Freddy K Geplaatst: 23 maart 2010 Geplaatst: 23 maart 2010 Hoi iedereen, ben een totale newbie op het gebied van satelliet ontvangst, maar heb m'n zinnen gezet op een DM8000 (nog niet aangeschaft). Ik ben nu al een halve dag op dit forum aan het rondneuzen om zoveel mogelijk "beginners" info te vinden. Zeker de hele terminologie is redelijk overweldigend (maar dat heb je altijd als je met iets nieuws begint). Ben er ondertussen uit dat de DM8000 een Linux-based OS draait dat de naam Enigma2 heeft en standaard geleverd wordt met een package dat een "basic" functionaliteit levert. Er zijn echter verschillende andere "images" die meer functionaliteit bieden, die je gewoon kan downloaden en (op een of andere manier) kan installeren in je DreamBox. Enkele vraagjes: - Ik heb de user manual van de DM8000 gedownload en doorgenomen. De screenshots geven een goed beeld van hoe alles er uit ziet. Als ik nu bvb de PLI Jade3 image zou installeren, krijg ik dan een volledig nieuwe User Interface ? Zo ja, waar kan ik dan de bijhorende User Manual downloaden ? Op de site van PLI heb ik die nergens kunnen vinden. - Kan ik met de combinatie van Jade3 en TV Vlaanderen een EPG op mijn scherm krijgen die me toelaat om enkele dagen op voorhand te gaan kijken wat er op TV zal zijn en via deze EPG snel een programma te programmeren ? TNX Freddy
Tonskidutch Geplaatst: 23 maart 2010 Geplaatst: 23 maart 2010 inderdaad is dat image qua enkele menu items en grafisch interface anders dat staat echter deels op het PLI supportforum (een extern forum - google) en... de mannen van PLi zijn gestopt met ontwikkeling van jade3 en doorgestart met OPENPLi <<<< die laatste image moest je eigenlijk gaan gebruiken ciao Now We Are Free Lisa Gerrard, Gavin Greenaway, The Lyndhurst Orchestra
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen