Ga naar inhoud


DVB-T in Europa?


joker55

Aanbevolen berichten

Is er ergens een site waar ik duideluijk kan lezen of er eventueel DVB-T is, en wel of niet ongecodeerd.

Dit ivm mijn vakantie binnenkort door Macedonie en Griekenland.

 

Een site heb ik wel gevonden, maar erg duidelijk is hij niet: http://www.dvb.org/about_dvb/dvb_worldwide/index.xml

 

Het is makkelijker om een DVB-T ontvangertje mee t enemen, dan een sat-tuner met schotel namelijk

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor zover ik de informatie op de site van de ERT begrijp is DVB-T nog in een pilot fase in Griekenland:

 

* Attica: kanaal 48 (omgeving Athene).

* Thessaloniki en Centraal-Macedonië: kanaal 56

* Thessalië (Larissa, Trikala, Karditsa, enz.) kanaal 53

 

Hierop vermoedelijk de zenders RIK, Cine+, Sport+ en Prisma+

Bron: ERT digital Vertaling: Google translate

 

De private zenders worden uitgezonden in MPEG4/H.264/AVC via het netwerk van Digea. Op die site staat ook een dekkingskaartje.

De zenders die doorgegeven worden zijn: Alpha, Alter, Antenna, Macedonia TV, Mega, Skai en Star.

 

In Macedonië is een netwerk genaamd 'BoomTV' actief van ONE welke 95% van het land bedekt. (Bron:Wikipedia).

Op de site van ONE, vond ik een kaartje:

http://www.boomtv.mk/pomosh/mapa-na-pokrienost

Vrij te ontvangen zenders: 1 MTV, MTV 2, MTV 3, Sitel, Kanal 5, Alsat, Telma. De rest is gecodeerd in Viaccess.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn inderdaad weinig sites met een overzicht van de Europese DVB-T zenders.

 

Hier staan in elk geval wel onze buurlanden :

http://www.ukwtv.de/sender-tabelle/index.html

 

En deze site is ook wel aardig (maar helaas ook allesbehalve compleet) :

http://www.dvbtmap.eu/map.html

 

Ruud

 

VU+ Solo2 met VTI 5.1.0 - NanoXX 9500HD - Topfield TF7700HSCI - 78cm Philips schotel draaibaar van 68.5E-45W

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor de linkjes, mensen.

Helaas kan ik er nog moeilijk achter komen of de publieke zenders vrij te ontvangen zijn, dit ivm voetbal aankomende zomer.

We gaan in jun en wel 4 weken.

 

Ik denk dat de sat-spullen meenemen de zekerste manier is om eea te bekijken.

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: joker55
bedankt voor de linkjes, mensen.
Helaas kan ik er nog moeilijk achter komen of de publieke zenders vrij te ontvangen zijn, dit i.v.m. voetbal aankomende zomer.
We gaan in juni en wel 4 weken.

De publieke netten ET1, NET en ET3 zijn nog steeds analoog te ontvangen, zie bijv. fmscan. NET wordt daar nog ET2 genoemd, deze naam is in 1997 veranderd in NET. (Bron:Wikipedia) Klik op de zendernamen om dekkingskaartjes te zien.
Van Macedonië weet ik niet of de analoge zenders nog werkzaam zijn (vermoedelijk wel). Dit betreft van MKTV1, MKTV2 en MKTV3. Zie fmscan.

Origineel bericht van: joker55
Ik denk dat de sat-spullen meenemen de zekerste manier is om eea te bekijken.
Let wel op dat niet alle Astra's in Griekenland en Macedonië makkelijk te ontvangen zijn. Voor de 1G op 23,5°O (waar de Nederlandse (HD) zenders op zitten) heb je ongeveer 80cm nodig. Voor de 1E en 3A heb je 120 of meer nodig.

Op 19,2°O is alleen de 1H (o.a. rtl4/5/6/8 en Eurosport) moeilijk te ontvangen in Griekenland (80cm in het westen tot >120 cm in het oosten en Macedonië).
De 1KR , 1L (o.a. Ned 1/2/3!) en de 1M zijn met 50/60 cm te ontvangen.
Kijk even op LyngSat welke zenders op welke satelliet zitten.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ter aanvulling voor sat : astra 1H op kreta min 1.80, afhankelijk waar. de andere astra 1KR,L,M met 80 cm goed te ontvangen. Astra 1G op 23,5 is 1.80m nodig.

Maar de vraag was DVB-T. Dit staat nog steeds in de beginfase. Op kreta in ieder geval nog niets.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast roger4007

zelf had ik ergens ook iets gelezen in het FAQ :

9. Sat4all is een nederlandstalig board

Wij willen daarom uitsluitend nederlandstalige berichten zien. Het originele (anderstalige) bericht plaatsen is uitsluitend toegestaan als je een goede nederlandse vertaling erbij plaatst. Dus geen automatisch gegenereerde vertalingen zoals Babelfisch o.d.!!!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...