Ga naar inhoud

[DM7000] CanaalDigitaal kanalen soms even 10sec stil.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ondervind momenteel iets geks op mijn DM7000,Op een bepaald moment staat het beeld even stil (3 tot 10 Sec)En dat geld voor alle zender van Canaaldigitaal vooral 's avonds is het erger dan overdag.Wat kan hier de oorzaak van zijn? Soms kun je de hele avond ongestoord kijken maar op het volgende moment begint het en dan om de regelmaat staat het even stil. vooral RTL4 en SBS6.

Ik heb CCcam 2.14 en als img gebruik ik de laatste Gemini.

• Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

zet er maar eens een andere image op dan denk ik sdat het verwdwenen is.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Geplaatst:
Origineel bericht van: ome to
zet er maar eens een andere image op dan denk ik sdat het verwdwenen is.

Of er een CDS kaartje in schuiven.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Gast schotelkop
Geplaatst:
Origineel bericht van: Loui (K)
Ik ondervind momenteel iets geks op mijn DM7000,Op een bepaald moment staat het beeld even stil (3 tot 10 Sec)En dat geld voor alle zender van Canaaldigitaal vooral 's avonds is het erger dan overdag.Wat kan hier de oorzaak van zijn? Soms kun je de hele avond ongestoord kijken maar op het volgende moment begint het en dan om de regelmaat staat het even stil. vooral RTL4 en SBS6.
Ik heb CCcam 2.14 en als img gebruik ik de laatste Gemini.

Toch val ik even in.
Dit zelfde probleem heb ik met een 800
Met kaart. en een nieuwe image help niet .het probleem is er nu zo dag of twintig .Ook ik heb CCcam-2.14.met of zonder config maak geen verschil
Geplaatst:

Hier ook op een 7020, maar veel minder vaak. Bij mij lijkt cccam te herstarten want ecm/emm counter gaat naar nul.

Geplaatst:

Hallo, ik heb al een tijdje hetzelfde probleem op mijn 800 HD. ook al eerdere cccam versies geprobeerd, zonder succes. Gisteren schotel gecontroleerd,is niets aan verandert en ook signaal is perfect. Erg vreemd.Ik draa met Newnigma2 laatste versie. Ben benieuwd waar het hem in zit, anders ook maar eens een andere img. proberen??

Geplaatst:

Die image is het echt niet daar ik ook deze image (newnigma2) gebruik en ik nergens geen last van heb hebben jullie mischien een c lijntje en een kaart in de decoder zitten dat dat mischien de oorzaak is ? ik maak gebruik van mijn interne server (nslu2) met CCcam 2.1.4 erop

ps op de dream staat ook gewoon CCcam 2.1.4

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Geplaatst:

Op veel dreamboxen is het kloksignaal niet mooi schoon. Hierdoor kan er onderling verschil in performance zijn van de kaart in eenzelfde dreambox slot. Dat is de reden dat bv gbox op een dreambox de kaart standaard op de laagste snelheid laat draaien: 3.15 Mhz.

Ik kan niet controleren op welke snelheid Cccam de kaart laat draaien, maar ik heb net de klok vastgezet op 3.15 Mhz. De responsetijd van de kaart is iets toegenomen, dus kennelijk stond ie sneller. Ik heb/had maar iets van 1 keer in de 10 dagen (=aanwijzing?) last, dus het duurt nog wel even voordat ik iets durf te concluderen.

Geplaatst:

er is al heel wat aan suggesties en commentaar geschreven

maar je kunt natuurlijk ook gewoon eens scam 3.57 als softcam gebruiken zonder config

om te zien of je hikjes / freezes überhaupt aan de CCcam als softcam ligt

niet dat dit moet, maar je hebt dan een referentie

ciao

Goodby Drama Queen

Hifi Sean, Doc Mcalmont

Geplaatst:

mooi,

een avondje proefdraaien levert wellicht al genoeg inzicht.

indien het niet freezed moet je de CCcam.cfg aanpassen

ALS je überhaupt nog CCcam wilt :D

ciao

Goodby Drama Queen

Hifi Sean, Doc Mcalmont

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen