Ga naar inhoud


Moeilijke keuze


Gast

Aanbevolen berichten

Als ik een keuze moet maken tussen een 5300 (van 300€) en een 5400 (van 370€), en in het achterhoofd houden dat ik reeds een Magic module heb. Welke zou ik dan moeten nemen?

Is de meerprijs voor de 5400 echt nodig? Zijn er nog voordelen aan een 5400 ten opzichte van een 5300 met MM?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


5300 kopen, aangezien je de module voor 6 in 1 files al tot je beschikking hebt.

Tevens zijn er weer nieuwe uitvoeringen van de 5400 op de markt die je nog moeilijker kan patchen omdat de seriele aaansluiting niet meer aanwezig is.

Mocht je dan een van die kopen dan heb je € 70,- voor niets uitgegeven.

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ghosty,

 

De 5300 heeft embedded Viaccess. Als je een Magic Module hebt is embedded Viaccess in principe overbodig. Je zou ook nog eens even kunnen kijken naar een 5100. Dit is gewoon een 'kale' CI CAM receiver. Stop hier je Magic Moduultje in, en hij kan net zoveel als een 5400!

 

Ik kan mij namelijk voorstellen dat een 5100 weer iets goedkoper is dan een 5300!

Let wel op als je een 5100 koopt. Er zijn twee uitvoeringen, eentje voor de kabel (DVB-C), en eentje voor Sat (DVB-S).

 

Succes,

Nico

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou toch de 5400 pakken....

 

want het kost minder tijd om op te starten (anders moet ie namelijk de magic ook opgestart worden., scheelt steeds een paar seconden, zeker als je pech hebt dat je hummie veel vastloopt)

 

Daarbij, humax vind je voor goedkoper dan 370 €, ik had er nog eentje gekocht iets minder dan 300 € een 5400 Z, maar wel reeds gepatched. (dus zelf minder risico dat er iets misgaat)

 

stuur me anders een PM waar je woont., anders kijk ik eens in je buurt waar ik iets kan vinden.

 

Hopelijk ben je er iets mee

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

kun je mij helpen mischien ik ben nog niet zo lang bezig me sateliet ik heb een magic module gekocht voor mijn humax 5100 maar ben nu op zoek naar de software+handleiding deze zijn niet meegeleeferd alvast bedankt ps als mij kunt vertellen hoe het precies werkt houw ik mijn aanbevolen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...