Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Heb sinds twee weken een blueray speler in huis. Ik zag dat er ook 3D films worden verkocht,met 2 of 4 brillen erbij.

Wie heeft hier ervaring mee ? en kan misschien een bepaalde film aanraden ?

Ik heb Avatar in de bioscoop gezien, en dat viel me persoonlijk, wat betreft 3D een beetje tegen. Ik heb ooit in dat grote pretpark in het zuiden van het land een 3D film gezien waarin een bijtje de zaal in vloog. Op een gegeven moment moest je gewoon achterom zien waar het bijtje was. Avatar haalde het hier totaal niet bij vond ik.

Wat zijn de resultaten van een 3D blueray film op een 102 cm HD ready Plasma scherm ?

Graag reacties.

Groet,

ronald

Geplaatst:

En da's maar goed ook. Want van die overdreven effecten wordt je stront misselijk. Voor je het weet zit de halve bioscoop z'n popcorn weer uit te spugen.

Ik vraag me af hoe dat er met een 3D brilletje uitziet sick

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:
Origineel bericht van: ronaldsl
Hoi,

Wat zijn de resultaten van een 3D blueray film op een 102 cm HD ready Plasma scherm ?

Graag reacties.

Groet,

ronald

Kom op zeg... HD Ready? volgens mij zijn ze allemaal Full HD

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Mijn LG heb ik gekocht begin 2006....en er staat op hd READY.........

maar daar vraag ik niet om, ik vraag om ervaringen........

en of je er stront misselijk van wordt....lijkt me gewoon wel eens leuk om te zien HIER thuis....

ronald

Geplaatst:
Origineel bericht van: ronaldsl
Mijn LG heb ik gekocht begin 2006....en er staat op hd READY.........

maar daar vraag ik niet om, ik vraag om ervaringen........

en of je er stront misselijk van wordt....lijkt me gewoon wel eens leuk om te zien HIER thuis....

ronald

Helaas gaat dat niet lukken. Je moet een geschikte tv ervoor hebben.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Gast sjonnie123
Geplaatst:

Ik heb een paar 3D films met van die el cheapo brilletjes eventjes bekeken op een FULL_HD LCD en het resultaat was ronduit belabberd.

Als ik het juiste brilletje (er zijn er veel verschillende blauw/geel/rood/groen) ophad zag ik echt wel meer diepte maar dat gaat wel ten kostte van een overall prettig plaatje om na te kijken, na een paar minuten ben je het al zat.

Een duurder actief brilletje zal best wel helpen

Wat mij betreft wordt dit 1 grote flop.

1. De huidige HD-LCD TV is er niet voor geschikt.

2. Er zijn te veel verschillende manieren om 3D te maken

3. Wie gaat TV kijken met een lullige onprettig zittende bril op.

4. Ondertitels lijken van een andere planeet te komen.

5. 1 op de 4 mensen heeft een dominant oog waardoor 3D kijken weinig tot geen effect heeft.

6. De inkijk hoek wordt door 3D nog verder beperkt.

7. Het is onnatuurlijk waardoor je hoofdpijn of andere verschijnselen krijgt.

Als het mogelijk wordt om 3D te bekijken zonder brilletje en er komt een standaard (Alle 3D content is met dezelfde apparatuur af te spelen) dan ben ik de eerste om dit aan te schaffen.

Geplaatst:

Bij de huidige standaard worden om en om het linker en het rechterbeeld getoond. Je moet dan een bril ophebben met een active shutter. Deze sluit om en om het linker en het rechter oog af. Deze wordt aangestuurd door de tv. Dit om en om gaat met minimaal 120 beelden per seconde, dus 60 voor het linker en 60 voor het rechteroog.

Een gewone HD (ready) toestel heeft deze technologie niet en is er dus ook niet geschikt voor.

Geplaatst:

Bij Haagtechno Panasonic hebben ze de de 3D toestellen staan.

Hier hoort een elektronische bril bij.

Dus niet een gekleurd stukje plastic waar je doorheen kijkt.

En ik kan je zeggen dat ziet er zeer goed uit.

En de prijzen zijn denk ik redelijk netjes.

Alleen het aanbod is nu nog zeer minimaal.

En wat er gebeurd als je lang blijft kijken dat zou ik je helaas niet kunnen melden.

Je kijkt een kwartiertje om de ervaring op te doen.

Maar een hele film afkijken zal niet gaan werken ben ik bang voor.

Maar dat het komen gaat is zeker, en volgens de geruchten komt er binnen niet al te lange tijd een holografische projector met 3D.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Je moet een onderscheid maken tussen de huidige 3D die je zoals vroeger op alle toestellen met een gekleurd brilletje kunt bekijken en de nieuwe 3D technologie met electronische "shutter" brillen.

In het eerste geval, is het een leuke gimmick die de pret van HD kijken bederft. Fletse kleuren en saai na 10 minuten, maar werkend op alle huidige toestellen.

In het tweede geval is het al een stuk beter, maar je moet investeren. Je hebt een compatibele TV of projector nodig, compatibele blu-ray speler, compatibele AV versterker en dan nog de passende films vinden op blu-ray.

Dat wordt dus een dure grap....! Wat het effekt betreft, heb ik het persoonlijk nog niet gezien, maar de feedback is redelijk positief. Helaas is het ook redelijk subjectief, sommigen hebben een echte 3D ervaring, anderen vinden het niks en nog anderen worden er misselijk van.

Hiernaar kijken op een 110 cm LCD of plasma zal natuurlijk nooit hetzelfde zijn als 3D IMAX of digitale cinema...

3D op je huidige TV zal enkel lukken met die gekleurde plastic kartonnen brilletjes die bij blu-rays als Coraline 3D zitten vrees ik...

• 1 maand later...
Geplaatst:

Ik heb hier de Panasonic 20VT met de 3D Blu Ray speler er bij en ben zeer tevreden alleen zijn er wel enige 3D films die voor gewone TV'S zijn dit is troep.

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Geplaatst:
Origineel bericht van: Snuffer
Ik heb hier de Panasonic 20VT met de 3D Blu Ray speler er bij en ben zeer tevreden alleen zijn er wel enige 3D films die voor gewone TV'S zijn dit is troep.

Ben wel benieuwd welke 3d blu ray film je nu al in je 3d blu ray kan doen. Ik kan geen titel verzinnen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen