Ga naar inhoud

[DM500HD] DM500HD wil niet start

Aanbevolen berichten

Gast chachaji
Geplaatst:

hoi,

Ik heb mijn dreambox vanmiddag aangezet, het groene lampje

ging wel aan maar er kwam geen beeld/geluid en de ventilator

draaide ook niet. Ik heb een aantal keer de stroomkabel los gekoppelt, maar er was geen resultaat. Het reageert ook niet op de afstandsbediening.

Heeft iemand een oplossing?

M.v.g

Geplaatst:

Terug naar de verkoper. Meer dan je beschreven hebt kun je niet doen.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:

Ik heb sinds gisteren ook een DM500 HD met vergelijkbare problemen. Soms start de box op, andere keren alleen een rood ledje binnenin, soms brandt de groene ook en staat er 'please wait' op het scherm (wat er netjes blijft staan...), en soms eindig ik met een volledig paars beeld.

Op het forum van Dream Multimedia staan meer van dit soort gevallen en een aantal ervan hebben te maken met de HDMI uitgang (incompatibel met TV).

Dit schijnt een bekend probleem te zijn en opgelost in sommige alternatieve images (o.a. dreambox update). Ik heb er nu FW 2.7.1 van eind jan 2010 op staan, wat zo-wie-zo niet de laatste is.

Ik zou het even met alleen SCART proberen voordat de box als defect verklaard wordt , dat kan altijd nog :-)

Geplaatst:
Origineel bericht van: Arde

Ik heb sinds gisteren ook een DM500 HD met vergelijkbare problemen. Soms start de box op, andere keren alleen een rood ledje binnenin, soms brandt de groene ook en staat er 'please wait' op het scherm (wat er netjes blijft staan...), en soms eindig ik met een volledig paars beeld.

Hier draait de box als een zonnetje, maar ik heb hier wel een keer gehad dat een reboot na een software update er behoorlijk lang over deed. Tussen opstarten en beeld krijgen zat zeker 10 minuten en in die tijd is het lampje inderdaad rood. Dus misschien wat meer geduld hebben?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen