Ga naar inhoud


[RE-9000HD] netwerkdrive (NAS) niet zichtbaar / te selecteren


Jozef

Aanbevolen berichten

Ik kan, ook als ik bij opnameapparaat de netwerkdrive selecteer, geen bestanden lezen om daarvan af te spelen. krijg als ik dan een opname wil maken ook de melding dat de netwerkdrive niet is aangesloten. Iemand hier al ervaring mee? Denk zelf dat het door het format komt.. een CH3Snas dus geen ntfs of fat32. Ik kan wel gewoon via de pc van de NAS naar de Rebox schrijven/kopiëren dus de verbinding is wel oké. Als ik de netwerkdrive NIET als opname apparaat selecteer, kan ik hem ook niet gewoon bij de bestandenlijst tevoorschijn toveren.

 

 

Visiosat G4:Astra1,2,3 & Hotbird + 4 x Inverto quad + Rebox 9000HD(1TB-WDgreen) + Echostar 5020pvr

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Jozef
Ik kan, ook als ik bij opnameapparaat de netwerkdrive selecteer, geen bestanden lezen om daarvan af te spelen. krijg als ik dan een opname wil maken ook de melding dat de netwerkdrive niet is aangesloten. Iemand hier al ervaring mee? Denk zelf dat het door het format komt.. een CH3Snas dus geen ntfs of fat32. Ik kan wel gewoon via de pc van de NAS naar de Rebox schrijven/kopiëren dus de verbinding is wel oké. Als ik de netwerkdrive NIET als opname apparaat selecteer, kan ik hem ook niet gewoon bij de bestandenlijst tevoorschijn toveren.


Ik vroeg me ook even af hoe dit ongeveer werkt, als iemand weet wat je er voor moet doen? Ik heb een Synology NAS, maar ik snap ook niet waar je een folder kan selecteren of hoe het zou moeten werken.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS
Origineel bericht van: Jozef
Ik kan, ook als ik bij opnameapparaat de netwerkdrive selecteer, geen bestanden lezen om daarvan af te spelen. krijg als ik dan een opname wil maken ook de melding dat de netwerkdrive niet is aangesloten. Iemand hier al ervaring mee? Denk zelf dat het door het format komt.. een CH3Snas dus geen ntfs of fat32. Ik kan wel gewoon via de pc van de NAS naar de Rebox schrijven/kopiëren dus de verbinding is wel oké. Als ik de netwerkdrive NIET als opname apparaat selecteer, kan ik hem ook niet gewoon bij de bestandenlijst tevoorschijn toveren.


Ik vroeg me ook even af hoe dit ongeveer werkt, als iemand weet wat je er voor moet doen? Ik heb een Synology NAS, maar ik snap ook niet waar je een folder kan selecteren of hoe het zou moeten werken.


Zelf kom ik er zo op met windows verkenner \\192.168.10.119 dan de hdd (storage) selecteren en dan aangeven (rechtermuisknop) netwerkverbinding maken. Hoop dat het jullie ook lukt.

catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoelde eigenlijk dat je in de Rebox ook de Netwerk drive kan selecteren om een opname naar toe te maken. Dit zou dan naar een NAS kunnen.

 

Ik dacht dat de Topicstarter dit ook ongeveer bedoelde, maar misschien heb ik dat verkeerd geinterpreteerd.

 

Ik weet dus niet hoe je in de Rebox aangeeft dat je naar een netwerkdrive wilt opslaan. Althans waar je precies aangeeft naar welke folder dit op de NAS zou moeten.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS
Ik bedoelde eigenlijk dat je in de Rebox ook de Netwerk drive kan selecteren om een opname naar toe te maken. Dit zou dan naar een NAS kunnen.

Ik dacht dat de Topicstarter dit ook ongeveer bedoelde, maar misschien heb ik dat verkeerd geinterpreteerd.

Ik weet dus niet hoe je in de Rebox aangeeft dat je naar een netwerkdrive wilt opslaan. Althans waar je precies aangeeft naar welke folder dit op de NAS zou moeten.


Ja, oke dat heb ik ook niet ik heb hem als drive Z aangemaakt en kopieer de opmame's naar mijn server (nas) vanwege dat ik het ook lang gezocht heb en geen betere oplossing kon vinden. Wie weet komt dat ooit nog wel eens door iemand die daar een stukje voor kan programmeren, en dan gelijk een "eigen" werkgroep kunnen instellen i.p.v. workgroup.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: catw
Origineel bericht van: CronoS
Ik bedoelde eigenlijk dat je in de Rebox ook de Netwerk drive kan selecteren om een opname naar toe te maken. Dit zou dan naar een NAS kunnen.

Ik dacht dat de Topicstarter dit ook ongeveer bedoelde, maar misschien heb ik dat verkeerd geinterpreteerd.

Ik weet dus niet hoe je in de Rebox aangeeft dat je naar een netwerkdrive wilt opslaan. Althans waar je precies aangeeft naar welke folder dit op de NAS zou moeten.


Ja, oke dat heb ik ook niet ik heb hem als drive Z aangemaakt en kopieer de opmame's naar mijn server (nas) vanwege dat ik het ook lang gezocht heb en geen betere oplossing kon vinden. Wie weet komt dat ooit nog wel eens door iemand die daar een stukje voor kan programmeren, en dan gelijk een "eigen" werkgroep kunnen instellen i.p.v. workgroup.

Dat moet volgens mijn gevoel er al een tijdje zijn. Zoek maar eens op Google naar Rebox en NAS, dan lees je op verschillende plaatsen dat het zou moeten werken. Ook in de menu's van de Rebox kan je als opslagmedie kiezen tussen HDD/USB en Netwerk. Dus dit moet instelbaar zijn, ik heb het alleen nog niet gevonden hoe dit zou moeten.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het netwerk is wel te selecteren bij het opname deel in het opslagmenu maar dan is het ook over.

Als je wilt selecteren om daarvan af te spelen kom je er niet.

 

zal nog wel een software foutje zijn.

 

Visiosat G4:Astra1,2,3 & Hotbird + 4 x Inverto quad + Rebox 9000HD(1TB-WDgreen) + Echostar 5020pvr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb van alles geprobeerd om met mijn Synology verbinding te maken maar het lukt niet. De gebruiksaanwijzing geeft ook niet de gewenste info wat naar mijn mening wel zo zou moeten zijn mad

Alle gegevens ingevuld o.a. \\Synology\public + gebr.nm wachtw. maar selecteer je Ok gebeurd er niets ook geen foutmelding.

 

Via Google en de handleidingen van zijn broertjes (octagon enz.) doorzocht maar niet iets zinnigs kunnen vinden.

 

Ik hou mij aanbevolen voor de oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sathopper
Ik heb van alles geprobeerd om met mijn Synology verbinding te maken maar het lukt niet. De gebruiksaanwijzing geeft ook niet de gewenste info wat naar mijn mening wel zo zou moeten zijn mad
Alle gegevens ingevuld o.a. \\Synology\public + gebr.nm wachtw. maar selecteer je Ok gebeurd er niets ook geen foutmelding.

Via Google en de handleidingen van zijn broertjes (octagon enz.) doorzocht maar niet iets zinnigs kunnen vinden.

Ik hou mij aanbevolen voor de oplossing.


Mag ik vragen waar jij de share hebt kunnen invullen op de rebox? Dat kan ik zelfs niet vinden; dan kan ik ook eens gaan stoeien smile
Misschien moet je hem benaderen via NFS i.p.v. SMB? Is maar een gedachte, aangezien overal staat dat het in combinatie met een Synology moet werken, maar via SMB kan het op elke willekeurige PC werken en heb je geen NAS nodig. Dit zegt mij dus dat er iets speciaals met de configuratie nodig is smile Gebruik op mijn NMT ook een NFS link naar mijn Synology, dus ik zal die eens proberen dan..

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net even lopen zoeken en spelen.

Mij lukt het inderdaad ook niet. Ik heb alles gebruik in de trend van \\<NAS>\Share, SMB://<NAS>/share en NFS(-tcp)://<NAS>:/Share.. Maakt allemaal niet uit, het werkt niet..

Als iemand dit weet, ik houd me aanbevolen smile

 

 

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het voor elkaar. smile

 

Kwam op het forum van de fortis users de oplossing tegen toen ik daar was om te kijken hoe ver de voorderingen met Enigma2 voor deze box zijn (en mogelijk ook de Rebox).

 

Geef het IP adres van het apparaat op en daarna de gedeelde schijf of map op de NAS of PC

 

in mijn geval met de Synology: 192.168.178.24/public

Voor mijn PC: 192.168.178.21/H H is mijn share naam voor mijn H schijf!.

 

Indien je Ok drukt krijg je de melding verbinding verbroken. Dit zal wel een BUG zijn. Het werkt gewoon.

 

Indien de map/drive met een ww is beveiligd geef deze dan ook op.

 

Het werkt prima. wink

Was al mogelijk vanaf firmware versie V89

Citaat:
hi there for those who have not figured it out the 1.07.89 firmware has added a backslash to the on screen keyboard and finished off the required changes to the software and we now can have remote network shares accessable from your decoder

ie:

 

create a network share on your computer and give it a name with less than 11 characters and without any spaces.

note the ip address of the server and type it into your decoder in the server box in the following format:

 

Code: [select]

192.168.0.1/movies

ip.address.of.server/share.name

 

the above would what you would put if your share is called movies on your computer and your server (computer) is located at 192.168.0.1 for an example.

click connect and the boxes will grey out and will show you the amount of free space etc on the server and other details.

 

If you then go to the play list and press the arrow button and select network and you can browse your computer or network attaches storage for files to/for play back/veiwing on your decoder.

 

You can even record or time shift to your network share if you change the settings in the record menu.

 

cheers jono

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan bevestigen dat dit werkt, dit had ik alleen zelf nooit kunnen verzinnen... Thanks! smile Nu kan ik Rebox gewoon naar mijn NAS laten opslaan, werkt erg makkelijk smile

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo kun je ook rechtstreeks opnemen naar je PC indien je de uitzending later wil branden. Scheelt weer een langdurige copieer sessie.

 

Ga dit sowieso even uitproberen kijken of de Timetable dan geen fouten vertoond. Schijnt dat de boxen een hoop fouten maken op met wegschrijven op de harddisk. Eens kijken of het wegschrijven op de Synology en/of PC beter gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sathopper
Zo kun je ook rechtstreeks opnemen naar je PC indien je de uitzending later wil branden. Scheelt weer een langdurige copieer sessie.

Ga dit sowieso even uitproberen kijken of de Timetable dan geen fouten vertoond. Schijnt dat de boxen een hoop fouten maken op met wegschrijven op de harddisk. Eens kijken of het wegschrijven op de Synology en/of PC beter gaat.

Dit heb ik nog niet getest. Maar op de eerste oogopslag werkt alles tot nu toe goed, alleen toch al jammer dat je bij een opname niet kan selecteren op welk opslagmedia je het wilt opslaan. Het was leuk geweest bij een opname dat je dit meteen kon kiezen.
Zoals ik het nu zie het eigenlijk voordeliger is om de zaak gewoon op te slaan naar de NAS, want dan kan je het daarna meteen met mooie netwerksnelheden kopieren naar je PC. Als je dan een keer de hardeschijf moet leeghalen door een firmware update, dan is dat niet zo een probleem want dan maak je gewoon de share leeg smile

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sathopper
Zo kun je ook rechtstreeks opnemen naar je PC indien je de uitzending later wil branden. Scheelt weer een langdurige copieer sessie.

Ga dit sowieso even uitproberen kijken of de Timetable dan geen fouten vertoond. Schijnt dat de boxen een hoop fouten maken op met wegschrijven op de harddisk. Eens kijken of het wegschrijven op de Synology en/of PC beter gaat.



TOP hoor Sathopper,

Het lukt inderdaad.

-THNX-
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...