Ga naar inhoud

[DM7025] Dreambox 7025 op router aansluiten

Aanbevolen berichten

Gast logitechje
Geplaatst:

Hallo satcollega's,

ik zou graag willen weten hoe ik mijn dreambox moet aansluiten op mijn router. ik heb een cat-5 kabel. ik zou willen weten wat welke ip adressen ik waar moet invullen. en of ik ook het een of ander in de router moet wijzigen. ik hoop dat iemand mij dit in lekentaal uit kan leggen,

alvast bedankt,

logitechje

Geplaatst:

Kabel erin steken, als hij past zit hij goed.

Verder hoef je niets in te stellen, gaat allemaal automatisch.

Gast logitechje
Geplaatst:

het is mij op bovenstaande manier niet gelukt. even voor de duidelijkheid ik heb een draadloze modem. als ik de cat 5 netwerkkabel aansluit dan brand het daarvoor behorende lampje gewoon zoals het hoort dus ik denk niet dat het aan de connectie zelf ligt maar toch aan de instellingen van de drbx of router.

Op mijn drbx heb ik de firmware darkstar II staan. Als ik via het bleupanel keys wil updaten dat krijg ik de melding "error downloading keys package. Installation aborted"

op mijn firmware staat op dit moment 1 cam installed (ik neem aan dat dit een softcam is want ik heb er geen ingestopt)

ik hoop dat ik het een beetje goed heb uitgelegd

Geplaatst:

Dan zit het probleem bij de router instellingen. Want het hoort te werken zoals ik beschreef.

Handleiding van je router? Zoek naar "DHCP", die optie moet aan staan.

Gast logitechje
Geplaatst:

hoi milo bedankt voor je antwoord, ik heb bij de instellingen van mijn router gekeken en dit is wat ik heb gezien :

DHCP server for lan

start ip adress 192.1... ..

end ip adress 192.1... ...

leased time hour 24

daarboven staan mijn ip adres en subnetmask

staat hij hierdoor aan ?

Gast logitechje
Geplaatst:
Origineel bericht van: logitechje
hoi milo bedankt voor je antwoord, ik heb bij de instellingen van mijn router gekeken en dit is wat ik heb gezien :

DHCP server for lan

start ip adress 192.1... ..
end ip adress 192.1... ...

leased time hour 24

daarboven staan mijn ip adres en subnetmask

staat hij hierdoor aan ?

hierbij moet ik aanvullen dat mijn draadloos netwerk van een van een paswoord is voorzien, misschien dat ik hier ook iets mee moet doen

Geplaatst:

Klink logisch.

Probeer wel eens wat anders dan illegale keys binnenlepelen, want daar gaat niemand je hier bij helpen...

(eenvoudige test: DM7025 aanzetten met "omlaag" knop ingedrukt. Er verschijnt dan ***stop*** en het IP adres op het LCD display. Dan weet je dat de verbinding goed is.)

Gast logitechje
Geplaatst:

heb ik net geprobeerd maar hij blijft weergeven ***stop*** dhcp... toch geen verbinding blijkbaar

Gast logitechje
Geplaatst:
Origineel bericht van: logitechje
heb ik net geprobeerd maar hij blijft weergeven ***stop*** dhcp... toch geen verbinding blijkbaar

ik heb net via de communicatie-instellingen van mijn dreambox de dhcp optie aangevinkt ik zag dat deze uit stond. maar helaas heeft dit geen effect gehad. hij staat op port 80 is dit goed ?
Geplaatst:

En ook al even opnieuw opgestart? confused

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Gast logitechje
Geplaatst:

heb 2 maal opnieuw opgestart maar nog steeds geen verbinding

de volgende info op mijn router, volgens mij denk ik hier iets mee te moeten doen :

NAT -- Port Triggering Setup

Some applications require that specific ports in the Router's firewall be opened for access by the remote parties. Port Trigger dynamically opens up the 'Open Ports' in the firewall when an application on the LAN initiates a TCP/UDP connection to a remote party using the 'Triggering Ports'. The Router allows the remote party from the WAN side to establish new connections back to the application on the LAN side using the 'Open Ports'. A maximum 32 entries can be configured.

Gast logitechje
Geplaatst:

kan niemand mij hiervoor de oplossing geven ??? zit met men handen in het haar

Geplaatst:

NAT -- Port Triggering Setup heb je niet nodig. Dat is om je box op internet zichtbaar te maken en dat wil je niet.

Ik denk dat je het in jouw Router moet zoeken. Of misschien eerst nog even een ander draadje proberen.

Gast logitechje
Geplaatst:

Beste satcollega's inmiddels heb ik mijn dreambox met succes met mijn router kunnen verbinden. ik had naar mijn internetprovider gebeld en die vertelde me dat de router van de 4 poorten maar 2 bedoeld waren voor apparaten ivm dhcp en ja je raad het al mijn kabel zat in de verkeerde port. icm een uitleg die ik op internet gevonden heb is het me uiteindelijk gelukt. Ik zal voor mensen met hetzelfde probleem de uitleg hieronder plaatsen, toch bedankt voor iedereen die me op het goede spoor hebben gezet :

If you have a free port on your wireless router, you can connect your dreambox to this. Use the ethernet cable (crossover or patch, most modern routers will accept either) connect one end to your dreambox and one end to a free port on your router. You don’t need to change any settings on your router or PC.

Over to the dreambox. Navigate to the networking page on your dreambox.

Setup -> Expert Setup -> Communication Setup

There is a section in this page called ‘Default Gateway’. You need to put the ip address of your router in there. It’s usually 192.168.0.1, 192.168.1.1 or 192.168.2.1 (depending on the manufacturer). You can find out my opening your browser and typing one of the ip addresses in to the address bar. If you are presented with the router config page or a box asking for a username and password, this is the ip address for your router.

If you have enabled DHCP support on your router, all you have to do it tick the DHCP box in this page, save settings, reboot box and that’s that. The router will automatically assign the dreambox an ip address and it’s now connected to the internet.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen