Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Configuratie op dit moment:

Pli Image

Monoblock Antenne 1 Astra op diseqc B

Monoblock Antenne 2 Hotbird op diseqc A

1 Kabel; tuner 2 doorgelust.

Gisteren een nieuwe VU+ aangeschaft en aan de gang gegaan.

Alles is eigenlijk prima gelukt (flash-en Pli, plugins, ed.) tot aan de settingslijst. Ik kreeg geen beeld. Ik heb in het menu, tunerconfig. wel Astra op B gezet en Hotbird op A. Na het snel scannen had ik beeld.

1.Ik heb een settingslijst van Josje en Henksat gedownload via het VU+ menu, en kreeg bij beide geen beeld. Nu kan ik mij herinneren met de Humax dat ik altijd de diseqc om moest draaien. Antenne 1 was diseqc B en antenne 2 was diseqc A. Dus net andersom als in de meeste gedownloade settingslijsten. Moet ik bij deze settingslijsten van Josje of Henksat ook de A en B omdraaien? Hoe doe ik dit. Lijst staat nl. ergens op de box. Waar? Welke software om te editen?

2. Hoe kan ik de gedownloade settingslijsten weer van de box verwijderen als het niet de juiste is?

3. Bij mijn vorige ontvanger stond de 22khz puls uit. Wat is dit precies? Deze staat nl. standaard aan, en heb hem dus maar uitgezet.

4. Moet ik de instellingen van de tunerconfig op "eenvoudig" laten, of moet ik "geavanceerd" en nog meer settings doen? (welke ik niet snap overigens)

5. Heb de PLi flash/image gedownload van 25 Maart. Er is nu reeds een nieuwere van 26 Maart. Ik verwachtte eigenlijk als ik een software update doe, die van de 26e automatisch geupdate zou worden. Maar hij "zegt" iedere keer dat er niets is te updaten. Vreemd? Moet ik opnieuw flash-en via USB? Nee toch?

6. Met de software update, wordt dan alles kompleet geupdate? Anders gezegd is dit hetzelfde als met de USB-stick opnieuw flash-en?

Xtrend ET-10000 (1TB HD & Open PLi 4.0) --> 2x Max Digital XP1000 (Open PLi 4.0) --> EMP MS17/8PIU-6 V10 --> Visiosat Big Bisat met 4 Quad Alps lnb's (Astra 1,2,3,Hotbird)

Geplaatst:

Pli heeft een automatische bouwserver die iedere nacht gewoon een nieuwe versie neerzet, ook al is er geen wijziging.

Als je dan up to date bent en up-date krijg je die melding.

Als je up-date blijven je instellingen behouden, als je opnieuw flasht moet je alles opnieuw instellen.

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Geplaatst:

Alle vragen zijn al opgelost. Oh neeee, alleen punt 3 nog??

Xtrend ET-10000 (1TB HD & Open PLi 4.0) --> 2x Max Digital XP1000 (Open PLi 4.0) --> EMP MS17/8PIU-6 V10 --> Visiosat Big Bisat met 4 Quad Alps lnb's (Astra 1,2,3,Hotbird)

Geplaatst:

deze setting zorgt er voor dat de ontvanger de lnb in hoge (10600) of lage band (9750) schakelt om zo alle transponders te kunnen ontvangen. Dit gebeurd door een 22khz signaal naar de lnb te sturen.

Geplaatst:
Origineel bericht van: unique
deze setting zorgt er voor dat de ontvanger de lnb in hoge (10600) of lage band (9750) schakelt om zo alle transponders te kunnen ontvangen. Dit gebeurd door een 22khz signaal naar de lnb te sturen.

Is het mogelijk dat ik hierdoor regelmatig "afstemmen mislukt" met een rood kruis in het beeld krijg?
Bij mij staat deze optie nl. uit. Kan deze optie altijd aangezet worden, ook bij een ouder monoblock??

Mijn Tunerconfig (eenvoudig):

Modus --> DISEqc A/B
Poort A --> ...Hotbird...
Poort B --> ...Astra...
Gebruik voltage en 22kHz --> Nee
Verstuur DISEqc enkel bij satelliet wijziging --> Ja

Geplaatst:
Origineel bericht van: stefan.wolfrum
persoonlijk zou ik die eerste Nee in een Ja veranderen.

Weet je ook waarom? Dan snap ik beter wat ik aan het doen ben. smile

Geplaatst:

Hallo FrankieV,

Citaat:
3. Bij mijn vorige ontvanger stond de 22khz puls uit. Wat is dit precies? Deze staat nl. standaard aan, en heb hem dus maar uitgezet.

Citaat:
Alle vragen zijn al opgelost. Oh neeee, alleen punt 3 nog??

Citaat:

Citaat:
persoonlijk zou ik die eerste Nee in een Ja veranderen.

Citaat:
Weet je ook waarom? Dan snap ik beter wat ik aan het doen ben.

Zie het antwoord van unique:

Met vriendelijke groet,

SatBaron

Geplaatst:

Natuurlijk had ik zijn antwoord wel gelezen, maar het zegt mij in eerste instantie nog niet zo veel. Wat ik er van begrijp is dat ik indien de optie niet aanstaat ik niet alles kan ontvangen? Waarom dan niet standaard aan? Ik weet ik ben nog niet erg thuis in deze materie....

Geplaatst:

Het overzicht is hier nu wel weg.

Ik stel voor dat je niet meer 6 vragen in één bericht stelt, maar voor iedere vraag een apart topic met een duidelijk onderwerp start.

Ron

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.