Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Gast Marij154
Geplaatst:

Ik ben wel een leek, dus vandaar al die vragen. Maar mijn tv is een Full HD LG 37LH3000.En bij invoer staat er bij AV 2 RGB een kruisje.En voor de rest allemaal rondjes.Ook bij AV 1.Weet je zo genoeg?

Geplaatst:

Dat geeft niet... we zijn hier om elkaar te helpen. Ik heb de gebruiksaanwijzing maar even gedownload en daar zie ik:

lg37.jpg

AV1 is de beste aansluiting voor jou. Hij ondersteunt RGB als input.

Nu nog zorgen dat je DVD speler dit ook als output gebruikt, hoewel dat meestal wel standaard is. Nog een voorwaarde is een volledig bedraadde scart kabel. Bij een goedkopere zijn niet alle aders aanwezig.

Een X wil zeggen niet ondersteunt.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Gast Marij154
Geplaatst:

In elk geval dank voor de moeite en alle antwoorden.

Gast Marij154
Geplaatst:

Ik heb begrepen dat RGB een soort kleurenfilter is. Als ik nu wel de AV2 aansluit, heeft dat nog gevolgen voor de kleuren??

Geplaatst:
Origineel bericht van: Marij154
Ik heb begrepen dat RGB een soort kleurenfilter is. Als ik nu wel de AV2 aansluit, heeft dat nog gevolgen voor de kleuren??

Het is geen kleurenfilter.. De primaire kleuren Rood, Groen en Blauw worden ieder door een aparte signaaldraad vervoerd. De voordelen zijn. (een beetje ingekort)

Er hoeven minder vertaalslagen gemaakt te worden. Vanaf het digitale signaal van de DVD wordt er een RGB signaal van gemaakt. Bij composite worden deze kleuren samengevoegd getransporteerd naar je tv en weer ontrafeld om er RGB van te maken. Je TV beeld bestaat immers ook uit deze 3 Kleuren. (Er zit bij een plasma/lcd nog een vertaalslag terug naar digitaal tussen)

rgb_player.jpg

Als je nu RGB aansluit heb je deze vertaalslagen niet nodig en dus ook geen verlies (2x -> twee vertaalslagen) hierdoor.

Doordat je de drie kleuren apart verzend heb je ook meer bandbreedte wat resulteert in een scherper beeld maar ook zuiverder kleurweergave.

Nog een stapje mooier is digitaal aansluiten via HDMI, maar goed die mogelijkheid heb je nu niet

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

• 7 maanden later...
Geplaatst:

Heb je geen scart ingangen meer over? Het is niet zomaar een kabeltje met 2 pluggen eraan, er zit ook nog een stuk electronica tussen, dus het zal niet erg goedkoop zijn. Je moet rekenen rond de €80. Maar als je in google scart to hdmi converter invoert vind je genoeg.

Uiteraard heb je de regels gelezen als nieuw lid en dan weet je dat we geen reclame mogen maken en dus ook geen links naar winkels e.d. In ieder geval welkom op het board.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen