Ga naar inhoud


TV Vlaanderen nieuwtjes


DreamboxFreak

Aanbevolen berichten

@voodoodoll

 

Er is toch iemand die een beetje kan volgen, Zoals gezegd kan het wel voor de telesatkaart maar niet voor de tvvkaart!? En als ik dan zelf moet instaan voor de lnb en ontvanger geen probleem want die dozen die ze hebben zijn toch maar een belemmering!

 

homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 229
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Homer
@voodoodoll

Er is toch iemand die een beetje kan volgen, Zoals gezegd kan het wel voor de telesatkaart maar niet voor de tvvkaart!? En als ik dan zelf moet instaan voor de lnb en ontvanger geen probleem want die dozen die ze hebben zijn toch maar een belemmering!

homer


Stel dat men het doet,dan moet er puur commercieel gezien eerst materiaal komen en moet er support op gegeven worden.
Dus moet men eigenlijk van die Technisat Multytenne schoteltjes gaan verkopen en moeten de gecertifieerde ontvangers er mee overweg kunnen .
Dus, eerst contracten afsluiten om die dingen goedkoop in te kunnen kopen (Technisat moet al willen...), dan kan je alle ontvangers gaan testen, als er 1 niet mee overweg kan dan kan je gaan bedelen voor nieuwe software ... en zo zijn we vertrokken.
Hiermee wel ik zeggen, het is wel heel erg simplistisch van in de huidige situatie te zeggen: "Dat ze die maar snel toevoegen want ik heb daar recht op", of "Schandalig nu kan ik 2 kaartjes betalen"

Dat jij je eigen doos hebt (klinkt raar wink ) dat is dan jouw specifieke situatie en is niet de gemiddelde TV Vlaanderen klant. De gemiddelde TV Vlaanderen klant heeft een schotel met een TV Vlaanderen sticker en een Philips decoder. Je moet het altijd vanuit dat standpunt bekijken , en denken hoe ga ik RTBF in die huiskamer brengen.

Vu+ Solo 2
Telenet HD Digibrolx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kenis
Dus moet men eigenlijk van die Technisat Multytenne schoteltjes gaan verkopen en moeten de gecertifieerde ontvangers er mee overweg kunnen .
Dus, eerst contracten afsluiten om die dingen goedkoop in te kunnen kopen (Technisat moet al willen...)


Ik denk dat ze nu al samenwerken met Technisat, want eigenlijk is dit gewoon een afgeslankte Multytenne hé. Technisat heeft zo nog een Tritenne (9/13/19,2° O) en bij TéléSAT Luxemburg is de Multytenne zelfs de standaard-schotel.

Ik weet die data niet exact uit het hoofd, maar TéléSAT is ongeveer op hetzelfde moment gelanceerd geweest als de Triplesat, dus moet het eigenlijk al van het begin mogelijk geweest zijn om meteen een Multytenne aan te bieden. Waarschijnlijk is dit niet gedaan om de kosten te drukken tegenover M7 zelf en de consument, want de Hotbird positie is niet zo interessant voor de gewone CDS-abonnee en het kleine TVV-zusje speelt een te kleine rol om hun eigen schotel te hebben.

Neemt niet weg dat als ze van goodwill zijn ze vb. de belangrijkste TéléSAT-zenders kunnnen vrijschakelen voor 'BASIC+'-abonnees. Het pakket is al eerder gericht op de MPEG4-kijker en ze kunnen gewoon vermelden dat die zenders zich op de Hotbird bevinden, zonder verder publiciteit te maken erover. Het gaat tenslotte over zenders die vanaf het ontstaan van de analoge kabel bekend zijn in Vlaanderen.

Samsung UE55KS8000 - Philips 55PUS8848/12 - VU+ Duo 4K SE - Vantage HD8000S - M7 DSR8141 - M7 SAT801 - SAB Explorer CISC
Multytenne Twin - Triax 64/Triple LNB - TV Vlaanderen Basic+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies, gewoon vrijschakelen en mond dicht erover, de RTBF is dan voor degene die het wil te ontvangen, zonder dat dan men bij TVV kan klagen als het niet werkt.

 

Het lijkt me nog steeds een goed idee als mensen die geïnteresseerd zijn per brief met TVV in contact gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reden waarom de Franse zenders verdwenen zijn uit de pakket beschrijving: ze verhuizen hoogstwaarschijnlijk naar Hotbird. Ik vraag me af wat er dan in de plaats van de vrije ruimte op Astra zal komen. Extra kanalen voor Nederland alleen of zullen voor een keer de Vlamingen kunnen meegenieten. Lijkt er op dat er na verloop een extra lnb op de schotel moet.

 

---Lijkt op telepathie met Danny38 hebben hetzelfde onderwerp op hetzelfde moment gepost ----

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet te vroeg panikeren. Het gaat hier in eerste instantie om de vier kanalen die TVV doorprikt. Die staan trouwens al op hotbird voor de Telesat abonnees. Het is dus dubbel gebruik en daar willen de Fransen misschien vanaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RUF
Niet te vroeg panikeren. Het gaat hier in eerste instantie om de vier kanalen die TVV doorprikt. Die staan trouwens al op hotbird voor de Telesat abonnees. Het is dus dubbel gebruik en daar willen de Fransen misschien vanaf.


En het feit dat ze op Atlantic Bird zitten is dan geen dubbel gebruik?
Op die positie zitten ze trouwens aangeboden door Fransat en nog eens FTA op een tweede frequentie.

Denk niet dat dit het argument is!

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het volgende heb ik in het andere topic erover geschreven:

 

" Dat lijkt mij weer een antwoord van TVVlaanderen dat nergens op slaat.

 

Ze nemen die kanalen over van de transponder van Canalsat.

 

Canalsat heeft een langdurige overeenkomst met Astra om uit te zenden op Astra1 en heeft indertijd bij de overname van TPS alles wat op Hotbird zat van TPS overgezet naar Astra1. Die gaan dus niet terug naar Hotbird.

 

TVVlaanderen zal waarschijnlijk zijn overeenkomst met Canalsat om mee te liften niet verlengen en zal ze dan via Telesat op Hotbird doorgeven, waarschijnlijk tegen betaling zeker.

 

Dus binnenkort om het volledige pakket van TVVlaanderen te ontvangen een LNB voor Astra 1, Astra 3 en dan nog Hotbird erbij. Tsja waarom ook niet een transponder huren op Turksat en Hispasat dan kunnen we de ganse Clarke-belt afgaan."

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Ik vind drie satellieten ook wel erg veel voor abonnementhouders die van gemak houden.

En als je de BBC er ook nog eens bij wilt, moet je naar vier satellieten.

 

Het wordt zo wel erg gecompliceerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: calculator
Ik vind drie satellieten ook wel erg veel voor abonnementhouders die van gemak houden.
En als je de BBC er ook nog eens bij wilt, moet je naar vier satellieten.

Het wordt zo wel erg gecompliceerd.

als je met een mulytenne werkt is het net zo eenvoudig als 1 satteliet. Alleen moet tvv die dan natuurlijk wel ondersteunen (en als het even kan ook nog subsidiëren)

Dreambox DM600 pli jade3

Dreambox DM800 Gemini 4.6

Technisat multytenne twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel, als je momenteel durft lopen pronken met het grootste hd-aanbod en daar zonder enige schroom bbc-hd en itv-hd in opneemt, dan lijkt het mij toch moeten lukken om 13° oost er ook in op te nemen met interessante zenders als rtbf en rtl?

Deze zenders zitten weliswaar in het betaalpakket van télésat, maar houders van een dergelijk abonnement krijgen ook één en canvas doorgeprikt. Aangezien het toch om dezelfde groep gaat, kan doorprikken voor tvv toch niet zo onoverkomelijk zijn.

Zou het dan toch echt puur commercieel zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuws bij Canal digitaal: 15 april: 4 HD-zenders erbij!

 

http://www.canaldigitaal.nl/klantenservice/nieuws/4-hd-zenders-erbij.aspx

 

Als je scant op 12188 H, 27500 S2-QSPK FEC 5/6 op 23.5 zie je ze staan + TEST1 en TEST2 (alleen nog geen beeld)

 

Zou het hier over CANVASHD + VTMHD gaan ?

Ik hoop voor de eerste toch !

- VU+DUO, relook400, cubecafe250, 2xdm800, cuberevo, DM7025

- visio bigsat, 3x Edision/1x ALPS quad LNB, 17to8 PMSE diseqc switch -> 28.2, 23.5, 19.2, 13

- schwaiger 1m alu, inverto LNB, SG2100 rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...