Ga naar inhoud


[RE-9000HD] netwerkdrive (NAS) niet zichtbaar / te selecteren


Jozef

Aanbevolen berichten


  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Vandaag antwoord gehad van Rebox zélf.

 

Inderdaad kun je vanaf de Rebox niet in een (netwerk-) PC komen.

 

In een NAS lukt wel. Hoe je dat moet bewerksteligen heeft Rebox in een PDF gepubliceerd.

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tijdelijke mounten gaat wel, via putty. Helaas ben je deze na uitschakelen van de box kwijt, en de fstab file aanpassen brengt geen soelaas.

 

in putty volgende commando doen (alles is eigenlijk 1 lijn maar code-tags werken niet naar behoren):

 

Citaat:

 

mount -t cifs -o username=de_gebruikersnaam,password=passwoord //IP_van_de_PC/naam_van_de_share /locatie_waar_je_wil_mounten

 

 

Ik heb een mount gedaan naar /STORAGE/HDD/ent en kan deze oproepen op de box onder unix putty en bestandenlijst weergeven en bestanden afspelen voor zover het mp3 en foto's zijn. AVI's weergeven gaat ook, maar kwaliteit was niet al te fameus.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

lennie, putty is een programma dat gebruikt wordt om verbinding te maken met serversystemen (heel vaak voor unix/linux systemen). Als je dit als zoekterm gebruikt kan je dit progje wel ergens vinden.

 

Mounten van een gedeelde map is deze map beschikbaar maken in je ontvanger, of beter uitgedrukt, zeggen tegen je ontvanger waar hij info kan uitlezen.

 

fstab is een bestand op de ontvanger dat normaal gezien het mounten van filesystemen voor zijn rekening neemt. Dit bestand bevat info over hoe bepaalde mountpoints aangesproken moeten worden.

 

Ik heb ondertussen geprobeerd of het mogelijk was om met behulp van een autostart.ksh en mount_pc.sh dit automatisch te laten gebeuren, helaas kan de Rebox FW hier niet echt mee overweg. Het script zelf werkt wel redelijk.

 

Ik zal anders proberen een korte handleiding te maken met screenshots, en deze in een verdere post hangen.

 

*edit* zoekterm "How to mount remote windows partition (windows share) under Linux nixcraft" kan je ook al enige basisinfo geven in afwachting

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed,

 

kleine update, script lijkt wel OK; doet wat het moet doen, namelijk de bestanden in een map van mijn PC weergeven alsof ze op de box staan. Enige nadeel is dat ik dit scriptje steeds moet laten lopen vanop de PC; zoals eerder vermeld heeft Rebox geen plugin support, en werkt de autorun dus niet.

 

Inloggen via putty (user id is gekend?? staat anders wel in screen 01) en via 'cd' ga ik naar de locatie waar het script staat (/var/bin). Vervolgens voer ik het uit door ./mount_pc.sh te typen. Het script kijkt naar het huidige IP van de box, om zo de mount correct te laten lopen (indien box IP eindigend op 100 heeft stopt het script omdat dit eigenlijk adres van de PC is, maar router is te dom om reservaties te doen op basis van hostname/mac adres cool )

 

Screen 02 toont dat er nog geen mounting gebeurd is; als ik in de map HDD/ent ga kijken is deze 'leeg'.

 

Screen 03 toont de inhoud na mounting; 04 terwijl ik door de map /HDD/ent/foto ga (mzk bevat muziek) (blijkbaar wordt deze niet getoond, is enkel via download te bekijken... jammer)

 

Screen 05 tot slot, de weergave van een foto, hoewel de screen meer zwart toont dan wat anders. OSDcapture, en niet 'screencapture' natuurlijk...

 

Script is verkrijgbaar op verzoek. Ik zal een 'generische' versie maken; met aanduiding van de lijnen die aangepast moeten worden (momenteel nog lijn 5; adres van je PC en lijn 48 maar ik zal extra info over de functies toeoegen zodat het iets leesbaarder is voor de meesten onder ons)

 

post-37135-1318261478,0204_thumb.jpg

post-37135-1318261478,047_thumb.jpg

post-37135-1318261478,0806_thumb.jpg

post-37135-1318261478,1148_thumb.jpg

post-37135-1318261478,1495_thumb.jpg

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

code nog een beetje aangepast; bovenin het script staan 5 variabelen die aangepast moeten worden.

 

eens deze aangepast zijn, kan je het script op de box zetten. Vervolgens de rechten van het script aanpassen (met behulp van ftp client of commando chmod 755 "bestandsnaam_script")

 

script in bijlage + code ter controle

 

 

nog een laatste opmerking: de extensie aanpassen van .txt naar .sh (nadat je bestand even gelezen hebt) + gebruik op eigen risico!

 

Code:
  #!/bin/sh #script om PC te mounten, zodat files van de PC beschikbaar zijn op de rebox #v 0.0.2 - 2010.11.19 - eerste release  #versielijst # # Huidige versie # v 0.0.2 - 2010.11.19 - eerste release # ------------------------------------------------------------------------ # # v 0.0.1 - 2010.11.16 - test versie voor eigen gebruik # # Lijnen die beginnen met een # zijn commentaarlijnen; deze geven meer uitleg over bepaalde functies    # Global Var # ----------  ServerIP1="xxx.xxx.xxx.xxx"     				# IP adres van de PC welke de share bevat die gemount moet worden ServerShare="//$ServerIP1/TYP_DE_FOLDERNAAM"	# Pas "TYP_DE_FOLDERNAAM" aan naar de lokatie die gedeeld is op je Windows PC/Server STBShare="/STORAGE/HDD/ent"					# Map op de STB welke de "link" zal zijn naar de share. Pas dit eventueel aan. gebID="GebruikersID van de Windows Account"	# gebruikers ID van de windows account met minimum leesrechten op de share gebPW="passwoord ven bovenvermelde gebruiker"	# passwoord van bovenvermelde gebruiker  #FUNCTIONS #---------  fn_check_STBShare() { if [ -d $STBShare ]	then echo "STBShare bestaat al"		else		echo "STBShare bestond nog niet; maar wordt nu aangemaakt"		mkdir -p $STBSharefi		} fn_check_box_ip(){# Controle of het IP adres van de box niet gelijk is aan wat er voor de server opgegeven is. # Indien beiden gelijk zijn, wordt het script gestopt. Kijk dan even je netwerkinstellingen na.currIP=`ifconfig eth0 | grep 'inet addr:' | awk -v FS=":" '{print $2}' | awk -v FS=" " '{print $1}'`echo "Current Rebox IP address is: "$currIPif [ $currIP = $ServerIP1 ]   	then		echo "Er is een probleem opgetreden met het toegekende IP adres"		exit 123fi}fn_check_cur_mounts(){curMNTsize=`du -c -m /STORAGE/HDD/ent | grep total | awk -v FS=" " '{print $1}'`if [ $curMNTsize = 0 ]	then		echo "Mount was nog niet beschikbaar; deze zal toegevoegd worden"	else		echo "mount was reeds beschikbaar; mountscript wordt stopgezet"		exit 124fi}fn_mount_win(){  echo "mounting network filesystem on Windows PC"  mount -t cifs -o username=$gebID,password=$gebPW $ServerShare $STBShare if [ $?=0 ]	then		echo "mounting completed succesfully"		exit 0	else		echo "mounting failed"		exit 12fi }    ###########"START RUNNING"fn_check_STBSharefn_check_box_ipfn_check_cur_mountsfn_mount_win 

sat4all_mount_pc.txt

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een schoonheidsfoutje gevonden...

 

Er wordt een check gedaan of de mount al zou bestaan, maar daar heb ik als vaste tekst /STORAGE/HDD/ent in staan. Dit moet opgevuld worden met wat er in de Global Var ingetypt is; dus bijgevolg een update van het script.

 

Code:
 #!/bin/sh #script om PC te mounten, zodat files van de PC beschikbaar zijn op de rebox #  #versielijst # # Huidige versie # v 0.0.3 - 2010.11.20 -	aanpassing fn_check_cur_mounts: er stond een vast gegeven #							in plaats van een variabele # ------------------------------------------------------------------------ # v 0.0.2 - 2010.11.19 - eerste release # v 0.0.1 - 2010.11.16 - test versie voor eigen gebruik # # Lijnen die beginnen met een # zijn commentaarlijnen; deze geven meer uitleg over bepaalde functies # Opgelet: de "-tekens rond de items na het =-teken in Global Var moeten behouden blijven!!!!!!    # Global Var # ----------  ServerIP1="xxx.xxx.xxx.xxx"     				# IP adres van de PC welke de share bevat die gemount moet worden ServerShare="//$ServerIP1/TYP_DE_FOLDERNAAM"	# Pas "TYP_DE_FOLDERNAAM" aan naar de lokatie die gedeeld is op je Windows PC/Server STBShare="/STORAGE/HDD/ent"					# Map op de STB welke de "link" zal zijn naar de share. Pas dit eventueel aan. gebID="GebruikersID van de Windows Account"	# gebruikers ID van de windows account met minimum leesrechten op de share gebPW="passwoord ven bovenvermelde gebruiker"	# passwoord van bovenvermelde gebruiker  #FUNCTIONS #---------  fn_check_STBShare() { if [ -d $STBShare ]	then echo "STBShare bestaat al"		else		echo "STBShare bestond nog niet; maar wordt nu aangemaakt"		mkdir -p $STBSharefi		} fn_check_box_ip(){# Controle of het IP adres van de box niet gelijk is aan wat er voor de server opgegeven is. # Indien beiden gelijk zijn, wordt het script gestopt. Kijk dan even je netwerkinstellingen na.currIP=`ifconfig eth0 | grep 'inet addr:' | awk -v FS=":" '{print $2}' | awk -v FS=" " '{print $1}'`echo "Current Rebox IP address is: "$currIPif [ $currIP = $ServerIP1 ]   	then		echo "Er is een probleem opgetreden met het toegekende IP adres"		exit 123fi}fn_check_cur_mounts(){curMNTsize=`du -c -m $STBShare | grep total | awk -v FS=" " '{print $1}'`if [ $curMNTsize = 0 ]	then		echo "Mount was nog niet beschikbaar; deze zal toegevoegd worden"	else		echo "mount was reeds beschikbaar; mountscript wordt stopgezet"		exit 124fi}fn_mount_win(){  echo "mounting network filesystem on Windows PC"  mount -t cifs -o username=$gebID,password=$gebPW $ServerShare $STBShare if [ $?=0 ]	then		echo "mounting completed succesfully"		exit 0	else		echo "mounting failed"		exit 12fi }    ###########"START RUNNING"fn_check_STBSharefn_check_box_ipfn_check_cur_mountsfn_mount_win  

sat4all_mount_pc.txt

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...