Lite On Geplaatst: 24 maart 2010 Geplaatst: 24 maart 2010 Is er ook een mogelijkheid d.m.v. een plug-in of script een volledige back-up te maken van de DM500HD. Zodat ik bij problemen de DM weer terug kan flashen?
Cobus R Geplaatst: 24 maart 2010 Geplaatst: 24 maart 2010 nee maar de meeste hebben wel een backup functie wie alle settings en plugins weer terug kunnen zetten bv de config saver van Newnima. De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
carlo666 Geplaatst: 25 maart 2010 Geplaatst: 25 maart 2010 Origineel bericht van: Lite On Is er ook een mogelijkheid d.m.v. een plug-in of script een volledige back-up te maken van de DM500HD. Zodat ik bij problemen de DM weer terug kan flashen? Kijk eens op Openpli-forum, afdeling Vu+ onder werkende plugins, daar staat nfibackup. Deze plugin doet precies wat jij verwacht.
Tonskidutch Geplaatst: 25 maart 2010 Geplaatst: 25 maart 2010 is qua tijd niet echt sneller dan een normaal flash erin + instellen. ciao A Forest The Cure
Gast MiLo Geplaatst: 25 maart 2010 Geplaatst: 25 maart 2010 In openpli kun je ook een soort "dump" klaarzetten van je settings. Deze functie zat ook in MiLo. /hdd/ mag je ook vervangen door /media/usb/ of /media/cf/ dat werkt verder hetzelfde. mkdir -p /hdd/backup cp -r /etc/enigma2 /hdd/backup/ cp /etc/passwd /hdd/backup/ cp -r /home/root/.ssh /hdd/backup/ # Er zijn er nog meer... Na een flash worden deze vanzelf weer terug gezet. Een simpeler alternatief is om een gewone settingsbackup te maken vanuit het softwaremanager menu. Na flashen wordt dan meteen gevraagd of je die terug wil zetten, en dan ben je ook meteen klaar. Allemaal makkelijker dan een NFI backup, en veel handiger ook omdat je zo'n backup in 10 seconden maakt en het ook werkt als je een nieuwere versie flasht.
DRK Geplaatst: 26 maart 2010 Geplaatst: 26 maart 2010 Zie bijlage, werkt op mijn DM800 prima en is zowel via de command line op te starten als via het plugin menu! enigma2-plugin-systemplugins-nfibackup_20091024_mipsel.zip
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen