Ga naar inhoud


[RE-8000HD] Software versie 1.08.01 uit


TheWizard

Aanbevolen berichten

Gast MACKerMD

@catw .. kheb die dure 1 sheet folder nog voor me liggen .. 'Mozaiek weergave (16 kanalen overzichtelijk op uw TV)'

 

Na aanschaf IN de handleiding : 'Deze functie is nog niet werkend' ..

 

Nu bij 1.08.01 werkt 't nog altijd niet. Dus om op je verhaal terug te komen met : Beloofd is beloofd en wat je belooft dat behoor je te doen.

Mogen ze nog heel wat goed maken aan hun huidige 'clienten'.

 

Ik krijg steeds meer het gevoel dat ik een zak knollen in me katte(n)bak heb gekocht. Welk kat-in-het-bakkie?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 92
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik heb eens op het uitgebreide fortis users forum zitten rondneuzen. De firmware voor de Fortis is uitgebreider. Je kunt nml. ook plugins draaien (wat als TAPS met de Topfield ook kon).

Er zijn erg leuke Plugins te vinden. Ook wordt daar beschreven hoe je door o.a. de ID van de box te veranderen firmware kan uitwisselen van de verschillende merken. Fortis-Octagon-Rebox enz. Ik ga dit eens uitproberen.

 

Er schijnt ook al een Beta versie met Enigma 2 te zijn dus het kan nog leuk worden. Met de Nokia 9500 werd het ook pas leuk toen we er alternative firmware op konden zetten waarmee je de hardware en alle functies maximaal kon benutten. wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan niet beoordelen of hetgeen je schrijft ook daadwerkelijk klopt en om die reden lijkt het mij zinvol dat je opmerkingen als rotbox e.d. nu gewoon even weglaat en je tot de feiten beperkt.

Zie dit als een milde waarschuwing zonder daar gevolgen aan te verbinden.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: catw
Ter aanvulling, (dat er geen bokken de lucht in springen) ik had al een schotel toen Nederland nog niet eens op de satellite uit gezonden werd dus ik heb al heel wat meegemaakt met receivers maar zoals deze rebox ellende ben ik nog nooit tegengekomen. Maar ja ik ben ook maar een beginner en houd mij altijd aanbevolen voor goede inbreng.


Heb misschien wat minder ervaring met receivers, maar de Philips DSR8121 die ik heb is gegarandeerd vele malen slechter dan de Rebox-8000HD die ik nu ook heb. Ik deel je mening: het kan nog (veel) beter. Ik ben echter na de Philips nu allang blij dat ik met de Rebox zo maar dagen achter elkaar kan TV kijken zonder 'harde reset'.

Sat inst:

Visiosat Bisat G3 C (Astra 1, 2 + 3)

3x Alps quad LNBs

4x Spaun DiSEqC 4x1 Outdoor Swtch

Ontv:

HD: Rebox-8000HD + Philips DSR8121

SD: Topfield 5000PVR + Lemon30CI

TV: Samsung LE32C579

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de goede orde heb ik hier even mijn zendergegevens neergezet, de eerste file (FDU_100329.rar) is hoe ik het uit de rebox op USB heb gezet.

 

De tweede file (ZENDERS.rar) is hoe het zou moeten zijn volgens mijn instellingen dus heb ik het met polaredit bewerkt en opgeslagen.

 

De derde file (ZENDERS2.rar) heb ik met DrEditHD bewerkt naar de instellingen zoals ze naar mijn instellingen behoren te zijn.

 

Echter nu is het geval dat bij het inladen, vanaf de USB naar de rebox, de receiver vastloopt met de laatste software versie, dit gebeurde bij de voorgaande versie niet en kon ik de bewerkte zenderlijst wel inladen.

 

Daarom heb ik het dus twee keer gemaakt en bewerkt, polaredit en DrEditHD, om te kijken of het door een van de twee programma's zou liggen.

De bewerkte lijsten zijn uitwisselbaar tussen beide programma's maar als ik de file zenders inlees in DrEditHD dan komen de LNB gegevens niet overeen met wat ik zie in polaredit.

 

Bij de instellingen als de tuner is doorgelust of via twin LNB's beide tuners gelijke kanalen hebben zal men deze problemen niet snel tegen komen, in het laatste geval zal het voorkomen dat er een melding komt "geen signaal op tuner twee".

 

Wie weet een oplossing welke wel goed zou kunnen werken?

 

catw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sathopper
Origineel bericht van: David1980
Waar is dat, dat fortis users forum ?



tik je vraag in google en je weet het. Ik durf hier geen links meer te plaatsen wink

Had ik al gedaan voor ik deze vraag neer zetten, maar ik kan nog stees niets vinden!
Anders stuur je me maar een pb'tje als je wilt.

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sinds de 26e de 1.08.01 op mijn 9000 staan. Heb net de 97 versie terug gezet. De box stond met de 1.08 versie vaker vast dan met de 97, en dan op willekeurige momenten. Tijdens kijken van een opname. Keer in menu kijken en eruit. tijdens wisselen kanaal. Net weer na 3/4 gezien te hebben van een opname, andere opname die bezig was, natuurlijk over de zeik... enz.

Gelukkig deze laatste opname op de PC met VideoReDo Plus te herstellen.

 

Maar ja, niet blij dus.

Trouwens erg balen dat ze zo nodig een .ts moeten maken die door de meeste programma's niet herkend wordt, waarom dat verschil erin, beetje pesten.

 

Voorlopig ook maar geen HD opnemen, want dat is nog moeilijker te bewerken en af te spelen.

 

En hopelijk wordt het springen (30sec sprongen) in de balk door de opnames ook een keer opgelosd, zodat die halverwege weer terug springt naar 1/4 van de opname.

Nou heb ik ontdekt als je een keer geheel door blijft springen tot over de helft dat het daarna wel weer goed gaat, maar ja is behelpen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien de rebox (fortis nu) met de nieuwe software vastloopt als je de bewerkte zender-lijst wilt terug zetten heb ik maar geprobeerd de zender-lijst in de rebox (fortis nu) zelf te bewerken.

 

Onder root\var\etc _service.fdu kunnen bewerken met DrEditHD, rotwerkje en duurt lang maar de instellingen naar behoren kunnen aanpassen.

 

Kon hier de LNB spanning voor tuner 2, voor de astra 2 (28.2) en de hotbird weer op AAN zetten welke na de fastscan op tuner ÉÉn van de astra 1 (19.2) op UIT gezet word, geeft "geen signaal op tuner 2".

 

Ook alle zenders die ingescand waren op tuner 2 en weggeschreven waren onder tuner één (geeft de fout "geen signaal op tuner een") weer van de juiste informatie voorzien, .

 

Ja alles werkte daarna prima (beide tuners) tot het moment dat ik de receiver uit had gezet.

 

Van middag de receiver weer aan en ja hoor ik kon alles opnieuw instellen de file _service.fdu was overschreven met de oude instellingen dus BBC werkt weer niet, tuner 2 weer geen signaal.

 

Dus het is ergens anders ook opgeslagen maar ja die file heb ik nog niet kunnen vinden.

Moet maar weer verder zoeken waar ik die dingen moet gaan oplossen, nee moet ik niet doen dat moet de importeur voor iedereen doen en snel.

 

Wie weet een betere oplossing voor dit moment om de bewerkte zenders goed ik te lezen of waar ik de veranderingen wel goed kan bewerken?

 

catw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: catw
Aangezien de rebox (fortis nu) met de nieuwe software vastloopt als je de bewerkte zender-lijst wilt terug zetten heb ik maar geprobeerd de zender-lijst in de rebox (fortis nu) zelf te bewerken.

Onder root\var\etc _service.fdu kunnen bewerken met DrEditHD, rotwerkje en duurt lang maar de instellingen naar behoren kunnen aanpassen.

Kon hier de LNB spanning voor tuner 2, voor de astra 2 (28.2) en de hotbird weer op AAN zetten welke na de fastscan op tuner ÉÉn van de astra 1 (19.2) op UIT gezet word, geeft "geen signaal op tuner 2".

Ook alle zenders die ingescand waren op tuner 2 en weggeschreven waren onder tuner één (geeft de fout "geen signaal op tuner een") weer van de juiste informatie voorzien, .

Ja alles werkte daarna prima (beide tuners) tot het moment dat ik de receiver uit had gezet.

Van middag de receiver weer aan en ja hoor ik kon alles opnieuw instellen de file _service.fdu was overschreven met de oude instellingen dus BBC werkt weer niet, tuner 2 weer geen signaal.

Dus het is ergens anders ook opgeslagen maar ja die file heb ik nog niet kunnen vinden.
Moet maar weer verder zoeken waar ik die dingen moet gaan oplossen, nee moet ik niet doen dat moet de importeur voor iedereen doen en snel.

Wie weet een betere oplossing voor dit moment om de bewerkte zenders goed ik te lezen of waar ik de veranderingen wel goed kan bewerken?

catw

Als dit zo is dan klinkt het voor mij als een bug. Als je vanuit het menu de optie geeft om de zenderlijst op te slaan en terug te importeren, dan moet dit dus goed werken. Als er iets met de bewerkte zenderlijst niet goed is, dan moet hij daarover een melding geven.. Ik heb het probleem van vastlopen en de bewerkte zenderlijst nog niet eerder gehoord, komt deze informatie van Rebox af?
Maar als je op linux niveau dingen moet aanpassen, dat is niet erg als het maar eenmalig is..echter kan je bij een volgende firmware update het dan opnieuw doen smile

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dit zo is dan klinkt het voor mij als een bug. Als je vanuit het menu de optie geeft om de zenderlijst op te slaan en terug te importeren, dan moet dit dus goed werken. Als er iets met de bewerkte zenderlijst niet goed is, dan moet hij daarover een melding geven.. Ik heb het probleem van vastlopen en de bewerkte zenderlijst nog niet eerder gehoord, komt deze informatie van Rebox af?

Maar als je op linux niveau dingen moet aanpassen, dat is niet erg als het maar eenmalig is..echter kan je bij een volgende firmware update het dan opnieuw doen smile

 

Nee komt niet van rebox af, die zeggen gewoon je doet iets verkeerd maar ja ik heb 2 schotels en dus gebruik ik de tuners oop separaat voor elke schotel en ben op zoek gegaan waarom tuner twee geen signaal kreeg.

 

De uitgelezen zenderlijst van de rebox heb ik al eerder hier neergezet en ook de bewerkte zenderlijsten.

 

uit die gegevens kan je de fouten aflezen, dus hoe ik het ingesteld heb, uitgelezen met verkeerd opgeslagen fouten (door de rebox/fortis) en de bewerkte lijsten hoe die zouden moeten zijn.

 

catw

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bedenk, dat de software ontwikkelaars bij Rebox alleen met deze feedback een kans hebben, dit soort problemen op te lossen.

Heeft er hier iemand een directe draad naar die heren om ze met dit soort informatie te voeren?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...