Satbakker Geplaatst: 23 maart 2010 Auteur Geplaatst: 23 maart 2010 Origineel bericht van: ceesv Origineel bericht van: iemand dus vanwege zelfontlading verwacht ik niet dat er nog ergens lading staat. Uitzonderingen daar gelaten. Dus wel ontladen? Dit zou dan weer een nieuwe uitdaging betekenen. - GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox - Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V - Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB - Satfinder Promax
Moderator ceesv Geplaatst: 23 maart 2010 Moderator Geplaatst: 23 maart 2010 Een oude tv monteurs wijsheid zegt: Altijd een hand in je broekzak en een hand in het toestel. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
boarder Geplaatst: 23 maart 2010 Geplaatst: 23 maart 2010 Bij een defecte voeding durft de voedingselco nog geladen blijven, ik zou toch eventjes meten voor de veiligheid want die elco veroorzaakt een goede opdonder en zeker brandwonden. Meten is weten en anders even korsluiten.
Digipaps Geplaatst: 23 maart 2010 Geplaatst: 23 maart 2010 Origineel bericht van: boarder Bij een defecte voeding durft de voedingselco nog geladen blijven, ik zou toch eventjes meten voor de veiligheid want die elco veroorzaakt een goede opdonder en zeker brandwonden. Meten is weten en anders even korsluiten. Dat bedoel ik.... veiligheid voorop.. :-) Maar satbakker niets bijzonders, stort je op de condensator en de diodes en blijf bij de rest uit de buurt :-) digipaps "I'm not a complete idiot, some parts are missing"
columbo Geplaatst: 24 maart 2010 Geplaatst: 24 maart 2010 je kunt voor die diodes ook de 1N5408 gebruiken,deze zijn beter dan die er origineel in zitten,alleen is hij wat dikker.Die 250pf heb je ook in 3KV.
Digipaps Geplaatst: 24 maart 2010 Geplaatst: 24 maart 2010 je kunt voor die diodes ook de 1N5408 gebruiken' date='deze zijn beter dan die er origineel in zitten,alleen is hij wat dikker./quote'] Ook de 1N5062 is ok in dit geval... :-) digipaps "I'm not a complete idiot, some parts are missing"
Satbakker Geplaatst: 24 maart 2010 Auteur Geplaatst: 24 maart 2010 Oke, nou ja ik heb de boel in bestelling maar hoorde net dat dit nog tot volgende week kan duren eer het er is. Dus we wachten maar even ongeduldig af. de boel staat in iedergeval helemaal klaar om eruit en de nieuwe er weer in te solderen. Ben wel erg benieuwd en zou erg leuk zijn als die het daarna weer doet. - GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox - Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V - Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB - Satfinder Promax
Digipaps Geplaatst: 24 maart 2010 Geplaatst: 24 maart 2010 @Satpanadero, zit niet veel anders op he helaas... digipaps "I'm not a complete idiot, some parts are missing"
iemand Geplaatst: 24 maart 2010 Geplaatst: 24 maart 2010 toch 1 voordeel .... tegen die tijd is de evt. lading op de hoogspanning zeker weg ;-) gr. Erik
Satbakker Geplaatst: 8 april 2010 Auteur Geplaatst: 8 april 2010 Oke een Update. Het is allemaal gelukt. Hij doet het weer voortreffelijk en heeft een super mooi beeld. Ik moet zeggen dat het allemaal wel mee viel en vooral leuk om te doen. Ik wil jullie allemaal bedanken voor de tips, en in het speciaal Steve. Jij had het meteen bij het juiste eind. Kosten, nog geen 3 euro !! Ik voeg een fotootje toe zodat jullie hem kunnen spelen. Thanks !! - GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox - Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V - Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB - Satfinder Promax
iemand Geplaatst: 8 april 2010 Geplaatst: 8 april 2010 d'r is niks zo mooi als zelf een apparaaat weer repareren. het het is inderdaad nog mooier als de 'kosten' zo laag zijn. gr. Erik
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen