Ga naar inhoud


TV Vlaanderen nieuwtjes


DreamboxFreak

Aanbevolen berichten

TV Vlaanderen is al lang niet meer de goedkoopste oplossing.

 

Ook het verhaaltje van +400 kanalen wordt vaak doorprikt en geef zelf toe; naar welke kanalen kijk je vaak? Juist ja, naar de Vlaamse. En laat nu net dat aanbod sterk afwezig zijn (los van de grote commerciële zenders).

 

Tegenwoordig heb je voor zo'n 30 Euro internet én digitale televisie met een groot HDTV aanbod via Telenet of Belgacom met alle interactieve mogelijkheden (zonder dat je deze moet gebruiken). Zonder dat je zelf dient te investeren in hardware.

 

Trouwens, verwachting is dat ze binnenkort stoppen bij TV Vlaanderen met het aanbieden van de 199 Euro setjes en enkel nog HD sets of ontvangers gaan aanbieden.

SAT: momenteel niets meer 😞

Kabel: Telenet

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 229
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: TokeMUp
Origineel bericht van: Bullssattv
zeg, ook SC discovery kwijt ??? frown


Die zit in het Basic+ pakket! Zoals alle andere Theama zenders met uitzondering van Vitaliteit die in het Basic Lght pakket komt.

mvg


Zeker van? Zendt uit in HD vanaf 1/4...

SAT: momenteel niets meer 😞

Kabel: Telenet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DreamboxFreak
Origineel bericht van: TokeMUp
Origineel bericht van: Bullssattv
zeg, ook SC discovery kwijt ??? frown


Die zit in het Basic+ pakket! Zoals alle andere Theama zenders met uitzondering van Vitaliteit die in het Basic Lght pakket komt.

mvg


Zeker van? Zendt uit in HD vanaf 1/4...


In HD of in MPEG4 SD?

Ik zie hem toch nog staan in het lijstje dat jij gepost hebt. Net achter NGC Wild!

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Zou dat geen vergete werk zijn


Ik vermoed het ook, maar of dat ook het geval is voor de Franse openbare zenders, betwijfel ik.

Greets
Link naar reactie
Delen op andere sites

Discovery is nu een van mijn favo's waaronder ook de vlaamse kanalen! Het zou jammer zijn van tvv om daaraan een einde te maken! En zal dan ook einde tvv zijn voor mij en vrouwtje. Ik ben niet van plan om constant van ontvanger te veranderen daar hun bakken geen moer waard zijn onlangd nog een uv+ genomen! Ook het uitblijven van de HD kanalen en het verwijderen van de franse zenders zal daar dan ook de doorslag geven!Het wijzigen van de bitstream kan voor sommige niet door de beugel. Zoals hier als reeds vermeld kan je voor 50 euro bellen internetten en tv kijken! Dit zal mij dan goedkoper uitkomen dan constant die zever van tvv te moeten aanvaarden, goedkoopste ja mij klo*ten kwaliteit nade klanten service nul, en dit met hun voorgeschreven antwoorden als je een mail zend!

 

homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees dat jij niet de enige bent die er zo over denkt en dat - als dit wordt doorgevoerd - de klanten vlug weg gaan zijn.

 

Welk voordeel is er nu nog tegenover de concurrentie ........ Nostalgienet ?

 

Greets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

De zenders die nu nog via UPC Direct uitgezonden worden, zullen vast straks doorgeprikt worden via Astra 3. wink

Heeft er hier al iemand opgelet???

Film1.1, Film1.2, Film1.3, Sport1.1, Sport1.2/ECV2...

Dit zijn 5 plekken en daar kunnen dan al de zenders die geleend worden van UPC direct er per oktober er zo al op... en dan is er zelfs nog plek vrij schat ik zo.

Als ze bij deze 5 nog 3 zenders bij vinden (ECV2, MGM, Cartoon Network/TMC) dan kan zelfs een hele transponder op Astra1 omgezet worden naar DVB-S2/MPEG4 met geheel nieuwe themakanalen erop/HD zenders erbij...

Wat ik ook verwacht is dat het wel eens kan gaan gebeuren dat de TVV transponder dit jaar nog over gaat naar DVB-S2/MPEG4... dan kunnen 2 (of 3) zenders vervangen worden door HD versies en kunnen er zo nog 9 (of 6) SD versies op dezelfde transponder...
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Paullo
Hoe ze dit gaan verkocht krijgen aan de bestaande klanten weet ik niet, maar het basispakket wordt totaal gepluimd en wordt een soort van veredeld "Vlaams pakket", dat dan bovendien nog duurder wordt.

Ook de andere pakketten worden verminderd en er verdwijnen zenders in een periode dat bij de concurrentie er zenders bijkomen. Waarom de Franse zenders verdwijnen uit het pakket is een totaal raadsel.

Als nieuwe klant moet je nu wel goed gek zijn om nog een abonnement af te sluiten.

Geen prijsvoordeel meer en nog minder zenders op de koop toe.

Greets


Ooit zijn ze gestart met deze zenders voor 8,95€/maand.
Ondertussen zitten we aan 10,15€/maand en alle zenders die iets duurder zijn zitten nu in hogere pakketten, of ze werden vervangen door goedkopere 'alternatieven'.
Weg dus uit het basispakket : Action Now!, Hallmark, Cartoon Network, Turner Classic Movies, France 2, France 3, Mezzo en Trace TV.
BBC Prime werd vervangen door iets goedkopers, en ook Hustler bleek goedkoper dan Private Spice.
Het zag er allemaal veelbelovend uit in het begin, dit had zich kunnen uitbreiden naar een sterk pakket.
In het begin leek het dat ook te zullen worden, er kwam bijv. Kanaal Z bij, niet 24 uurs, maar in de avond.
De evolutie gaat echter al meer dan een jaar de verkeerde kant op.
Transponderruimte die verschuift van TVV naar Canal Digitaal, goedkope zenders in plaats van dure (Het Gesprek ipv. Cartoon Network bijv.), en het doodleuk 'verplaatsen' van zenders naar duurdere pakketten, die dan op hun beurt nog eens uitgekleed worden.
Qua Franstalige zenders wordt het overigens een ramp bij TVV.
Voordat Télésat er was kon je nog hopen dat de Waalse zenders wel in het pakket van TVV zouden komen op het moment dat de Waalse operator er was.
Dat gebeurde niet, maar je had nog de troost dat het FTA RTBFSat er nog was.
Die verdween sinds kort ook nog eens.
Dan maar de Franse zenders ?
Volgens de nieuwe zenderlijst gaan die dus ook weg ?
Het pakket mist ook alle logica.
Wel Waalse radiozenders, maar geen Waalse TV zenders ?
Waar zit de logica ?
Om nog maar te zwijgen van de vele andere problemen : beelduitval door problemen met codering, beelduitval door uitvallen datacenter, achteruitgang van beeld- en geluidskwaliteit, enz.
Qua communicatie slaat hun beleid ook nergens op.
We zijn 24 maart.
Officieel lees je niets op hun homepage over deze nakende veranderingen.
Er worden dus nog volop abonnementen verkocht aan nietsvermoedende klanten, die over een week zenders gaan zien verdwijnen waar ze nog maar net op ingetekend hebben.
Als het is zoals de vorige keer met het verdwijnen van Cartoon Network, TCM en Boomerang uit het basispakket zal die mededeling er komen op 31 maart na sluitingstijd van de winkels...

Zo zag het er in het begin uit : veelbelovend, en iedereen dacht dat die lijst vooral langer ging worden...

Eén
Canvas
Ketnet
VTM
Kanaal Twee
JIM TV
VT4
Vijf TV
Nederland 1
Nederland 2
Nederland 3
Action Now!
Hallmark Channel
Cartoon Network / Turner Classic Movies
Discovery Channel
National Geographic Channel
Animal Planet
BBC Prime
Motors TV
France 2
France 3
Mezzo
Trace TV
Private Spice
Link naar reactie
Delen op andere sites

Discovery Science en XXX Xtreme zitten in het Basic+ pakket.

En dat is ook zichtbaar in de afbeelding hierboven, ze staan er gewoon bij.

 

Ik heb ze trouwens gebeld met de vraag hoe dat dan zit met bestaande klanten. Antwoord was dat er voor bestaande klanten niets veranderd, die blijven gewoon hun oude pakket houden, tenzij de klant zelf vraagt om over te stappen naar een nieuw pakket blijft voor een bestaande klant alles bij het oude. En klant wordt dus niet veplicht over te stappen, niet nu en ook niet als het jaar om is ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: redneck eyeball
Discovery Science en XXX Xtreme zitten in het Basic+ pakket.
En dat is ook zichtbaar in de afbeelding hierboven, ze staan er gewoon bij.

Zeg mij dan eens waar die precies staan op de afbeelding (icoontjes links en rechts ervan).
Ze staan er volgens mij niet op.
Links van DorcelX staat volgens mij Het Gesprek, en niet XXX Xtreme.
Discovery Science zie ik daar ook niet tussenstaan.
De eerste Discovery die erop staat (rechts van NatGeo Wild) is de gewone Discovery Channel en de volgende is Discovery Travel & Living.

Origineel bericht van: redneck eyeball
Antwoord was dat er voor bestaande klanten niets veranderd, die blijven gewoon hun oude pakket houden, tenzij de klant zelf vraagt om over te stappen naar een nieuw pakket blijft voor een bestaande klant alles bij het oude.

Wat mij dus niet echt geloofwaardig lijkt.
Voor zenders die naar duurdere pakketten verhuizen zou dit nog technisch mogelijk zijn, maar als een zender in geen enkel pakket meer zit straks, dan betekent dat gewoon dat TVV niets meer betaalt voor doorgifte van die zender.
Het zou mij dus verwonderen dat je met je oud pakket France2 en France 3 gaat blijven ontvangen als die nu in geen enkel nieuw pakket meer zitten.

Bovendien, TVV moet toch ook nog eraan denken hoe ze nog nieuwe klanten gaan aantrekken.
Met altijd maar te snijden in het aanbod, en dan tegelijk de prijs te verhogen gaan die niet echt in grote getale neerstrijken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...