Gast Amdfan Geplaatst: 24 maart 2010 Geplaatst: 24 maart 2010 hallo, ik ben nieuw hier dus ik weet ook niet of deze vraag al eerder is gesteld. Ik wil graag mijn pc en dreambox gaan vervangen door een htpc, is dit mogelijk en welke DVB-kaart heb ik hiervoor nodig. En kan dit mogelijk gemaakt worden met windows 7 ? alvast bedankt
Perdi Geplaatst: 24 maart 2010 Geplaatst: 24 maart 2010 Het hangt er natuurlijk erg vanaf wat je ermee wilt. Het is niet voor niets dat de keuze er is. De één vindt het gemak van een Dreambox ideaal, de ander zweert bij de hobby en de techniek van een HTPC. Als je je wilt orienteren op een HTPC, dan kan ik je aanraden om de topics van Niels Wagenaar te lezen en vele andere natuurlijk in dit gedeelte van het forum. Over de Dreambox is genoeg te lezen, maar ook natuurlijk over andere sat/kabel/digitenne ontvangers. Zelf heb ik AZboxen en Dreamboxen, maar ik wil ook wel graag een keer een HTPC bouwen en met de software eigen maken. Veel hobby plezier ligt er dus op je te wachten. Voor jou, als 'nieuw hier' ligt er ook een hoop kennis en leesplezier op dit en op andere forums. Ga eens beginnen om daar het een en ander van op te steken, het is de moeite waard! Groeten, PerdiGigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.
Gast Amdfan Geplaatst: 24 maart 2010 Geplaatst: 24 maart 2010 wat eigenlijk de bedoeling is is dat de pc een meer centrale plaats moet worden. Het moet een alles kunner worden, van het spelen van games , tot het opnemen en kijken van programm`s en films. We hebben geen analoge tv dus alles moet via de satelliet gebeuren, De HTPC moet er staan en ik heb geen zin in hobbien met software , hij moet meteen draaien en nog zonder problemen ook en dit ook kunnen volhouden.
lujo Geplaatst: 24 maart 2010 Geplaatst: 24 maart 2010 Als je geen zin hebt in hobbien met software dan kan je het best niet met HTPC beginnen. Het is niet dat een kant en klare oplossing bestaat. Het is wel mogelijk maar je moet wel tijd en energie in steken. Paar tips: - Op windows kan je wel NewCS draaien maar geen CCcam server. Wel CCcam client. - Wil je flexibiliteit van dreambox behouden dan kan je het best zonder hardware CAM werken maar daarvoor softwarmatige CAMS zoals ACamd gebruiken. - Zoek op TVSource voor Windows Media Center. - MediaPortal is een alternatief voor Windows Media Center. - En er is nog altijd Linux maar daar moet je heel wat meer tijd in steken als je geen Linux ervaring hebt. Succes.
Psychosammie Geplaatst: 25 maart 2010 Geplaatst: 25 maart 2010 Een alleskunner gaat sowieso niet werken. Een HTPC staat in de huiskamer en moet stil en niet al te groot zijn. Voor spelletjes is brute kracht nodig met gierende ventilatoren en een behoorlijke kast voor de luchtstroom. Als dat apparaat wat jij wil zou bestaan dan was dit HTPC forum behoorlijk leeg geweest. Ik zou zeggen: pas je HTPC eisen aan en spelletjes speel je maar op je nintendo ofzo. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
firescoob Geplaatst: 2 april 2010 Geplaatst: 2 april 2010 kijk maar eens naar LinuxMCE, is een zeer goede HTPC distro op basis van Kubuntu linux. Is erg divers in functionaliteit, je kunt er zelfs je huis mee bedienen en bewaken en VoIP http://linuxmce.com/ Gigablue Quad Plus, Maximum T90, Inverto Black Ultra Quad LNB's uitgericht op 13-19.2-23.5-28.2
Gast skystar Geplaatst: 3 april 2010 Geplaatst: 3 april 2010 Ik heb al jaren een HTPC draaien waar NIET op gegamed wordt. Tuurlijk zijn er af en toe probleempjes maar dat ligt meer aan mij dan. Alles draait momenteel onder windows 7 met als toevoeging DVBLogic TVSource. Dit programmaatje maakt het mogelijk om met een low budget dvb kaart toch HD te kijken mits de vereisten van de kaart in de pc zitten. Ik kijk niet zoals jij naar de sat maar via ziggo digitaal. Netjes met kaart en cam. Er valt over dit onderwerp veel te lezen en er zijn een hoop mensen die erbij zweren en een hoop mensen die absoluut geen htpc willen. En met de huidige technieken kan het zo gek niet noemen of het is mogelijk. Martin
HiredGuns Geplaatst: 9 april 2010 Geplaatst: 9 april 2010 Origineel bericht van: Psychosammie Een alleskunner gaat sowieso niet werken. Een HTPC staat in de huiskamer en moet stil en niet al te groot zijn. Voor spelletjes is brute kracht nodig met gierende ventilatoren en een behoorlijke kast voor de luchtstroom. Flauwekul.... Ik heb een mediacenter draaien met een passieve HD5750 en 2 120mm fans voor airflow in de kast (zalman hd501). Is vrijwel geruisloos en ik kan toch COD Modern Warfare 2 / NFS Shift / Battlefield Bad Company 2 / DiRT 2 / enz. draaien.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen