Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Gast Marij154
Geplaatst:

Kan ik mijn dvd speler, waar geen hdmi aansluiting op zit, wel aansluiten op de hdmi aansluiting van mijn TV? Daar zitten er namelijk 2 op en op een zit al de satelietontvanger. Zou dit kunnen lukken en zo ja, hoe doe ik dat dan?

Geplaatst:

ik denk dat deze wel past

post-33015-1318260823,8099_thumb.jpg

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Gast Marij154
Geplaatst:

Dank voor het antwoord. Maar moet ik dan nog verder andere kabels aansluiten??

Geplaatst:

verder heb niks nodig met deze kabel heb je beeld en geluid

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

als het een dvd-recorder is dan moet je nog een schart kabel

van af de dvd naar satelliet ontvanger anders kun niks op nemen

Geplaatst:

Ben benieuwd hoe ze dat flikken.... van een analoog beeld/geluidssignaal naar een Digitaal Beeld/geluidssignaal....

En zo te zien nog passief ook. Ik zie geen converter + voeding.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Dit lijkt me inderdaad onmogelijk.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

als het met die kabel schart naar hdmi niet kan dan moet het hier dus mee

Scart to HDMI converter

even niet goed op gelet

post-33015-1318260824,0477_thumb.jpg

Gast Marij154
Geplaatst:

Men praat in de handleiding van zowel de dvd speler en de tv over HDMI naar DVI aansluitingen. Maar dan moet je audiokabels erbij aansluiten. Kan dat ook?

Geplaatst:

Ja. HDMI is hetzelfde als DVI echter zit er in DVI geen geluid en dus moet je dat apart aansluiten.

(en nu geen discussie dat in DVI wel geluid zit... Volgens de specificatie niet!)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Gast Marij154
Geplaatst:

Zijn er nog andere mogelijkheden als deze twee opties??

Geplaatst:

de goed koopste oplossing is met een schart kabel van af je dvd naar je tv

Geplaatst:

Zullen we het vanaf nu een scart kabel noemen?

http://nl.wikipedia.org/wiki/SCART

Gast Marij154
Geplaatst:

Maar in welke scart aansluiting sluit ik de kabel dan aan= Er staat in de handleiding van mijn tv dat de AV 1 alleen een analoog uitvoer heeft en dat AV2 een analoog-DTV,AV1-2-3- uitvoer heeft. Maar nu staat er bij AV 2 )Monitor uit ' dat er geen component RGB is. Wat is de beste oplossing=

Geplaatst:

Het gaat om de INPUT van je tv. Zorg in de dvd speler dat je output op RGB staat (als je dat in kunt stellen). Probeer desnoods de twee scart aansluitingen en kijk welke het beste beeld geeft. Zo moeilijk is dat toch niet....

Waarschijnlijk staat er in je gebruiksaanwijzing ook wel iets van ingangs signalen zoals composite, RGB.... De meeste tv's kunnen op elke ingang RGB aan tegenwoordig. RGB zal voor scart het beste beeld geven.

Wat voor een TV heb je eigenlijk (merk + type)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen