Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
heb je mijn afbeelding de instellingen boven ook gebruikt

het lijkt erop dat de laatste regel (uit afbeelding) daar effect op heeft
maar er zijn ook combinaties switch en lnb bekend waar dit symptoom dat jij hebt optreedt

ciao

Heb ik helemaal gedaan.
Nu vind ik het vreemd dat ik bij de Azbox dit niet had.
Ik zal ze straks omzetten als volgt:
A: 13
B: 19,2
C: 23,5
D: 28

Bedankt voor je hulp en ik laat het weten.

• Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Origineel bericht van: EXTREEMPJE
Hoi,

Een kennis van mij had dit probleem ook met een KONIG duoblock.
De HD kanalen pakte hij zonder probleem, ging hij dan naar rtl5 dan kwam ook de melding afstemmen mislukt, hij moest dan ook heen en weer zappen om beeld op rtl5 te krijgen.
Nu heeft hij canaldigitaal duo lnb en het probleem is weg.
Zou wel aan het soort disecq switch liggen die er in zit.

Grt André.

Ja inderdaad, precies dit heb ik!
Gelukkig ben ik niet de enige.
We komen dichterbij; ik ga eerst hetgeen wat Tonski 'voorschrijft' uitproberen.
Die 4-1 switch is al eens vervangen, dus deze zou ook best eens kapot zijn.

Bedankt en ik kom erop terug.
Geplaatst:

Wat ikzelf wel doe is de uitgebreide disecq 1.1 kiezen.

Je kunt dan ook uncommited signalen kiezen en het aantal herhalingen.

Stel dat je switch niet lekker schakelt, dan doet ie dat bij herhaling (3x) misschien wel.

Zelf heb ik 2 ontvangers waarbij 1 met gewone en de andere met een uncommitted switch. Nu vergeet ik telkens welke switch op welke ontvanger zat.

De oplossing hieroor is zowel uncommitted als gewone diseqc commando's te sturen en deze evt. te herhalen.

Welke switch er dan op de ontvanger zit ... , hij krijgt altijd het juistecommando.

Gtz. Martje B

Geplaatst:

Alle settings gezet zoals door Tonski aangegeven.

Echter, nog geen verbetering.

Naast de melding afstemmen mislukt, krijg ik ook regelmatig de melding:SID not found in PAT (oid).

Helpt dit?

Geplaatst:

settinglijst van het net halen en in de box laden.

Dan de zenders proberen.

Bij rotte switches schakelt íe wel van bijv. astra2 naar hotbird, maar niet andersom. Probeer de zender die niet wil eens op verschillende manieren te benaderen, dus bijv van NL1 naar BBC of vanaf consumentenTV naar BBC.

Als dit verschil geeft die herhaling in diseqc 1.1 aanzetten en aangeven hoevaak herhaald moet worden.

Gtz. Martje B

Geplaatst:
Origineel bericht van: martjeB
settinglijst van het net halen en in de box laden.
Dan de zenders proberen.

Bij rotte switches schakelt íe wel van bijv. astra2 naar hotbird, maar niet andersom. Probeer de zender die niet wil eens op verschillende manieren te benaderen, dus bijv van NL1 naar BBC of vanaf consumentenTV naar BBC.
Als dit verschil geeft die herhaling in diseqc 1.1 aanzetten en aangeven hoevaak herhaald moet worden.

Ik ga het vanavond proberen. Nu heb ik inderdaad het idee dat het best zo zou kunnen zijn dat de switch kapot is.
Nu ben ik bij de installatie wel erg voorzichtig geweest (ook in verband met de gevoeligheid van tuners) met het inschakelen van de netspanning. Ik heb eerst alle stekkers uit de verschillende boxen gehaald om kortsluiting te voorkomen.
Geplaatst:

Nog even een toevoeging van mij kant:

Ik krijg vaak de melding: SID not found in PAT

Op verschillende fora lees ik dat de switch wellicht kapot is. Met mijn DM500 heb ik echter nergens last van. Weet iemand meer van dit probleem?

Ik zie wel verschillende oplossingen voor dit probleem op dit fora.

Geplaatst:

Het kan de switch zijn maar meer voor de hand zijn de lnb's die heb ik hier ook moeten vervangen ik heb er nu inverto black edition op zitten en deze werken perfect.ik had er smart titanium op zitten en die waren nog geen jaar oud.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Geplaatst:

Even een update na een avond vol gepruts:

- Disecq mogelijkheden zijn allen geprobeerd zoals deze op deze site beschreven zijn (1.0 en 1.1);

- Opnieuw inscannen levert geen verbetering; ook niet met een andere zenderlijst.

Nu ben ik wel redelijk hopeloos. Ik draai Gemini 4.70 Heeft het nog zin om over te stappen op Pli of Nabilo? Nu wil ik dit nog wel proberen. Het vervangen van hardware zoals door enkelen wordt aangeraden ben ik niet voornemens.

Mijn DM500, philips DSR2211 en voorheen Azbox deden het prima. Ik verwacht dan ook niet dat de LNB's of switch vervangen iets gaat opleveren. Het probleem zit 'm echt in de volgende twee meldingen:

- Afstemmen mislukt;

- SID NOT FIND IN PAT.

Dit gaat erg vervelend worden en ik hoop dat mensen een goede tip hebben!

Ik heb namelijk wel smart LNB's. Maar om deze nou allemaal te vervangen...

Geplaatst:

Let op mijn woorden het zijn de lnb's probeer het eens om er eentje te vervangen en kijk dan eens

bij mij werkte alle decoders behalve de 800HD die niet

voor de rest had ik DM/5620/500s/7000/azbox/ipbox/technomate 9100s/philips/strong/pioneer/powersky enz deze werkte allemaal behalve dus de 800HD

bij mij gaf hij ook aan SID NOT FOUND IN PAT na de andere lnb's erop gezet te hebben werkte het als een tierelier. dus ?

De Groeten Van Cobus R
Ziggo kabel (FTA)

Geplaatst:
Origineel bericht van: ome to
Let op mijn woorden het zijn de lnb's

Wellicht het proberen waard, de Astra 3 is namelijk een andere (Alps) en die werkt prima. Echter, ik kijk op tegen de investering en dan eventueel teleurgesteld raken dat het toch een softwareprobleem blijkt.

Waar moet ik qua kosten aan denken bij de LNB's van jou?
Geplaatst:

Ik heb twin lnb's en die waren iets van 30 a 35 euro als je daar de single versie van pakt dan kosten ze iets van 12 a 14 euro

De Groeten Van Cobus R
Ziggo kabel (FTA)

Geplaatst:

chefke,

probeer eens de LNB direkt door te zetten naar de dreambox

dus niet aan de diseqc maar 1;1

ALS JE DAN NOG "SID not found in PAT" ziet is het duidelijk dat je diseqc switch niet het probleem is

er zijn erg veel topics geopend en geschreven inzake die melding

en er zijn ook massa's suggesties

is je dm800 nieuw dus met tuner revisie?

ciao

Oeps meteen schrijven:

altijd eerst de dm van de stroom af als je coax af en aankoppelt....!

A Forest

The Cure

Geplaatst:

Tonskidutch heeft helemaal gelijk.

1:1 en dan testen.

Als ik zelf ga scannen raak ik ook zenders kwijt, die ik eerder wel gewoon ontving. Ik haal dus een settingslijst van het internet en heb dan de zenders weer terug en ook met beeld!

Mijn dm7000 had dit niet. Ik denk dat de tuner iets slechter is.

Gtz. Martje B

Geplaatst:
Origineel bericht van: martjeB
Tonskidutch heeft helemaal gelijk.
1:1 en dan testen.

Als ik zelf ga scannen raak ik ook zenders kwijt, die ik eerder wel gewoon ontving. Ik haal dus een settingslijst van het internet en heb dan de zenders weer terug en ook met beeld!
Mijn dm7000 had dit niet. Ik denk dat de tuner iets slechter is.

Ga ik zeker proberen met het lange weekend in het vooruitzicht. Overigens wil ik nog even reageren op de opmerking van Tonski dat hier veel topics over zijn. Dit klopt en deze heb ik ook bekeken. Echter, na deze in de settings allen geprobeerd te hebben, lees ik dat aan de hardware moet worden gesleuteld. Ervaringen uit het verleden maken een terughoudende opstelling. Zelf heb ik het gevoel dat het aan de trage switch zou kunnen liggen. Hij schakelt namelijk niet lekker terug. Anderzijds zou het ook de LNB kunnen zijn; de 23,5E wordt namelijk meteen gevonden, terwijl de andere drie Smart Titanium LNB's zijn. Ik houd jullie zeker op de hoogte.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen