Ga naar inhoud


[RE-8000HD] Software versie 1.08.01 uit


TheWizard

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: David1980
Origineel bericht van: Donkeyman
Ik had vanavond al mijn eerste vastloper te pakken.
eerst kijken naar DWDD en toen een beetje zappen: freeze
Het ziet er niet hoopvol uit.

Er staat dan ook helemaal niet, dat ze het opgelost hebben.
En er staat ook niet dat de bug in de aanwijsbalk is verholpen.

Eigenlijk is er niets opgelost, want ik kreeg tijdens het installeren al een vastloper, terwijl bij punt 7 staat dat, ze dat hebben verholpen!



Ik heb nu timeshift op manual gezet, hopelijk helpt dit.
Mijn vrouw weet nu ook waar de powerknop zit.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 92
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: ton2207
Wat mij opvalt is dat (1) de manier van nummering ineens is veranderd en (2) niet één van de opgeloste problemen bekend zijn in dit (of een ander) forum cq dat de wel bekende problemen niet zijn opgelost.

Zou dit een oude versie kunnen zijn die op één of andere manier per ongeluk hier terecht is gekomen?


Ton de nummering klopt eigenlijk wel de voorgaande was v97 oftewel 1.07.97 alleen hebben ze nu dus (voor de duidelijkheid?) het helemaal ingevuld.
Maar ze zullen snel een andere versie moeten laten uitkomen want de nieuwe versie is niet zo best vandaar dat ik de v97 (1.07.97) er weer ingezet heb.

Had dat gisteravond al gedaan maar dat was niet goed gegaan dus vanmiddag weer bezig met dat ding, ik denk dat de software niet goed teruggezet was (nieuwere versie niet goed door de oude versie overschreven).

Ook nu nog werkt het niet goed tussen tuner één en tuner twee, de laatste pakt bijna geen zenders meer dus zal ik weer terug naar fabrieks reset gaan en dan een blindscan doen.

Werkt dat niet dan is tuner twee "softwarematig" uitgeschakeld door de nieuwe software, iets anders weet ik niet te bedenken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuner defect?

 

Alle zenders verwijdert, nieuwste software weer ingeladen, fabrieks reset, scan de astra 2 (28.2) op tuner 2 en zie alle duidse zenders voorbijkomen géén sky en BBC. Op de hotbird, ook tuner 2, vliegen Ned 1, 2, en 3 ook langs.

 

Heb geen woelratten in de tuin dus de schotels staan nog goed, zenders op andere receivers werken goed.

 

Astra 1 (19,2) en 3 (23.5) zijn wel goed in te scannen op tuner één.

Elke instelling per lnb voor het scannen nagekeken of het goed stond, dan uit menu, slaat de receiver het op, en weer terug om te laten scannen maar ja het werkt niet meer zoals het zou moeten werken.

 

Einde rebox/fortis ding of heeft iemand een ander idee om dit goed te krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hhh
Klinkt allemaal niet erg bemoedigend. Ik wacht nog wel een aantal dagen voor ik ga updaten. Misschien is er dan tegen die tijd wel weer een update die wat betere recensies krijgt.


mijn recentie is prima, geen problemen mee behalve de bekende dat die box mijn franse kaart niet wil lezen, en dat gaan ze ook niet oplossen.

en het scrollen natuurlijk,
maar kijken, opnemen en weergeven werkt naar behoren.

het gekke is dat er een x-tal leden zijn die heel tevreden zijn en een y-tal leden, steeds dezelfde, die steeds problemen hebben, zijn er soms meerdere soorten hardware in omloop of hebben jullie een ingewikkeldere configuratie dan ik?
ik heb een tweetal antennekabels aangesloten, die gelijkwaardig zijn en hun info halen via een emp-centauri switch van 3 schotels met quattrokoppen.

de box is dus 'symmetrisch' aangesloten en de tuners gelijk ingericht.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik heb geen ingewikkelde configuratie

En toch doet de re9000 niet, wat een hd pvr gewoon zou moeten doen. namelijk `probleemloos kijken'

 

Als hij bij iedereen vast loopt, behalve bij stefan.wolfrum, vraag ik me af wat Stefan anders heeft dan ons!

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik val in herhaling maar ik heb geen problemen met de Rebox.

Nu denk dat op dit forum ook maar een hele kleine groep de Rebox gebruikers vertegenwoordigd.

En dan hoor je vaak alleen die gebruikers die ook problemen hebben.

Het is al vaker statistisch aangetoond dat diegenen die geen problemen hebben ook vaak niets van zich laten horen en zich ook niet op fora vertonen.

Niemand behalve Rebox weet hoeveel Rebox`en van het type RE-8000 / 9000 zijn verkocht en welk aantal daarvan problemen ondervinden.

Ik meld mij dan wel regelmatig op dit forum maar ondervind van het begin af aan geen noemenswaardige problemen, dit in tegenstelling t.o.v. mijn vorige ontvanger een TF7700HDPVR.

Vraag me niet waar het aan ligt dat een aantal gebruikers problemen ondervind die schijnbaar maar niet opgelost kunnen worden.

Het is en blijft vervelend.

Volgens mij helpt maar één ding en dat is een zo getailleerd mogelijke probleemanalyse plus bijbehorende symptomenlijst aan Rebox te verstrekken en te vragen om dit probleem op te lossen.

Heb je dit al gedaan en is er (nog) geen reactie / oplossing gekomen dan maar weer opnieuw proberen.

 

Nogmaals, ik wil de probleemgevallen niet bagatelliseren maar het lijkt mij ook niet dat het gros van de Rebox gebruikers die geschetste problemen ondervindt.

 

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: stefan.wolfrum
dat is stellig wat overdreven, ik neem waar dat ongeveer de helft hier op het forum regelmatig ernstige problemen heeft en de andere helft incidenten. Niemand is volgens mij probleemvrij.


Ik heb na gisteren versie 1.08.01 geinstalleerd te hebben en de timeshift weer permanent aan gezet te hebben geen vastlopers meer gehad. Ook het afspelen van de opnames gaat al een stuk beter.
We hebben de Box ook vandaag flink gebruikt en niet ontzien(formule 1 overdag opnemen enz.). Normaal had ik zeker al een vastloper gehad maar nu nog steeds niet. Blijven nog een hoop wensen over maar stabiliteit staat boven aan het lijstje. wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het niet helemaal met je eens dat de mensen die geen problemen hebben zich niet op het forum melden. Volgens mij zijn er genoeg mensen die gewoon niet op de hoogte zijn van het bestaan van het forum. Ze zullen wel klagen als ze problemen hebben bij de dealer of bij de importeur alleen horen wij dat niet. Kan me niet voorstellen dat de groep gebruikers met problemen vrij klein is. Er wordt tegenwoordig gewoon een product op de markt gezet dat niet uit ontwikkeld is. Dit moet "gewoon" in de praktijk gebeuren. En omdat dit door bijna alle producenten gebeurt moeten de gebruikers van die producten dit maar normaal vinden. Een zeer slechte zaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet niet dat juist het 'uitontwikkelen' van nieuwe consumenten apparatuur (in dit geval HD ontvanger) veel tijd kost en daarmee erg kostbaar is. Tijd heeft de fabrikant niet: HD is in opkomst. Juist nu kan er omzet gemaakt worden! De consument is er ook niet altijd bij gebaat. De investering die gedaan moet worden om ´alle´ fouten op te sporen èn op te lossen zal zich vertalen in een hoge marktprijs...

Het is de kunst om, bovenstaande in acht genomen, te komen tot een produkt waarbij de prijs in verhouding staat tot hetgeen geboden wordt. Ik denk dat Rebox daar aardig in geslaagd is.

Vu+ Solo2 en 2x M7 801 daarnaast Cubox-i met OpenElec

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hhh
Ik ben het niet helemaal met je eens dat de mensen die geen problemen hebben zich niet op het forum melden. Volgens mij zijn er genoeg mensen die gewoon niet op de hoogte zijn van het bestaan van het forum. Ze zullen wel klagen als ze problemen hebben bij de dealer of bij de importeur alleen horen wij dat niet. Kan me niet voorstellen dat de groep gebruikers met problemen vrij klein is. Er wordt tegenwoordig gewoon een product op de markt gezet dat niet uit ontwikkeld is. Dit moet "gewoon" in de praktijk gebeuren. En omdat dit door bijna alle producenten gebeurt moeten de gebruikers van die producten dit maar normaal vinden. Een zeer slechte zaak.


Ik heb er geen bezwaar tegen om beta-user te zijn. Wel dient de importeur bij aanschaf te vermelden dat de meegeleverde software fouten vertoont.
Ik vind het ook vreemd dat de importeur geen mailinglist heeft voor eventuele firmware updates.
Ik heb al een paar keer contact gehad, maar moet zelf uitvinden wanneer er weer een nieuwe release komt.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Peter38
Vergeet niet dat juist het 'uitontwikkelen' van nieuwe consumenten apparatuur (in dit geval HD ontvanger) veel tijd kost en daarmee erg kostbaar is. Tijd heeft de fabrikant niet: HD is in opkomst. Juist nu kan er omzet gemaakt worden! De consument is er ook niet altijd bij gebaat. De investering die gedaan moet worden om ´alle´ fouten op te sporen èn op te lossen zal zich vertalen in een hoge marktprijs...
Het is de kunst om, bovenstaande in acht genomen, te komen tot een produkt waarbij de prijs in verhouding staat tot hetgeen geboden wordt. Ik denk dat Rebox daar aardig in geslaagd is.

Hier ben ik het helemaal mee eens.
Hoelang heeft het wel niet geduurd voordat de cd doorbrak en betaalbaar werd, als zo'n zelfde prijs werd gevraagd voor een HD receiver dan kon je er van verwachten dat alle problemen eruit waren gehaald, maar de consument van tegenwoordig wil de allernieuwste techniek (het liefst wat nog in het laboratorium in ontwikkeling is) nu voor een prijs alsof het al jaren op de markt is.
Het enige waar ik wel op hoop, is dat review-sites en -bladen, eerlijk blijven en alle problemen tijdens testen blijven melden en niet aan de hand van de fabrikant het lijstje van features af gaat wat allemaal uiteindelijk een keer zou moeten werken.

Ik heb de rebox niet op basis van testen gekocht, maar omdat de satelliet winkel waar ik op dat moment voor een andere receiver was, mij deze liet zien en mij er mee liet werken.

Vu+ Solo 4k, VTi 13.x, 1000GB HDD
Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO
Astra 1, 2, 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hhh
Ik ben het niet helemaal met je eens dat de mensen die geen problemen hebben zich niet op het forum melden. Volgens mij zijn er genoeg mensen die gewoon niet op de hoogte zijn van het bestaan van het forum. Ze zullen wel klagen als ze problemen hebben bij de dealer of bij de importeur alleen horen wij dat niet. Kan me niet voorstellen dat de groep gebruikers met problemen vrij klein is. Er wordt tegenwoordig gewoon een product op de markt gezet dat niet uit ontwikkeld is. Dit moet "gewoon" in de praktijk gebeuren. En omdat dit door bijna alle producenten gebeurt moeten de gebruikers van die producten dit maar normaal vinden. Een zeer slechte zaak.


Lijkt een beetje een herhaling v/d Topfield 7700 / 7710 geschiedenis, wel met het verschil dat men bij de Rebox wat sneller met nieuwe updates komt. Mijn TF 7710 HDPVR is uiteindelijk een behoorlijk stabiel apparaat geworden hoewel er nog altijd wat kleine bugjes blijven bestaan ( die echter voor mijn gebruik niet zo van belang zijn ). Ik denk dat de Rebox 9000 uiteindelijk voor de meeste gebruikers ook een stabiel werkende tuner zal worden met heel misschien ook nog wat kleine, onuitroeibare bugjes. De eerste 100% stabiele ontvanger moet nog steeds uitgevonden worden !

Gr. Albert
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...