seije017 Geplaatst: 26 maart 2010 Geplaatst: 26 maart 2010 ik heb hier op mijn laptop in vista de optie in de sidebar om muziek te luisteren. ik luister graag naar trance muziek. is dit ook mogelijk om op de dreambox te ontvangen ?.
vGnp Geplaatst: 26 maart 2010 Geplaatst: 26 maart 2010 Shoutcast Plugin vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Tonskidutch Geplaatst: 26 maart 2010 Geplaatst: 26 maart 2010 ligt een beetje aan welk image op welke dreambox maar er zijn zeker 4 plugins om internetradio ten gehore te brengen. ciao shout A Forest The Cure
Cobus R Geplaatst: 26 maart 2010 Geplaatst: 26 maart 2010 IK persoonlijk vind de webradio van newinigma super De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
Tonskidutch Geplaatst: 26 maart 2010 Geplaatst: 26 maart 2010 gemini heeft die optie toch standaard al ingebouwd dreamnetcast blauw extra uh soms effe tweemal proberen daar de genrelijst wel eerst geladen moet worden en afhankelijk van server activiteit kan het een eerste maal eens mis gaan no connection meestal echter prima ciao A Forest The Cure
seije017 Geplaatst: 27 maart 2010 Auteur Geplaatst: 27 maart 2010 is het ook mogelijk om de zender die ik via de pc luister op de dreambox te krijgen.
Gast 1664 Geplaatst: 28 maart 2010 Geplaatst: 28 maart 2010 Als het een mp3 stream is volstaat het om een .3mu bestand met de link op je dreambox te parkeren en af te spelen in mp3/bestandsmodus. Voorbeeld: Maak een bestand met de naam omroepvlaardingen.m3u en inhoud: http://www.omroepvlaardingen.nl:8000/live.mp3 Is het geen MP3 stream, dan kun je je PC gebruiken met vlc mediaplayer om de stream om te zetten naar MP3 en die zelf te broadcasten. Je dreambox kan die vervolgens afspelen op de bovenstaande manier.
Pieterrr Geplaatst: 28 maart 2010 Geplaatst: 28 maart 2010 Ik heb hier ook zelf nog geen antwoord op. Ook ik probeer internetradio op m'n Dreambox8000HD te krijgen.Ik maak gebruik van Newnigma2. De Dreambox heb ik op m'n geluidsinstallatie aangesloten zodat ik het geluid optimaal kan horen. Ik heb het al via Mediacentre / radioplayer geprobeerd maar daar krijg ik de mededeling "coming soon". Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen om internetradio via m'n Dreambox te kunnen beluisteren. helpen.
Harley Geplaatst: 28 maart 2010 Geplaatst: 28 maart 2010 Kijk eens in de 2e post van dit topic VU+ Duo2 - PrismCube
Pieterrr Geplaatst: 28 maart 2010 Geplaatst: 28 maart 2010 Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb het wel gezien maar zou je me precies, stap voor stap, kunnen zeggen hoe ik dit in de Dreambox kan krijgen? Ik ben er namelijk niet zo bedreven in en ben bang dat ik een crash krijg.
Harley Geplaatst: 28 maart 2010 Geplaatst: 28 maart 2010 Uit de database hier bovenaan de pagina via het menu ‘software-beheer’ onder Enigma kan een package (meestal plugin) worden geïnstalleerd. Het menu ‘software-beheer’ kan afhankelijk van de image anders heten. Hiermee krijg je een lijst te zien van de beschikbare software (/plugins). Dit is dus een grafische weergave van de feed, wat ook vaak geordend en gestructureerd is. Als je een software kiest om te installeren, wordt deze onder water gedownload en geïnstalleerd. ipkg zal ook de nodige andere packages waar de te installeren package van afhankelijk is, downloaden en installeren voordat de gemeende package wordt geïnstalleerd. VU+ Duo2 - PrismCube
Loui (K) Geplaatst: 28 maart 2010 Geplaatst: 28 maart 2010 Origineel bericht van: seije017 ik heb hier op mijn laptop in vista de optie in de sidebar om muziek te luisteren. ik luister graag naar trance muziek. is dit ook mogelijk om op de dreambox te ontvangen ?. Ik doe het altijd in samenwerking met Winamp.Als ik een radio station heb gevonden dan klik ik op de sream voor Winamp daarna sla ik de stream op in *.m3u en kopieer dit naar de hardeschijf en vandaar uit kan ik dit weer gewoon beluisteren via de Dreambox.
tisten Geplaatst: 29 maart 2010 Geplaatst: 29 maart 2010 Een voorbeeld om de "http://www.humorzender.be/" te beluisteren op de dreambox dm8000 met gemini 4.7. Stap 1) De link in Winamp "http://www.humorzender.be/" opslaan als winamp.pls. Als we dit bestand als tekstbestand openen zien we: [playlist] numberofentries=1 File1=http://listen.radionomy.com/humorzender Title1=Humorzender Length1=-1 Version=2 Stap 2 ) Het bestand in je dreambox /etc/favo_netcast.xml openen en volgende lijn toevoegen en opslaan: <genre name="humorzender" url="http://listen.radionomy.com/humorzender" ></genre> Stap 3) Blauwe knop - Gemini extra - dreamcast-streamripper - humorzender selecteren. DM8000; Visiosat BIG BiSAT Gemini 2.5 EPG van Rytec
Pieterrr Geplaatst: 30 maart 2010 Geplaatst: 30 maart 2010 Inmiddels heb ik shoutcast als plug-in geïnstalleerd op m'n Dreambox8000HD. Ik maak gebruik van Newnigma2. Nu blijkt dat ik twee radiostations uit New York die ik grag zou willen ontvangen niet kan ontvangen omdat die niet in de lijst van Shoutcast zijn opgenomen. Kan iemand mij zeggen of ik deze stations toch via de Dreambox kan ontvangen en hoe ik dat moet doen? Contact opnemen met Shoutcast heeft geen zin gehad omdat die op mijn e-mails niet reageert.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen