Ga naar inhoud


hoe lappen ze het


lukske

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: EL PIÑO
Origineel bericht van: lukske
In alle geval is het voor mij een raadsel.


Ik snap je verwondering eigenlijk niet zo. DVB-T is in Vlaanderen landelijk dekkend zoals anderen ook al aangeven. Dat is dus zonder problemen met een klein extern antennetje en een ontvanger te zien.


Aan de kust is het dan geen Vlaanderen, geloof ik.
Verleden jaar op vakantie in Middelkerke aan zeedijk, met zicht op start- en landingsbaan van Oostende airport.
Ontvangst via dvb-T 0,000000000 wat wil zekken niks, nada.
mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: lukske
Mensen bedankt voor jullie reaktie, maar ik moet, zie ik, meer verduidelijken.

De situatie die ik beschreef, zag ik thuis op mijn TV, terwijl ik naar een live reportage van een wielerwedstrijd keek, dus mijn woonplaats heeft niets te maken met mijn probleem.(ik ontvang via dvb-t en mijn laptop de normale tv-zenders via station Schoten)

de antennes die ik zag zijn diegenen die, vroeger, ofwel vast ofwel magnetisch, op een caravan of mobilhome werden geplaatst.
Ze zijn rond (omnidirectioneel).
Uit ervaring van vroeger weet ik dat deze antennes werden gebruikt om op bv campings, analoge tv te bekijken, zonder dat de antenne moest gericht worden.

Nu alle analoge tv uitzendingen werden afgeschaft, kwam het bij mij merkwaardig over dat deze antennes nog gebruikt werden.
En mijn vraag was dan ook uiteraard,
Worden die antennes gebruikt om dvb-tv te bekijken van de normale zenders zoals vrt - sporza - canvas, of is er een mogelijkheid om met een dvb-t ontvanger, via je laptop de captaties te ontvangen van de helikopter van bv vrt ?

mvg


De antennes van vroeger zijn perfect geschikt om DVB-T mee te ontvangen. Je hoeft dus niet een andere antenne aan te schaffen moest je nog een oude hebben. (tenzij deze defect is, maar dat spreekt voor zich)

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lukske
Origineel bericht van: EL PIÑO
Origineel bericht van: lukske
In alle geval is het voor mij een raadsel.


Ik snap je verwondering eigenlijk niet zo. DVB-T is in Vlaanderen landelijk dekkend zoals anderen ook al aangeven. Dat is dus zonder problemen met een klein extern antennetje en een ontvanger te zien.


Aan de kust is het dan geen Vlaanderen, geloof ik.
Verleden jaar op vakantie in Middelkerke aan zeedijk, met zicht op start- en landingsbaan van Oostende airport.
Ontvangst via dvb-T 0,000000000 wat wil zekken niks, nada.
mvg


Ontvangst in Middelkerken is perfect mogelijk. Ik heb daar al een installatie gedaan. Met een spriet (binnenhuis antenne) ga je er niet komen, maar al met een 6 element Yagi hark antenne en versterker ga je een perfect ontvangst hebben zonder uitval.

De zeedijk van Middelkerke ter hoogte van vliegveld is 33,48 Km verwijderd van de zendmast van Egem.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TokeMUp

De antennes van vroeger zijn perfect geschikt om DVB-T mee te ontvangen. Je hoeft dus niet een andere antenne aan te schaffen moest je nog een oude hebben. (tenzij deze defect is, maar dat spreekt voor zich)

mvg


Perfect ja, alleen je moet ze wel een kwartslag om de lengte-as draaien.
Link naar reactie
Delen op andere sites

vertikale polarisatie is vast met de zelfde reden ingevoerd als waarom de FM zenders vertikaal staan :P

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...