Ga naar inhoud


[Satelliet] lancering astra 3B live via astra


de vrije fries

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: ASG-60
Origineel bericht van: Mrbeam
Astra 3A blijft op 23.5.
Astra 1E gaat naar een nader te bepalen possitie in inclined orbit.
Astra 1G gaat naar 31.5, zodat de Astra 2C weer naar 28.2 kan gaan.


Ik had het wel geweten als ik SES was geweest.
Ik had de Astra 3A lekker naar de Astra 2 positie (28.2E) gestuurd.
En als het mogenlijk is om op 1 of andere manier de footprint een beetje aan te passen, dan kunnen ze de transponders die werken via de KU G Band gebruiken als UK beam voor de britse eilanden.
Meer transponders ruimte voor bv. de BBC, ITV, Channel4, Five.
De KU G band wordt volgens mij toch nog niet gebruikt op de 28.2E.
Dan is voorlopig het ruimtegebrek op de Astra 2D opgelost totdat de nieuwe satellieten voor de Astra 2 positie klaar zijn die zijn voorzien van de zogenoemde UK beams.
En de Astra 3B kan toch makkelijk de diensten van de 3A overnemen want die heeft ook een aantal transponders met een kleine europa beam.

Maarja, ik zal wel weer teveel Fanta hebben gedronken toen ik dit schreef! laugh


De Astra 2F staat volgens planning pas op lancering voor 12-10-2012
De Astra 1N staat volgens planning op 6-4-2011.

Dus voorlopig zal er weinig veranderen.
bron Lyngsat.

Ik denk dat de 2F dezelfde beam heeft als de 2D. Anders kan nooit en te nimmer de UK en Ierland worden voorzien van signaal. Of de 2F zou dan drie of vier een beam moeten uitzenden op deze twee landen. Maar dat zou betekenen dat de BBC enz ook drie of vier moet gaan uitzenden via deze beams. Dat brengt natuurlijk kosten met zich mee.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 134
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb vernomen dat de 2C weer teruggaat naar de 28.2, probleem ook opgelost ;-) Die 2C heeft er al een jaar ofzo gehangen, maar is nauwelijks gebruikt. Kennelijk valt dat ruimtegebrek wel mee. Ik tel op de 2D nog vier transponders die geen UK-beam nodig hebben (want BSkyB dus encrypted), die kunnen ze eerst nog eens verplaatsen.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Erik Slagter
Ik heb vernomen dat de 2C weer teruggaat naar de 28.2, probleem ook opgelost ;-) Die 2C heeft er al een jaar ofzo gehangen, maar is nauwelijks gebruikt. Kennelijk valt dat ruimtegebrek wel mee.

Valt tegen. Voor b.v. Channel 4 HD is geen ruimte op de 2D.
Citaat:
Ik tel op de 2D nog vier transponders die geen UK-beam nodig hebben (want BSkyB dus encrypted), die kunnen ze eerst nog eens verplaatsen.

Ja, dat is wel zo, maar afaik blijft BSkyB daarom hardnekkig vasthouden aan die transponders.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mrbeam
Astra 3A blijft op 23.5.
Astra 1E gaat naar een nader te bepalen possitie in inclined orbit.
Astra 1G gaat naar 31.5, zodat de Astra 2C weer naar 28.2 kan gaan.


Bron: SES astra

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Erik Slagter
Kennelijk valt dat ruimtegebrek wel mee. Ik tel op de 2D nog vier transponders die geen UK-beam nodig hebben (want BSkyB dus encrypted), die kunnen ze eerst nog eens verplaatsen.

En waar zou je die naar toe willen verplaatsen?

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wat anders :+

 

maar goed, de BskyB zal toch eens transponders op de ( terugkerende ) 2C moeten gebruiken..anders kunnen ze nooit meer zenders omhoog knallen smile

 

( sowieso apart dat BskyB zowel de Astra floot op 28,2 gebruikt als mede de Eurobird 1 :+ )

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zuppelan
Is toch handig, om uit 2 leveranciers te kunnen kiezen? Als de één te duur is wandel je naar de ander...


Dat dacht ik niet. Je moet wel voldoende bandbreedte hebben bij je leverancier.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja maar SES-Astra heeft een grotere hoeveelheid capaciteit daar rond hangen dan Eutelsat hoor smile

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

 

ik denk dat Astra 3B in baan aangekomen, maar weet niet waar ligt?

ik heb sites zoals Lyngsat en Flysat gekeken en staat niks op.

ik ben bang dat Astra 3B satelliet problemen is....

 

Groetjes Jan (Meijelsat)

Ik ben gehandicapt met slechthorend, moeilijk praten/lopen/bewegen/leren en 100% geestelijke goed. ik weet alles over satelliet-tv en DVD/BLU-RAY

DM7020HD TRIAX 90cm LNB`S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...