Ga naar inhoud

bootloader DM600 werkt niet meer, wie weer hoe te jtag-gen?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb hier een nieuwe DM600 die na de eerste keer flashen met Gemini 4.70 nu niet meer wil opbooten. Vermoedelijk is de bootloader corrupt geraakt.

Er zijn diverse manieren beschreven op de forums hoe de DM600 in de zogenaamde stop modus kan worden gezet zodat je via webbrowser een firmwareupdate kunt doen, geen van deze zijn echter succesvol (ook via putty/telnet is de DM600 daarom niet te benaderen).

Kortom: op dit moment heb ik een "dode DM600".

Wie wil/kan me een stap in de juiste richting helpen?

bij voorbaat hartelijk dank,

-redfox-

Dreambox DM8000 rev 1.2 OpenPli 4.1
Visiosat Big Bisat, 7 x twin lnb Alps 28E-23E-19E-13E-7E-1W-5W
2 x EMP-Centauri P.168-W V2
Satlook NIT Color

Geplaatst:

@ Ome To:

dat is wel een heel snel en gemakkelijk vooroordeel resp. conclusie zeg!

Deze DM600 is dit weekend nieuw gekocht voor Euro 199,00 bij een officiële Multimedia TV/Dreambox dealer in Nederland, dus naar ik aanneem beslist geen clone.

@ Paardengek:

bedankt voor je tip, ik neem aan dat dit met een zgn nulmodemkabel zal moeten gebeuren in combinatie met Dreamup?

verder blijf ik in rustig in afwachting van overige aanwijzingen.

Satlook NIT Color

Geplaatst:
Origineel bericht van: redfox
ik neem aan dat dit met een zgn nulmodemkabel zal moeten gebeuren in combinatie met Dreamup?

Inderdaad redfox, je hebt een null modem kabel nodig.
Die is trouwens altijd handig als je een dm600 hebt.
Geplaatst:
Origineel bericht van: redfox

@ Paardengek:

bedankt voor je tip, ik neem aan dat dit met een zgn nulmodemkabel zal moeten gebeuren in combinatie met Dreamup?

Dat klopt helemaal.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Geplaatst:

@ Satdorus en Paardengek

dank voor de bevestiging, ik heb een nulmodemkabel hier (2 x female D-connector) nog uit de tijd van de Humax 5400 recievers en heb inmiddels Dreamup gedownload; Benieuwd of ik kan connecten met de DM600, ik meld me wel weer.

smile

Satlook NIT Color

Geplaatst:

@ all,

het opnieuw flashen van de DM600 door middel van Dreamup en een nulmodemkabel is 100% gelukt.

De image Gemini 4.70 heb ik erin gezet, de configuratie is goed verlopen. Het probleem (eerder vandaag ook al) met het niet kunnen wijzigen van de lnb-configuratie is nog niet opgelost. Ik heb 28,2-23,5-19,2-13 erin gezet en de sat's gescand, echter op de plaats waar deze DM600 komt te staan is de volgorde van de sat's 1-4 precies andersom als in mijn eigen configuratie.

Het nogmaals aanpassen van deze volgorde is in Gemini 4.70 NIET mogelijk, er komt geen pull-down menu voor de sat's.

Ik ga dat wel op een andere wijze oplosssen, het probleem waarom ik deze thread startte is in ieder geval wel van de baan.

Dank aan all einput en ik houd me nog wel aanbevolen voor een tip welke image het meest geschikt is voor de DM600 i.c.m. de "grote vier sats"

Satlook NIT Color

Geplaatst:

@ hoeba,

je opmerking over haast bevat zeker een kern van waarheid geef ik toe......

het opnieuw flashen met behulp van Dreamup en een nulmodemkabel is succesvol verlopen, dus idd geen dood vogeltje hier.

echter blijft één probleem zich voordoen met de Gemini 4.70 image die ik heb toegepast: nadat ik (via en aan mijn eigen satelliet antenne, zie handtekening) een volledige scan op de grote 4 sat's heb doorgevoerd (28-23-19-13) en ik de configuratie wil wijzigen in die van de plaats waar de DM600 komt te staan ( volgorde van de sat's precies andersom daar, dus 13-19-23-28), kan ik deze posites in de configuratie niet meer aanpassen.

De pulldown menu's voor deze sat's per lnb positie zijn niet beschikbaar meer in de image.......

Dit is iets wat ik nog niet eerder heb meegemaakt en vandaar ook dacht dat de firmware update niet was gelukt (ten dele) en snel opnieuw wilde flashen (haast dus) wat in eerste instantie mislukte.

Nu het flashen wél is gelukt weer blijkt echter dit lastige probleem dat ik de configuratie van de lnb's niet kan wijzigen nog steeds zich voor doet...

daar ik zie dat je ook met DM600 werkt (in je handtekening), wellicht de mogelijkheid me te laten weten welke image is aan te bevelen voor de DM600?

Ik werk zelf al enkele jaren met de DM800 en sinds 2009 met de DM8000, deze werken met Newnigma2 enigma2) zonder probleem en de lastige situatie die ik met de DM600 heb ondervonden was dan ook nieuw voor me. (ook in het verleden met de DM500 dit nooit aan de hand gehad).

Ik stel een aanvullende opmerking van jouw kant vwb aan te bevelen image dan ook zeer op prijs!

Satlook NIT Color

Geplaatst:

Als ik dezelfde opstelling had, dan hielp ik je meteen.

Gelukkig, voor mezelf dan, heb ik een motor, maar ik denk dat de software die ik gebruik hier een betere respons op je vragen zal geven, voor het geval het al niet eens is behandeld, en voor het geval het niet werkt.

Verdere info staat hieronder ook.

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Geplaatst:

@ hoeba:

dank voor je reply.

ik las in je handtekening zojuist al dat je Open Pli als image toepast, deze zal ik zeker even bekijken en testen. Verder las ik op het "Duitstalige thuisforum" dat Gemini (4.7 danwel 4.6) de meest toegepaste image software is voor de DM600, uiteraard alles nog enigma 1.

Ik zal, na de ervaring van heden, nu wél even wat tijd spenderen om het uiteindelijk toch voor elkaar te krijgen....opgeven komt niet in het woordenboek voor.

thx

-redfox-

Satlook NIT Color

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen