Ga naar inhoud


[RE-9000HD] netwerkdrive (NAS) niet zichtbaar / te selecteren


Jozef

Aanbevolen berichten

Ja, ik ben eruit! het werkt, alhoewel ik wel wat hicks heb bij afspelen dus het zal wel een nmt worden....

maar de oplossing staat bij de FAQ op de rebox site en wel als volgt: selecteer eerst bij het opname apparaat de optie:netwerk

vervolgens ga je naar het opslagmenu (2 stapjes naar links) en daar selecteer je weer netwerk, door op oke te drukken krijg je de mogelijkheid om je ip adres in te voeren gevolgd door de folder en kun je mounten. Je nas is dan te benaderen gewoon via de bestandenlijst toets op de AB. In het vituele toetsenbord voor ingave van je ip kun je via de next toets de leestekens etc. krijgen. Er is ook een underscore teken maar dat is wat onduidelijk omdat het lijkt alsof dit het gewone min teken is.

 

succes met je Synolog. Ik heb een CH3Snas Conceptronic

Visiosat G4:Astra1,2,3 & Hotbird + 4 x Inverto quad + Rebox 9000HD(1TB-WDgreen) + Echostar 5020pvr

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Jozef
Ja, ik ben eruit! het werkt, alhoewel ik wel wat hicks heb bij afspelen dus het zal wel een nmt worden....
maar de oplossing staat bij de FAQ op de rebox site en wel als volgt: selecteer eerst bij het opname apparaat de optie:netwerk
vervolgens ga je naar het opslagmenu (2 stapjes naar links) en daar selecteer je weer netwerk, door op oke te drukken krijg je de mogelijkheid om je ip adres in te voeren gevolgd door de folder en kun je mounten. Je nas is dan te benaderen gewoon via de bestandenlijst toets op de AB. In het vituele toetsenbord voor ingave van je ip kun je via de next toets de leestekens etc. krijgen. Er is ook een underscore teken maar dat is wat onduidelijk omdat het lijkt alsof dit het gewone min teken is.

succes met je Synolog. Ik heb een CH3Snas Conceptronic


Klopt gezien maar onduidelijk. nml. bij het instellen van netwerkverbindingen op PC's/servers staan de slash tekens zo: \ bij de rebox moeten ze zo: / staan! crazy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sathopper

Klopt gezien maar onduidelijk. nml. bij het instellen van netwerkverbindingen op PC's/servers staan de slash tekens zo: \ bij de rebox moeten ze zo: / staan! crazy

Naar mijn mening heeft dit niets met Rebox te maken maar met het feit dat op Windows systemen bij het aangeven van padnamen de backslash (\) wordt gebruikt en bij UNIX / LINUX systemen de gewone slash (/).
De RE-x000 apparaten zijn nu eenmaal op Linux gebaseerd.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Op zoek naar een oplossing voor een netwerkprobleem kwam ik deze oude draad tegen, die echter ook niet de complete oplossing gaf.

Ik had intussen al een poosje een cat5-kabel van Rebox naar router (Fritzbox 7270), en van daaruit LAN-verbinding met mijn PC (Win7, 64bits). Daarop, indien nodig, aangesloten een USB external drive (1TB, Fat32).

Ik kan sindsdien middels \\192.168.178.29\storage in de HDD van de Rebox komen en;

- progs daaruit overnemen naar die external disk voor opslag,

- vanuit de PC ook progs uit de Rebox verwijderen,

- progs vanaf die external drive terugzetten op de Rebox,

- als test een prog eerst gekopiëerd naar de PC (NTFS), en vervolgens overgezet naar de Rebox.

Dat alles werkt dus uitstekend, bij een ongelooflijke snelheid van 2 MB/sec. Niet bij te benen, die moderne techniek.

 

Ik wil die externe opslag vervangen door een NAS en heb de Synology 211 op het oog met 2x2TB WDGreen in mirror, NTFS en niet FAT32 vanwege o.a. 4GB-beperking.

Eérst wil ik weten of en hoe ik vanaf mijn Rebox die NAS kan bereiken en daarvandaan media kan afspelen op de TV; video's en foto's, in allerlei formats zoals ze ook opgeslagen zijn (jpg, mpg, mov, avi, etc.).

 

Als ik op de Rebox naar Opslag Manager ga, krijg ik de volgende resultaten;

- Huidig apparaat: Netwerk Drive

- Status: niet beschikbaar

- Bestandssysteem: onbekent (Rebox-fout)

- Totaal: 0

- Vrij: 0

- Netwerkinstelling: door naar dat veld geeft:

- Netwerkinstelling: niet beschikbaar

- Map: leeg veld

- Gebruiker: leeg veld

- Password: leeg veld

- Verbinding: Druk op OK

 

Ik heb een aantal mappaden geprobeerd, o.a. //192.168.178.20/E, maar drukken op OK leidde tot niets. (Het IP is van de betreffende PC, daarop partitie E, netjes met slashes zoals Windows het wil). Is ook niet verwonderlijk dat het niet wil lukken zolang de Netwerkinstelling "niet beschikbaar" blijft aangeven.

 

NB: de Netwerkinstellingen (DHCP, IP, Subnetmask etc.) in het andere menu kloppen uiteraard: had anders nooit bovenvermelde verbinding gehad.

 

Vraag: hoe krijg ik verbinding met mappen op die PC, en later dus met mappen op de dan LAN-aangesloten NAS?

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook zitten kl**ien met dat in het begin. Wat je moet doen is in je NAS toestemming geven voor je path naar je opslag. Ik heb een directory aangemaakt die rebox heet in me NAS en die uitgedeeld aan allen in mijn netwerk. De zoekweg op me Rebox werd dan //192.168.0.10/rebox. Dan zal je zien dat je kontakt krijgt. Nog even iets anders, om je mount naar je NAS te behouden moet je de DHCP uitzetten en de gegevens van je Rebox even manueel erin zetten en tegelijkertijd dat IP adres reserveren in je router. Succes en laat effe weten hoe het gaat. Grtn Erwin

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt oor de tip.

Dat laatste kan nog wel even duren, want die DS211 is zo nieuw dat die nog nergens in voorraad is. Maar dat is het probleem niet.

Wel is het een probleem dat in het menu bij Netwerk Drive staat dat er geen netwerkverbinding beschikbaar is, zoals ook in mijn bericht aangegeven. Dan werkt het ook niet als ik daar //192.168.178.nn/rebox of wat dan ook invul (de afwijkende cijfers zijn natuurlijk routerspecifiek). Ook dát heb ik in mijn bericht al aangegeven.

 

Die bovengenoemde pogingen heb ik uiteraard ook al met uitgeschakelde DCHP en manual inputs geprobeerd.

 

Eerst moet ik de mogelijkheid voor een verbinding krijgen voordat ik welk pad dan ook kan invullen.

Dat is dus nú het probleem.

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het moet toch aan je router liggen zodat je de juiste path aangeeft voor je Rebox en uitdeelt. Ik neem aan dat je router ook een vaste IP heeft gekregen.

 

Je schrijft dat er geen netwerkverbinding beschikbaar is. Eén vraag. Als de DHCP aan staat in je Rebox, krijg je dan een IP adres uitgedeeld van je router? Dan weet je in ieder geval dat je in het netwerk zit en dan ben je op de goede weg.

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

De router is goed verbonden met de Rebox, en er worden inderdaad correcte zaken ingevuld door DHCP. Blijkt ook wel uit het feit dat ik vanaf de PC keurig verbinding heb met de Rebox, zoals eerder uitvoerig beschreven.

Omgekeerd kom ik niet in mijn PC vanaf de Rebox.

Ik heb dus nog géén NAS, zoals ook eerder vermeld. Ik wil eerst uitvinden of en hoe ik verbinding krijg naar mijn router/PC vanaf de Rebox. Door bij voorbeeld een padnaam in te vullen naar een map Rebox op de E-partitie van mijn PC. Dus in mijn geval 192.168.178.20/E/Rebox. Daarin het IP van mijn PC, Partitie E, en map Rebox.

Als ik alles doe zoals beschreven in de pdf van Rebox zelf aangaande verbinding Rebox - NAS, zou ik dus in die map Rebox terecht moeten komen (nogmaals, niet op de NAS, maar op de PC).

Toch gebeurt er niets na indrukken van OK in het veld "Connect".

Waar zit het probleem?

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik noem een paar mogelijkeden op:

Zelfde username en password gebruiken zoals je bij Windows inlogged.

Probeer het eens zonder die E partition 192.168.178.20/Rebox.

Of 192.168.178.20/rebox zonder hoofdletter

Heb je de rebox map op je PC uitgedeeld met volledige rechten?

 

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lennie

Als ik alles doe zoals beschreven in de pdf van Rebox zelf aangaande verbinding Rebox - NAS, zou ik dus in die map Rebox terecht moeten komen (nogmaals, niet op de NAS, maar op de PC).
Toch gebeurt er niets na indrukken van OK in het veld "Connect".
Waar zit het probleem?

Zelf gebruik ik deze optie niet maar ik was toch wel nieuwsgierig want ik had de indruk dat dit toch zonder meer zou moeten functioneren, dus niet.

Ook ik heb via FTP een prima verbinding van laptop naar RE-9000.
Het door mij gebruikte OS is WIN7 Home Premium.
Ik heb de lijn gevolgd zoals door Rebox m.b.t. het aansluiten NAS is aangegeven, ook hier zonder een positief resultaat.
Diversen share-opties toegepast met diversen combinaties gebruikersnaam - wachtwoord, maar niets functioneerde.

Ik moet mij sterk vergissen maar ik denk dat het hierbij toch echt om een aan rechten gerelateerd toegangsprobleem gaat.
Hoe 'vertel' ik immers aan Windows dat er vanuit de RE-9000 toegang wordt gezocht.
Je hebt immers geen domeinnaam, thuisgroep of dergelijke.
Ook de instelling voor toegang voor 'Idereen' functioneerde niet.
Ik denk dat de toegangsregeling naar een zelfstandige NAS op een ander beveiligingsniveau is geregeld dan in Windows.

Misschien moet je dit probleem eens in het Windows forum aan de orde brengen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het ook effe uitgeprobeerd zowel met XP als met W7 maar helaas krijg ik ook geen kontakt met de pc's. Ik heb een nieuwe client aangemaakt, zonder password en alle rechten gegeven maar het helpt niet. Ik denk ook wat Jurgen zegt dat het een kwestie is van beveiligings niveaus.

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed hetzelfde: een verschil in bereikbaarheid tussen een PC en een NAS.

Ik ga dat ding gewoon kopen (zodra leverbaar) en ik denk dat ik die NAS dan gewoon zal kunnen benaderen zoals de Rebox-pdf dat beschrijft.

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de toegang naar een NAS wel goed functioneert want de toegangsbeveiliging van de Rebox naar een NAS zal daar waarschijnlijk net zo geregeld zijn als de toegangsbeveiliging van de Rebox naar een Router (al dan niet via WLAN) want dat functioneert wel uitstekend.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...