Ga naar inhoud


[Satelliet] lancering astra 3B live via astra


de vrije fries

Aanbevolen berichten


  • Reacties 134
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: wapper
Wel raar op die website zit i nu op 19,7 beetje tever doorgeschoten ofzo?

Ik heb 'm de hele dag in een apart tabblad een beetje gevolgd, hij zit nu bijna op 19,2E (momenteel 19,3E)
Wat zouden ze van plan zijn?

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen stress, als er geen nieuwe TLE waardes binnengekomen zijn lijkt die maar door te gaan, waarschijnlijk hangt die al lang stil op 23,5 oost!

 

Die TLE waardes worden gewoonlijk enkele malen in de week ververst. Helaas vermeldt n2yo niet de datum, of ik zoek niet goed genoeg.

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, toen CDS meldde dat een transponder op de 1G zojuist in gebruik was genomen op 23,5 en mensen al beeld hadden, hing de 1G volgens n2yo ergens op 40gr oost.

Bij verplaatsingen van satellieten is n2yo nooit erg betrouwbaar gebleken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komplete onzin.

 

Denk je nou echt dat met kostbare brandstof gaat verspillen door dit soort grappen uit te halen?

 

Zoals hieboven al gemeld, worden van genoemde site de files niet voldoende geupdate.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vGnp
Origineel bericht van: wapper
Wel raar op die website zit i nu op 19,7 beetje tever doorgeschoten ofzo?

Ik heb 'm de hele dag in een apart tabblad een beetje gevolgd, hij zit nu bijna op 19,2E (momenteel 19,3E)
Wat zouden ze van plan zijn?

vGnp


Waar kun je dit volgen ?

Technisat Multytenne 45, Inverto Scena 5550 S CI

Mini USB DVB-T Stick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Annema
Origineel bericht van: vGnp
Origineel bericht van: wapper
Wel raar op die website zit i nu op 19,7 beetje tever doorgeschoten ofzo?

Ik heb 'm de hele dag in een apart tabblad een beetje gevolgd, hij zit nu bijna op 19,2E (momenteel 19,3E)
Wat zouden ze van plan zijn?

vGnp


Waar kun je dit volgen ?


http://www.n2yo.com/?s=36581

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om energie te sparen en bovendien niet in botsing te komen met andere satellieten in de geostationaire baan wordt de satelliet in een hogere of lagere baan gezet. Hierdoor gaat hij zonder dat het (veel) extra energie kost vanzelf "driften" naar de juiste plek (in een lagere baan gaat hij sneller, in een hogere baan langzamer). Dan moet hij voorbij de gewenste plek en wordt de satelliet afgeremt (als hij in de lagere baan drift) of sneller gemaakt (als hij in een hogere baan drift). Hierdoor zal hij achteruit in de uiteindelijke positie parkeren.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Achteruit is inderdaad een beetje fout... wat ik bedoel is uiteraard dat als de satelliet in een lagere baan drift dat hij wordt afgeremd en drift hij in een hogere baan dan wordt hij versneld.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...