Gast logitechje Geplaatst: 23 maart 2010 Geplaatst: 23 maart 2010 Hallo allemaal, ik heb onlangs een wavefrontier t 90 aangeschaft. ik ben zelf niet nieuw in de satwereld had eerder een schotel icm een motor. toen ik dit zat was geworden elke keer te moeten draaien ben ik overstag gegaan. om mijn schotel juist uit te richtten zou ik graag willen weten welke lnb ik in het midden moet plaatsen. Ik ga de volgende sat's instellen : nilesat, hotbird, astra 19,2 astra 23,5 badrsat 26, en astra 2 28,2. Ik hoop dat iemand me hier kan helpen, alvast bedankt
vGnp Geplaatst: 23 maart 2010 Geplaatst: 23 maart 2010 Origineel bericht van: logitechje Ik hoop dat iemand me hier kan helpen Welkom. Een goed begin voor je opstelling is de Excel sheet van Holles Je positie invullen, en kiezen welke satellieten je wilt/kunt ontvangen. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast logitechje Geplaatst: 23 maart 2010 Geplaatst: 23 maart 2010 ik heb de velden allemaal ingevuld, alleen weet ik niet hoe ik het aantal graden moet afmeten vwb de afwijking van de ophanging tov de schotel
Zuppelan Geplaatst: 23 maart 2010 Geplaatst: 23 maart 2010 Is de buis waaraan de schotel hangt waterpas? Zo ja, gebruik het rekenblad. Zo nee, monteer een LNB op 0 graden en richt de schotel op de middelste satelliet, probeer net zolang tot je goed signaal hebt. Zodra je sterke ontvangst op de LNB hebt, zijn de polarisatie- en kompasrichting van de schotel correct.
ferrarisat Geplaatst: 23 maart 2010 Geplaatst: 23 maart 2010 ben zelf ook bezig om een T90 te plaatsen (nu nog met het statief) kijk hier en lees dit aandachtig door dan word er veel duidelijk http://www.duwgati.com/wavefrontier/index.htm? veel succes DM 800HD open pli T90 7-13-19.2-23.5-28.2 Oost en 30 West Amiko Alien Samsung LE40A856
Gast logitechje Geplaatst: 23 maart 2010 Geplaatst: 23 maart 2010 Dank jullie wel voor de snelle antwoorden, ik denk dat het wel gaat lukken nu,
Gast NeO Geplaatst: 24 maart 2010 Geplaatst: 24 maart 2010 Voor het berekenen bekijk deze site eens : http://www.***geen-reclame***/nl/wavefrontier_cal...country_code=nl
ziggy Geplaatst: 24 maart 2010 Geplaatst: 24 maart 2010 en vergeet niet op www.***ongewenste_url*** tekijken erg goed die uitleg van de T90. vu+solo2,vu+duo,vu+ultimo T90 28.2t/m15w de rest draaibaar.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen