Ga naar inhoud


settingslijst 910 NIET enigma


habibi

Aanbevolen berichten

De meest recente settingslijst die ik kan vinden voor de 910 is van 2008, tenzij je enigma draait. Ik draai origineel firmware 2 of AAF 2.e. Waar vind ik een recente settingslijst voor NL. Volgens mij zijn er allemaal HD canalen bijgekomen en beschikbaar voor entertainment pakket.

 

Groet,

 

Jos

Loewe concept l26 met dvb-s, triax 78, 4 lnb's met switch (astra 1,2, 3 twin en hotbird single), Xtrend ET9000 met openpli 2

Link naar reactie
Delen op andere sites


dan is de boodschap effen een complete rescan te doen op al je sats, die lijst dan effen terug ordenen zoals jij wilt en delen op het forum wink

 

dan hebben de andere mensen er ook nog wat aan.

reden is dat weinig nog de originele soft gebruiken maar bijna allemaal Enigma2 software.

 

ik heb nog een lijst maar die is toch een jaar oud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

daar was ik al bang voor, dus vandaar de vraag of iemand anders dat al gedaan had. Maar als dat niet het geval is, zit er niets anders op voor mij.

 

Overigens, is enigma een optie als je gewoon met een origineel cd kaartje kijkt?

Loewe concept l26 met dvb-s, triax 78, 4 lnb's met switch (astra 1,2, 3 twin en hotbird single), Xtrend ET9000 met openpli 2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met SatChannelListEditor is het perfect mogelijk om Enigma 2 settinglijsten te converteren naar een .xml file. Deze lijst kan dan gebruikt worden met de orginele soft of met de Aaf versie's ervan.

 

Citaat:
Overigens, is enigma een optie als je gewoon met een origineel cd kaartje kijkt?

 

Neen, de Canaal Digitaal module wordt wel erkent maar geeft nog niet op alle zenders beeld.

 

Mvg.

BbyN

Blijft ze eindelijk slapen, slaapt ze…

 

VU+Duo PoWErEd bY BLaCKhoLE

Multytenne TWIN > Astra 19.2 - Hotbird 13.0 - Astra 23.5 - Astra 28.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is mijn lijst van begin dit jaar. Misschien kan je die als basis gebruiken en een eventuele update hier terug posten voor andere gebruikers.

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@B.B.Night,

 

Hoe converteer ik de enigma settings naar xml,

 

Ik krijg de melding dat er div. dat bestanden missen.

 

Wil graag terug naar 2.0e maar wil graag mijn settings meenemen.

 

gr.

DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse,

Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V,

Monitor Audio Gold 200 4G

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe het zo ... open SatChannelListEditor > options > settings > bij receiver UFS910 selecteren. Dan de orginele settings laden, als deze lijst geladen is ga je terug naar options en selecteer dan bij receiver enigma 2 (v4) settings. Als je dat gedaan hebt kan je de settings bewaren, je zal merken dat je dan een .xml file hebt, deze settingslijst kan je dan gebruiken voor de enigma2 images.

 

Mvg.

BbyN

Blijft ze eindelijk slapen, slaapt ze…

 

VU+Duo PoWErEd bY BLaCKhoLE

Multytenne TWIN > Astra 19.2 - Hotbird 13.0 - Astra 23.5 - Astra 28.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke,

 

Maar ik bedoel net anders om, van enigma naar Orgineel.

 

====================================

 

Maar eerst een ander probleem oplossen.

 

Heb terug geflashed naar 2.0e met KCC. Ging volgens schema maar start niet meer op.

 

Met USB aan voorkant Emergency boot , hij laad wel de software maar blijft daarna weer hangen.

 

Moet morgen maar met de 0 modem kabel aan het stoeien, of is er nog iets snellers wat ik eerst kan proberen.

 

Voor de 0 modem kabel moet ik eerst mijn oldtimer PC van stal halen.

 

gr.

DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse,

Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V,

Monitor Audio Gold 200 4G

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou ook eens UFS910FlashSuite kunnen proberen.

Dan heb je geen 0-modem nodig, dit werkt via netwerk. Er mag dan wel geen DHCP server op je netwerk actief zijn want de Kathy moet een adres van je PC krijgen middels UFS910FlashSuite.

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke,

 

Maar ik bedoel net anders om, van enigma naar Orgineel.

/quote]

 

Dan doe je het juist andersom ...

Eerst Enigma settings laden en dan converteren naar ufs910 settings.

 

Mvg.

BbyN

Blijft ze eindelijk slapen, slaapt ze…

 

VU+Duo PoWErEd bY BLaCKhoLE

Multytenne TWIN > Astra 19.2 - Hotbird 13.0 - Astra 23.5 - Astra 28.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EBOR
Dat flashsuite moet dat met een crossover kabel?
gr.

Dat kan ook, PC-Kathy verbonden met crossover, maar je mag alles laten zoals het is op voorwaarde dat er geen DHCP server (meestal router) aktief is.

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Bangkok By Night,

Citaat:
Ik doe het zo ... open SatChannelListEditor > options > settings > bij receiver UFS910 selecteren. Dan de orginele settings laden, als deze lijst geladen is ga je terug naar options en selecteer dan bij receiver enigma 2 (v4) settings. Als je dat gedaan hebt kan je de settings bewaren, je zal merken dat je dan een .xml file hebt, deze settingslijst kan je dan gebruiken voor de enigma2 images.

 

Mvg.

BbyN

 

Hierop misschien een "silly question" kan je dit ook met de VU+DUO bewerkstelligen ?

Deze ontvanger heb ik n.l. recent in mijn bezit en mis hiermee (tot nog toe) div. faciliteiten die de Kathy wél heeft.

Met de Kathrein UFS 910 kan je de SatChannelList op de PC mooi editeren en daarna weer terug dumpen op je Kathy.

Zou zéér prettig zijn als je dit voor de VU+ i.d. ook zo kon doen.

 

Met vriendelijke groet,

SatBaron

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb wel een DHCP netwerk.

 

Maar kan ik de katty ook met een gewone kabel rechtreeks aan de PC verbinden. Heb wel een lange kabel liggen.

De crossover kabel is een korte en moet ik de katty naar de PC brengen.

 

gr.

DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse,

Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V,

Monitor Audio Gold 200 4G

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan je PC (tijdelijk) een vast IP adres geven en de DHCP service op je router tijdelijk uitschakelen en dan moet je aan bedrading niks doen.

 

Moderne portables en misschien ook PC's doen automatisch crossing dus je kan het gewoon proberen en zien of het werkt. Er bestaan ook koppelstukjes om 2 ethernetkabels met elkaar te verbinden en zo zou je de crosscable ertussen kunnen steken.

Wat ook kan is PC en Kathy via een ethernet hub/switch koppelen. Mogelijkheden zat.

 

Nog een optie is een USB-RS232 SERIAL PORT ADAPTER kopen en met 0-modem werken, zo doe ik het.

Deze zijn voor een habbekrats (ong. 3 euro) via veilingsites te koop in China of HongKong.

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...