Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

wat voor 'n harddisk kan ik aansluiten op de Dreambox 500 HD ?

* 2,5 of 3,5 inch ?

* Met externe voeding voor de HD ?

* Met of zonder behuizing ?

* 1 TB mogelijk ?

gr. Satfanatic. cool

vr.gr. Satfanatic, 2x DM 500HD 1.6,  1x DM 7020HD OE 2.0,

Geplaatst:

wat voor aansluiting heb je op een dm500HD?

enkel esata is de enig bruikbare qua snelheid

dus esata, met eigen stroom voorziening is echt altijd het beste

ciao

uh de rest maakt niet uit, tenminste ik heb geen losse hdd op de kast liggen smile

A Forest

The Cure

Geplaatst:

exact.

uhm maar neem dan ook een echte NAS en niet die doosjes die bij de kassa liggen... :D

(NAS

hobby = windows omgeving

LAN = alle besturingssystemen dus inclusief nfs server

raid xxx = meerdere schijven tegen data verlies)

A Forest

The Cure

Geplaatst:

Uh....... dan toch maar 'n e-sata smile

Iemand 'n tip ?

Merk, type, prijs ?

Ergens 'n lijstje te downloaden met goed werkend exemplaren, misschien ?

gr. Satfanatic. cool

vr.gr. Satfanatic, 2x DM 500HD 1.6,  1x DM 7020HD OE 2.0,

Geplaatst:
Origineel bericht van: satfanatic

Merk, type, prijs ?

Ik had er vorige week ook al naar zitten snuffelen. Complete eSata´s in een kastje met voeding zijn er zo ongeveer niet meer. Kom je uit op zelf iets gaan samenstellen.

De behuizing zal niet zoveel uitmaken, je komt al gauw uit op een 3.5 inch behuizing, met eSata en USB aansluitingen (de laatste heb je niet nodig) en een adaptertje. De enige vraag die dan open blijft staan is: welk merk harddisk is het meest geschikt? Voor ongeveer 100 euro voor 1 TB ben je helemaal klaar.

Geplaatst:

Hoi,

Ik heb vanmiddag nog bij de Duitse grutter A**i een 1 TB e-Sata schijf gekocht voor 75,= Euro. Deze wordt extern gevoed door een 12V adapter en een USB kabel is standaard bijgeleverd. Een e-Sata kabel moet je zelf nog apart aanschaffen. Het ding aangesloten op de DM500HD en deze een keer opnieuw opgestart en hij wordt gelijk herkend. Eerst nog even geformatteerd en een proefopname gemaakt en in één woord, geweldig. De schijf is mooi stil en voor weinig geld heb je een mooi dingetje, er ligt ook nog een 1,5 Tb schijf voor ongeveer 100,= Euro.

Greetz Nobody2050

Greetz Nobody2050
===================================================
VU+ Duo2, ZGemma Star H2H, Ferguson Ariva 102Mini.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Bij de Duitse grutter waren ze vorige week helaas op, maar ik heb eigenlijk nog een vraag:

Hoe zit het met opnemen van gecodeerde zenders? Zijn de opnames alleen nog terug te kijken binnen een bepaalde tijd of ook veel later?

Geplaatst:
Citaat:
Hoe zit het met opnemen van gecodeerde zenders? Zijn de opnames alleen nog terug te kijken binnen een bepaalde tijd of ook veel later?

Zijn te bekijken totdat je ze wist of je schijf de geest geeft.
Geplaatst:
Origineel bericht van: ron1872
BHoe zit het met opnemen van gecodeerde zenders? Zijn de opnames alleen nog terug te kijken binnen een bepaalde tijd of ook veel later?

Dreambox opname's zijn voor altijd terug te kijken (lees:ongecodeerd) laugh

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Ron 1872, jouw vorige ontvanger was volgens mij een Topfield. Dat met die gecodeerde opnamen is nl. een typisch Topfield probleem.

Maar, zoals je al had begrepen, bestaat dat bij DM niet, de opnames zijn altijd ongecodeerd.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Geplaatst:
Origineel bericht van: bigtwin

Ron 1872, jouw vorige ontvanger was volgens mij een Topfield. Dat met die gecodeerde opnamen is nl. een typisch Topfield probleem.

Was inderdaad een Topfield bigtwin, daar moest ik een DVD opname binnen een maand bekijken en daarna was het afgelopen wink

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen