Ga naar inhoud

dts plugin

Aanbevolen berichten

Gast Loneranger
Geplaatst:

hoi

Is er een plugin om dts audio af te spelen op de dm800?

Zoja, waar kan ik die vinden? Via de blauwe knop iig niet.

Krijg nl de melding gstreamer dts encoder niet gevonden

bedankt alvast

Geplaatst:

dts of AC3

er zijn heel wat definities

mijn dreambox gaf AC3 per optische kabel door aan de av-receiver en die gaf dan DTS aan

dus die van jou kan dat ook

als je bij de instellingen kijkt audio/video kun je ac3 downmixen zodat het altijd pcm is dan schakeld de av-receiver niet over naar DTS

je hebt dus geen plugin nodig maar stel je instellingen audio/video correct in

middels de audio button op de afstandbediening zie je of er een AC3 geluidspoor wordt aangeleverd door de zender!!!!!!

ciao

A Forest

The Cure

Geplaatst:
Origineel bericht van: Loneranger
hoi
Is er een plugin om dts audio af te spelen op de dm800?
Zoja, waar kan ik die vinden? Via de blauwe knop iig niet.
Krijg nl de melding gstreamer dts encoder niet gevonden

bedankt alvast

Mocht het hier echt om een DTS spoor gaan in bijvoorbeeld een MKV dan zal dit niet gaan werken. Volgens sommige ook niet in de toekomst ivm hardware limitaties bij de DM800.

Kijk eens naar:
http://audioconverter.heartware.dk/Tutorial/
Gast Loneranger
Geplaatst:
Origineel bericht van: DRK

Mocht het hier echt om een DTS spoor gaan in bijvoorbeeld een MKV dan zal dit niet gaan werken. Volgens sommige ook niet in de toekomst ivm hardware limitaties bij de DM800.

Het gaat idd om dts spoor in mkv en m2ts bestanden, is er wel een dm die dts aankan?
Geplaatst:
Origineel bericht van: DRK

Het gaat idd om dts spoor in mkv en m2ts bestanden, is er wel een dm die dts aankan?

mag je voor de duidelijkheid ook wel vermelden in de originele vraag want dan had ik je niet op een zijspoor gebracht.

mkv's kun je ook converteren.
ciao

A Forest

The Cure

Gast Loneranger
Geplaatst:

Het spijt me dat ik er niet bij vermeld heb dat het om dts audio in mkv en m2ts bestanden ging, dacht dat het wel duidelijk was blush

Mkv speelt de dm800 goed af, tis alleen de dts sporen in die files die problemen geven, en m2ts bestanden speelt ie wel af, maar geen geluid, en die converteer ik dan.

Geplaatst:

Wat je kan proberen is zorgen dat je dreambox volume 100% staat. Ook moet je iig. evt. audio downmixing uitzetten.

Dit kan zorgen dat de db de stream 1-op-1 naar je decoder stuurt. Die kan het dan decoderen.

Zaak is idd wel dat je de db op dee dts capable decoder hebt aangesloten via een SPDIF interface (optisch/coax).

Deze truc werkt op de azbox voor dts wav files, heb het op de db nog niet geprobeerd.

Geplaatst:
Het spijt me dat ik er niet bij vermeld heb dat het om dts audio in mkv en m2ts bestanden ging, dacht dat het wel duidelijk was blush

Mkv speelt de dm800 goed af, tis alleen de dts sporen in die files die problemen geven, en m2ts bestanden speelt ie wel af, maar geen geluid, en die converteer ik dan.

Ik heb hetzelfde probleem ook gehad met mijn 8000.
Je kan de mkv die voorzien is van een dts audio spoor omzetten naar een mkv met een ac3 audio spoor.
Dan werkt het perfect. Je moet dan wel een programma daarvoor hebben om dit om te zetten. Ik gebruik Popcorn MKV audioconverter. Dat werkt prima.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Gast Jeroensky
Geplaatst:

DTS of Dolby Digital zijn multichannel formaten.

Dat werkt dus alleen als je tuner multichannel kan uitsturen.

Digitaal dmv sp/dif, DVI, HDMI.

Of analoog dmv bv 6x rca aansluitingen.

Verder wil je bij digitale uitgang helemaal geen dts(of ac3) decoder in de tuner. je wilt alleen maar pass trough , digitaal naar je receiver/versterker die de Digital Theater Systems / Dolby Digital decoders onboard heeft.

Of bedoel je DTS plugin voor DTS / DD downmix naar 2 channels (als Dolby Surround). Ik denk dat de hardware daar niet krachtig genoeg voor is.( APU is niet aanwezig).

En scart support alleen analoge stereo.

Bij de DM800 heb je keuze uit DVI en Toslink(Sp/dif) als digitale audio uitgangen.

Bij DM8000 zit daar nog SP/dif coaxial bij.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen