Ga naar inhoud


[Satelliet] lancering astra 3B live via astra


de vrije fries

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: SalimRMAF
Maar wat gaan wij van Astra 3B merken?
-Goedkopere transponders? Meer HD????

Hopelijk beter signaal, van 1G heb je toch niet het beste signaal (is ook al een wat oudere satelliet). Maar ik weet niet of 1G al is afgeschreven voor 23,5 oost. Verder gebruiken de DVB-S2 transponders van CDS op 1G nu QPSK en op één na 5/6 FEC, als al die transponders naar 3B zouden gaan kunnen ze waarschijnlijk naar 8PSK en 9/10 wat wel wat extra bandbreedte op zou leveren.

Maar dat gaat misschien wel helemaal niet gebeuren, als 1G daar gewoon blijft hoeft er niks te veranderen.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 134
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: SalimRMAF
Shizzle, vergeten te kijken. :|

http://www.youtube.com/watch?v=Xox5fUBMzrs


Deze video is door de gebruiker verwijderd, maar ik heb gevonden en dan kun je gewoon naar http://www.youtube.com/watch?v=tSpujejB1pA

Groetjes Jan (Meijelsat)

Ik ben gehandicapt met slechthorend, moeilijk praten/lopen/bewegen/leren en 100% geestelijke goed. ik weet alles over satelliet-tv en DVD/BLU-RAY

DM7020HD TRIAX 90cm LNB`S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N3rd

Maar dat gaat misschien wel helemaal niet gebeuren, als 1G daar gewoon blijft hoeft er niks te veranderen.


Astra 3A blijft op 23.5.
Astra 1E gaat naar een nader te bepalen possitie in inclined orbit.
Astra 1G gaat naar 31.5, zodat de Astra 2C weer naar 28.2 kan gaan.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

achja smile mischien sturen de ze 1E wel weg richtng 2E

 

om de 1C er weer uit te helpen :?

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Obi Wan
Weet iemand ook of de 3B alle bestaande sats op 23 gaat aflossen?

Stond in een paar postings eerder al.

edit: zie deze link


Citaat:
"Ook kan men bij deze satelliet ook gebruik gaan maken van de 8PSK modulatie. Hierdoor kan op transponders die gebruikt worden voor DVB-S2/MPEG4 uitstraling van televisiekanalen, dat onder andere gebruikt wordt bij de uitstraling van HD-kanalen, de beschikbare bandbreedte nog efficiënter gebruiken."

Er wordt op de 1E al via 6 transponders en ook 6 via de 1G.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

als CDS dat nou eens ging doen.. 8PSK gebruiken :9

 

( op de 1G gebruiken ze alleen 8PSK voor Astra 2 Connect, op de 1E zijn ook 3 van de 6 transponders die in 8PSK draaien voor Astra 2 Connect )

 

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mrbeam
Astra 3A blijft op 23.5.
Astra 1E gaat naar een nader te bepalen possitie in inclined orbit.
Astra 1G gaat naar 31.5, zodat de Astra 2C weer naar 28.2 kan gaan.


Ik had het wel geweten als ik SES was geweest.
Ik had de Astra 3A lekker naar de Astra 2 positie (28.2E) gestuurd.
En als het mogenlijk is om op 1 of andere manier de footprint een beetje aan te passen, dan kunnen ze de transponders die werken via de KU G Band gebruiken als UK beam voor de britse eilanden.
Meer transponders ruimte voor bv. de BBC, ITV, Channel4, Five.
De KU G band wordt volgens mij toch nog niet gebruikt op de 28.2E.
Dan is voorlopig het ruimtegebrek op de Astra 2D opgelost totdat de nieuwe satellieten voor de Astra 2 positie klaar zijn die zijn voorzien van de zogenoemde UK beams.
En de Astra 3B kan toch makkelijk de diensten van de 3A overnemen want die heeft ook een aantal transponders met een kleine europa beam.

Maarja, ik zal wel weer teveel Fanta hebben gedronken toen ik dit schreef! laugh

VU+ Duo 2 (2 X DVB-S)

VU+ Duo 2 (1 X DVB-S / 1 X DVB-T)
Visiosat BiSat G3 D + 4 Alps Twin
Visiosat SMC 100V2 + Moteck SG-2100A + Inverto Black Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 23,5 oost-positie is een positie waar Duitsland rechten op heeft via de V.N. Vroeger had Duitsland dan ook de Kopernicus-satellieten die op deze positie door Deutsche Telecom werden gebruikt.

 

Er is een soort ruil tussen Duitsland en Astra, ik ken de details niet, maar Astra mocht 23,5 gebruiken als men de "Kopernicusdiensten" overnam. De Astra3A vervult die diensten, en Kabel Deutschland (een tijd terug afgesplitst van DT), is de erfgenaam van het Kopernicus-tijdperk.

 

Ik kan me voorstellen dat het verplaatsen van de Astra3A vanwege dit alles politiek wat compliceerder is dan andere satellieten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...