Ga naar inhoud

[DM7000] Lagere gevoeligheid tuner dan VU+ box of ander probleem

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb de dreambox 7000 in de woonkamer vervangen door een VU+ box.

De dreambox staat nu in de slaapkamer. Op mijn schotel heb ik een LNB vervangen door eentje met 2 uitgangen.

Nu geeft de VU+ box op deze LNB prima beeld, 80% signaal en hoger, op beide uitgangen.

De dreambox komt echter niet hoger dan 45%.

De LNB heb ik uitgericht (voor zover nodig dan toch) met de Vu+ box.

Kan de dreambox zoveel minder gevoelig zijn, of is er iets anders mis?

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Geplaatst:

Heb je al eens geprobeerd de vu aan te sluiten op de slaapkamer?

Op deze manier weet je onmiddelijk of het probleem in het uitrichten of bekabeling zit of in de dreambox.

Als je 80 procent signaal krijgt op je vubox zou je ook zeker signaal moeten krijgen op je dreambox.

Geplaatst:
Origineel bericht van: _Bartje_
Heb je al eens geprobeerd de vu aan te sluiten op de slaapkamer?
Op deze manier weet je onmiddelijk of het probleem in het uitrichten of bekabeling zit of in de dreambox.

Als je 80 procent signaal krijgt op je vubox zou je ook zeker signaal moeten krijgen op je dreambox.

Dat had ik, en die had signaal, maar stom genoeg stond die op HD kanaal, duurde toch nog eventjes voor ik door had de verkeerde LNB te hebben gewisseld. sick
Probleem opgelost.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen