eerst proberen om zelf de boel euit en er weer in te solderen. Eerst nog de boel er helemaal uit zien te krijgen zonder kleerscheuren. Wat ik wel weet is dat ik zonder jou aanwijzingen het nimmer gevonden had. Zijn er nog bepaalde tips of zaken waar ik aan moet denken of rekening mee moet houden? Ik hoor ze graag ! Gr. Satbakker - GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox - Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V - Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB - Satfinder Promax
Satbakker Geplaatst: 22 maart 2010 Auteur Geplaatst: 22 maart 2010 Origineel bericht van: iemand Aha nu met schema erbij, gok ik erop dat v/d diodes slechts 6510 en 6513 defect zijn. Maar dat kun je dmv Ohm-meter controleren. Nee niet alleen die, de condensator 250 Pf/2 KV, die Steve aangeeft is ook echt kapot geploft. Op de foto mischien niet goed zichtbaar maar met het oog echt te zien dat die in opgezwollen toestand een plof gaatje vertoont en met doormeten ook. - GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox - Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V - Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB - Satfinder Promax
Satbakker Geplaatst: 22 maart 2010 Auteur Geplaatst: 22 maart 2010 Origineel bericht van: Satbakker Origineel bericht van: iemand Aha nu met schema erbij, gok ik erop dat v/d diodes slechts 6510 en 6513 defect zijn. Maar dat kun je dmv Ohm-meter controleren. Nee niet alleen die, de condensator 250 Pf/2 KV, die Steve aangeeft is ook echt kapot geploft. Op de foto mischien niet goed zichtbaar maar met het oog echt te zien dat die in opgezwollen toestand een plof gaatje vertoont en met doormeten ook. @iemand, ik had je ff verkeerd gelezen. Las zo snel ff niet dat je het had over welke van de diodebrug er waarschijnlijk kapot waren. Maar om er dus op terug te komen lijkt het bij het meten dat alleen 6510 het niet begeven heeft, de rest wel. Maar ik ga ze toch alle 4 vervangen. - GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox - Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V - Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB - Satfinder Promax
Satbakker Geplaatst: 23 maart 2010 Auteur Geplaatst: 23 maart 2010 Origineel bericht van: Steve de diode`s zijn: D6510 t/m D6513 (1N5061) de condensator is een 250 Pf/2 KV schijf condensator. Hoi Steve, Waarom staat er een andere waarde op het schema bij de condensator 2540 (220Pf)dan degene die je me opgeeft? Is dit een vervangend alternative omdat de orginele niet meer leverbaar is? - GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox - Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V - Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB - Satfinder Promax
iemand Geplaatst: 23 maart 2010 Geplaatst: 23 maart 2010 Maar wel met die HOGE werkspanning van 2 KiloVolt, ander piept ie er zo weer uit ! gr. Erik
Satbakker Geplaatst: 23 maart 2010 Auteur Geplaatst: 23 maart 2010 Oke, bedankt jongens voor jullie geweldige hulp! Nou wachten, heb ze in bestelling. Ben vanmorgen Malaga stad compleet afgeweest bij diverse electronica componenten winkels maar niet één had de juiste onderdelen. Dus maar besteld bij een tv reparateur. Ik houd jullie op de hoogte en als die het weer doet maak ik er wel even een leuk plaatje van. - GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox - Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V - Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB - Satfinder Promax
Satbakker Geplaatst: 23 maart 2010 Auteur Geplaatst: 23 maart 2010 Nog even een klein vraagje. Ik heb de boel er zo ver uitliggen dat ik erbij kan met de soldeerbout om de boel te vervangen. Kan ik direct aan het werk of moet ik nu toch eerst die 25KV van de beeldbuis/hoge spanningstrafo ontladen? - GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox - Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V - Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB - Satfinder Promax
Digipaps Geplaatst: 23 maart 2010 Geplaatst: 23 maart 2010 Origineel bericht van: Satbakker Nog even een klein vraagje. Ik heb de boel er zo ver uitliggen dat ik erbij kan met de soldeerbout om de boel te vervangen. Kan ik direct aan het werk of moet ik nu toch eerst die 25KV van de beeldbuis/hoge spanningstrafo ontladen? Hoi satbakker, volgens mij kun je gewoon de boel laten zitten en het chassis omhoog leggen....dan de boel erin solderen...of eigenlijk eerst eruit Let hierbij goed op de posities van de diodes.... digipaps "I'm not a complete idiot, some parts are missing"
iemand Geplaatst: 23 maart 2010 Geplaatst: 23 maart 2010 Gezien de aard v/d storing, heb jij niet eens een opgeladen hoogspanning. Je primaire kant v/d netvoeding is defect, hierdoor kan de hoogspaning dus geen lading opbouwen. Het apparaat is al dagen defect, dus vanwege zelfontlading verwacht ik niet dat er nog ergens lading staat. Straks als de nieuwe onderdelen erin zitten en je het dan de netspanning erop gehad en alles gaat goed, ja dan is het ff iets aders ;-) gr. Erik
Digipaps Geplaatst: 23 maart 2010 Geplaatst: 23 maart 2010 Mij is altijd verteld hier niet 1,2,3 vanuit te gaan en altijd rekening te houden met lading... Maar er hoeft zowiezo niets gedaan te worden op dat gebied...dus. digipaps "I'm not a complete idiot, some parts are missing"
Satbakker Geplaatst: 23 maart 2010 Auteur Geplaatst: 23 maart 2010 Oke, ik kan dus naar hartelust erop los raggen met me soldeerboutje? - GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox - Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V - Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB - Satfinder Promax
Moderator ceesv Geplaatst: 23 maart 2010 Moderator Geplaatst: 23 maart 2010 Origineel bericht van: iemand dus vanwege zelfontlading verwacht ik niet dat er nog ergens lading staat. Uitzonderingen daar gelaten. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen