Ga naar inhoud


net gemist op je dreambox


degas

Aanbevolen berichten


Ik denk het niet. Ziggo zal dit goed afgeschermd hebben qua techniek. Dan zal eerder je hoop moeten vestigen op ontwikkelingen van de internet versies van Uitzending Gemist, RTL Gemist en Programma Gemist. Als deze sites met universele players gaan werken die ook voor Linux geschikt zijn, is er misschien een kleine mogelijkheid. Maar let wel, ik schrijf dit als leek.

Groet, André

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gaat helaas niet werken, de ziggo en upc boxen werken met de retour signaal wat over de kabel terug gaat. De dreamboxen zijn hardware niet in staat om zoiets te kunnen omdat er geen kabel modem in zit.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij UPC gaat dat echt via de tuner dus ik vermoed dat het bij ziggo ook zo is. Bovendien zou je anders ook internet van ziggo moeten afnemen wil je interactief kunnen gebruiken dus dat lijkt mij niet.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

In feite is een DVB-C tuner een half EuroDOCSIS kabel modem, zeg maar alleen het "dem" deel. Met een DVB-C PC-TV kaart kan ik met de juiste instellingen ook op de kabel Internet downstreams afstemmen om de data te ontvangen. Ik kan echter niet met die DVB-C PC-TV kaart data versturen via de Internet Upstream kanalen omdat het "mo" deel van het EuroDOCSIS modem ontbreekt in zo'n tuner.

 

In de UPC Mediaboxen en de Ziggo "Interactieve" ontvangers zitten één of twee DVB-C tuners, afhankelijk van het feit of de ontvanger ook kan opnemen, en één EuroDOCSIS kabel modem voor het benodigde retourkanaal om bijvoorbeeld Video On Demand (VOD) programma's/films te kunnen bestellen. Bij één van de UPC Mediaboxen zijn ze ook nog zo handig geweest om het EuroDOCIS kabel modem ook te benutten als een derde DVB-C tuner zodat je twee kanalen kan opnemen en onafhankelijk van die opnames een derde kanaal kan bekijken. Bij Ziggo zijn ze niet zo handig.

 

Er wordt dus geen gebruik gemaakt van de ethernet aansluiting die ook op de UPC Mediaboxen en Ziggo "Interactieve" ontvangers zit voor het retourkanaal, maar van geïntegreerde EuroDOCSIS modems.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...