Ga naar inhoud


[RE-8000HD] Software versie 1.08.01 uit


TheWizard

Aanbevolen berichten

je kunt ze mailen via info@rebox.tv en ingeval van een normale, beleefde mail en geen scheldpartij krijg je binnen redelik korte termijn een reactie.

of het altijd de boodschap is die je wilt horen weet ik niet, maar dat is afhankelijk van wat je verwacht.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 92
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Met de gegevens, zenderlijsten, is het na te kijken dus ga ik er van uit dat zoiets ook zal gebeuren. Dus doorsturen is altijd zinvol.

Natuurlijk wil je dat voor jezelf, en ieder ander, opgelost zien maar natuurlijk lukt dat niet gisteren al zou ik dat wel graag gezien hebben.

Zelf denk ik dat het dus ook wel bekeken zal worden en dat er iets mee zal gebeuren maar op welke termijn het in de software verwerkt zal worden zal wel een vraagteken blijven.

 

catw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Bedenk, dat de software ontwikkelaars bij Rebox alleen met deze feedback een kans hebben, dit soort problemen op te lossen.
Heeft er hier iemand een directe draad naar die heren om ze met dit soort informatie te voeren?


Ik vermoed meer dat je de software ontwikkelaars in de Fortis hoek moet zoeken aangezien de firmware voor de fortis meestal eerder uitkomt en niet de door Canal+ opgelegde beperkingen bevat zoals het gebruik van plugins. En de firmware aangeeft dat onze box een Fortis is. Tevens komt er via fortis meer achtergrond info ter beschikking over bugs en items die op de wish list staan.

Via dealers heb ik altijd vernomen dat Rebox (Haarlem) achter de ontwikkeling zat maar ik begin hier nu sterk aan te twijfelen. eek
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie gebruikt de tuner ook separaat en bij wie werkt na de fastscan op tuner één alle zenders van een andere satellite ingescand op tuner twee nog.

Bij mij werkt dat niet, zoals ik al eerder aangaf worden na de fastscan op één twee de lnb's uitgeschakeld.

Zelf ben ik er van uitgegaan, door de mooie folder, (dikke instinker) dat ik de tuners apart kon gaan gebruiken.

 

Dus super, mijn schotel één op tuner één en mijn tweede schotel op tuner twee. Maar dit werkt allemaal goed, alles kan ik inscannen, tot ik de fastscan doe op tuner één.

Dan heeft tuner twee geen signaal meer omdat de power op de lnb van tuner twee dan uitgezet is terwijl ik die duidelijk op AAN had gezet.

 

Dus voor mij zit de uitbreiding, schotel 1 met diverse lnb's en schotel twee met diverse lnb's, met deze receiver er niet in vanwege dat ik de tuners niet separaat kan gebruiken waarvoor ik dat ding dus wel had aangekocht (nu op elke schotel nog maar twee lnb's rest zelf uitgeschakeld).

 

Wie heeft een soortgelijke instelling en bij wie werkt dat dus wel?

Heel graag een oplossing of en goede aanwijzing om het werkend te krijgen met deze rebox/fortis.

 

Van alles heb ik, met diverse andere personen, al uitgeprobeerd maar het werkt tot op heden niet zoals het zou moeten werken.

Waarom worden de zenders verkeerd opgeslagen en wat is de reden dat na de fastscan op tuner één de vooringestelde gegevens van tuner twee op uit gezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik zelf op T1 een vaste schotel met 4 lnb,s voor Astra 1 2 en 3 en hotbird en op T2 heb ik een disecq motor die draai ik van 45 east tot 30 west.

Ik heb geen enkel probleem met overschakelen van T1 naar t2 of anders om. opnemen van T1 en draaien met T2 gaat gewoon goed en ook eventueel anders om.

Omdat ik ook regelmatig de blindscan gebruik kan ik wel zeggen dat het gewoon lekker loopt, ik heb zelfs alle satelliet namen gewijzigd en ook dit geeft geen enkel probleem.

Ik vind het alleen erg jammer dat de blindscan zo verekte langzaam is dit heb ik aan rebox doorgegeven.

 

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: catw
Wie gebruikt de tuner ook separaat en bij wie werkt na de fastscan op tuner één alle zenders van een andere satellite ingescand op tuner twee nog.
Bij mij werkt dat niet, zoals ik al eerder aangaf worden na de fastscan op één twee de lnb's uitgeschakeld.

Tot voor kort gebruikte ik ook Fastscan en ondanks dat ik op beide Tuners dezelfde zenders heb opgeslagen klopten de instellingen van de zenders niet altijd.

Sinds kort gebruik ik alleen nog maar automatisch, heb daarvan een eigen zenderlijst gemaakt en nu functioneert het probleemloos.

Misschien moet je inderdaad ook eens proberen om een automatische of blind scan toe te passen.
Wellicht wat meer werk maar misschien is het probleem dan over.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

De volgorde van de zenders, zonder fastscan, heb je dus zelf allemaal verplaatst denk ik (op welke wijze?).

Zelf heb ik graag de NL zenders vooraan, vandaar de fastscan, omdat na een autoscan alles door elkaar staat en ik dan alles moet opzoeken.

Maar ik zou graag willen wten hoe ik dat moet doen vanwege het gegeven dat die rebox/fortis nu zonder de fastscan wel al mijn zenders kan inladen en ik ze ook kan bekijken.

 

Zelf was ik al van plan mijn arion 9300pvr (geen HD zenders meer) weer neer te zetten voor de opnames en de clarke tech gebruik ik momenteel aldoor om tv te kijken (wel hd) dus de rebox/fortis sluit ik alleen aan om te proberen of hij weer eens werkt waarvoor ik hem gekocht heb en dat valt super tegen (erger nog dan dat, tot op heden super ja, super miskoop naar mijn beoordeling door de misleidende folder omdat veel wat daarin staat gewoon niet werkt).

 

Maar goed ik heb dat ding (ja, aangekocht net als ieder ander door de super mooie beloften van de folder) en probeer op alle mogenlijke wijze om hem goed werkend te krijgen. Maar moet ik dan ook voor de importeur alles uitproberen en testen om dat ding goed werkend te krijgen?

 

Dat apparaat heeft twee tuners, onafhankelijk van elkaar te gebruiken, maar als er eentje niet werkt na een fast scan dan klopt er iets niet. Staan alle zenders van de 28.2 er in en je kan ze niet zien door de fout "geen signaal op tuner twee" dan baal je wel.

 

Zap je 3 á 4 keer door diverse HD zenders op tuner één dan krijg je ineens "service fout" leuk is dat, daar koop je natuurlijk een super tuner voor. en nu is mijn rebox, een fortis geworden.

 

Ja dat is een super goed teken hoe de importeur bezig is met de software update's voor zijn geleverde spullen en de klanten zijn maar bijzaak na de aankoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de rebox (fortis nu) wel goed werkt is mijn arion 9300 pvr te koop.

Of mag ik dat niet zeggen op deze wijze en kan ik beter zeggen dan kan die beter de deur uit vanwege dat die dan overbodig is geworden, ja dat zou ik heel graag willen, maar ja dan moet mijn rebox of wat het dan ook is o[p dit moment wel goed werken.

Die arion werkt wel met twee, gescheiden, tuners ook na een fastscan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou het lijkt mij een goed idee om hier verder dan maar geen tijd meer in te investeren, het is weer allemaal negatief gepraat wat is lees en daar ga ik verder geen moeite meer voor doen.

Het lijkt mij verstandig dat je het helemaal zelf uitzoek, je reactie zegt meer dan genoeg je wilt helemaal niet geholpen worden.....

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: catw
De volgorde van de zenders, zonder fastscan, heb je dus zelf allemaal verplaatst denk ik (op welke wijze?).

Zoals duitsland ook al opmerkte, schijnbaar wil jij niet geholpen worden en ook ik zal hier geen tijd meer aan besteden.

...en de rest van jouw negatieve verhaal heb je nu al op zijn minst 10 keer op dit forum herhaald,
....we weten het nu inmiddels wel...
Je leert het niet want hiervoor heb je eerder ook al eens een waarschuwing van een van de Mods gekregen.
Maar ga lekker door, zolang jij geen normale berichten plaatst zal ik jouw volgende berichten in elk geval volledig links laten liggen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het al een keer gevraagd, waarom zit er geen switch tussen, of hoe dat zo een ding ook mag heten.

 

Al die jaren voor ik een Rebox had, heb ik nog nooit gehoord van gescheiden tuners.

Misschien zijn sommige dingen wel te veel, een vaste schotel met 5 a 10 lnb's en een draaibare schotel, plus dertig satellieten inscannen en dan ook nog een cd fast scan.

 

Dus nogmaals: waarom zit er geen switch tussen, of hoe dat zo een ding ook mag heten.

 

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Jürgen dat jij personen kwijt wilt op dit forum weten we nu allang al, als ik vraag hoe je fe zenders verplaatst hebt geef je daar geen antwoord op terwijl ik een nette vraag stel, tevens stel jij je schreeuwend op en dat lijkt mij niet zo leuk dat doe ik ook niet.

In de tijd dat ik nog een nokia had keek ik op de site van ome Merde voor oplossingen en dat ging prima, zonder vreemde commentaren, Door hem en anderen haalde ik mijn nokia ook terug bij de dealer en heb hem zelf op de goede instellingen kunnen zetten, dus ik neem zeker "goede" aangedragen iedeën van een ieder aan. Ook in mijn fidonet tijd heb ik personen als jij nooit op deze wijze meegemaakt.

 

Als ik aangeef dat ik graag mijn arion tuner (ook dual tuner) wil gaan vervangen maar aangezien ik op heden nog niet alles op de rebox kan gebruiken zoals op de arion (ja die heeft géén HD) krijg ik een negatief commentaar en heb je gelijk ook duitsland aan je voeten liggen.

Nou daar pas ik voor en meld ik mij gewoon zelf afop dit forum vanwege het gegeven dat ik niet met een soort mensen te maken wil hebben als jou die ik onder het meneer wilders groepje zet.

 

Momenteel (vanmorgen alles opnieuw ingescand géén fastscan gedaan, zenders verplaatst zoals ik ze wilde hebben. Dit alles werkte goed, rebox/fortis uitgezet en weer opgestart ja je raad het al alles weer weg en kon ik opnieuw beginnen.

 

Aangezien ik niet alle tijd van de wereld heb geef ik aan dat ik daar wel van baal en dat valt niet in goede aarde (vreemd dat je niet mag balen van een aankoop die niet werkt zoals aangegeven in de verkoop folder).

 

Vandaar dat ik mij uitschrijf van sat4all omdat het voor mij een gegeven is dat het door jou (Jürgen) geen sat4all gevoel meer geeft, o, ja ik ben sociaal maatschappelijk werker en heb vaker te maken met zulke personen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Zoals duitsland ook al opmerkte, schijnbaar wil jij niet geholpen worden en ook ik zal hier geen tijd meer aan besteden.

 

...en de rest van jouw negatieve verhaal heb je nu al op zijn minst 10 keer op dit forum herhaald,

....we weten het nu inmiddels wel...

Je leert het niet want hiervoor heb je eerder ook al eens een waarschuwing van een van de Mods gekregen.

Maar ga lekker door, zolang jij geen normale berichten plaatst zal ik jouw volgende berichten in elk geval volledig links laten liggen.

 

Beste Jürgen,

 

Dit soort reacties zien we liever niet op dit forum. We zijn allemaal met dezelfde hobby bezig en dienen dan ook niet steeds elkaar openlijk in de haren te vliegen. Daarnaast hebben we ook gedragsregels.

 

Mocht je problemen hebben met iemand, dan kun je op de knop waarschuwing moderator drukken en daar je gemotiveerd beklag doen. Wij als moderators zullen dan bekijken wat we aan dit probleem kunnen doen.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn excuses dat ik mij heb laten gaan en mij niet aan de regels heb gehouden.

Ik had inderdaad op de knop 'Waarschuwing moderator' moeten drukken.

In het vervolg zal ik hiermee rekening houden.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...