Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: Dennis DaMenaCe
Waarom zou je het goed willen hebben op 60hz?

Dat vraag ik me ook af... Is toch bedoeld voor de Amerikaanse zenders. Of had toch te maken met het Amerikaanse stroomnet dat op 60Hz staat afgesteld of heb ik het nu helemaal mis.

• Reacties 202
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Als men gebruik maakt van de videoenhancements, wat zijn dan volgens jullie de ideale instellingen? Of anders gezegd post eens svp. jullie instellingen.

Geplaatst:
Origineel bericht van: SatMann
je vind die terug in :
menu
instellingen
en dan ik denk op de tweede plaats : videoenhancements...

succes

Ik heb die video enhancements gedownload via applicaties -> systemplugins. Daarna box opnieuw gestart, maar ik zie deze optie maar niet terug. :S

VU+ SOLO2 500 GB (VTI 6.0.5), Triax 88 cm met Astra 1, 2, 3 en Hotbird

Geplaatst:

ik heb videoenhancer erop gehad, maar zorgde hier meer voor karteltjes en artifacts, zelfs met de standen op 0, nu heb ik hem verwijdert en heb ik er geen last meer van en gewoon goed beeld!!

Gr.Roymar

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Geplaatst:

hehe eindelijk de plugin. Dit was eigenlijk mijn grootste wens op mijn VU+ . Eigenlijk al vanaf het begin

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Geplaatst:
Origineel bericht van: roymar
ik heb videoenhancer erop gehad, maar zorgde hier meer voor karteltjes en artifacts, zelfs met de standen op 0, nu heb ik hem verwijdert en heb ik er geen last meer van en gewoon goed beeld!!

Gr.Roymar

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook een probleem met het beeld heb (ja alweer). Inderdaad gekartelde randen. Bij snelle bewegingen af en toe horizontale lijntjes in het beeld. En nog iets raars, als een hoofd snel "ja" knikt zeg maar, het heel schokkerig gaat. Er ontbreken frames zeg maar. Soms is het zelfs zo dat een hoofd blokkerig wordt en in het geheel snel verdwijnd en in een fractie van een seconde weer terug komt. Net of het beeld wat beweegd niet verwerkt kan worden. Wie weet wat dit verschijnsel nu weer is??!! Ligt dit aan de enhancer plugin?? Hoe kun je zo'n plugin verwijderen?

Xtrend ET-10000 (1TB HD & Open PLi 4.0) --> 2x Max Digital XP1000 (Open PLi 4.0) --> EMP MS17/8PIU-6 V10 --> Visiosat Big Bisat met 4 Quad Alps lnb's (Astra 1,2,3,Hotbird)

Geplaatst:

De nieuwe Dream Elite Balck Hole v1.3 is uit, daar zitten de video-modules ook in.

VU+ Duo - OpenPli 4.0 - VU+ Solo - OpenPli 4.0

TeVii DVB-S2 - MyTheatre - DVB Dream
Wavefrontier T90 (0,8W - 28,5E) - Triax 88(30W) - 2x EMP 168-w V2

Geplaatst:

Sinds een week de VU+, na een aantal jaren de Homecast 8100PVR.

De beeldkwaliteit is vooral op SD kanalen stukken minder dan de 8100. Na de update van de nieuwst PLi driver is dit wel verbeterd, maar : ik heb nu de eerste 5-minuten vlekken op gezichten en rare artifacts en deze verdwijnen dan na een aantal minuten.

Hebben meer mensen hier nu nog last van ?

Het is net of de VU+ warm moet draaien....

Enhancer plugin heb ik verwijderd, maar maakt geen verschil.

Kanalen laat ik upscalen naar 720P 50khz. aangesloten via HDMI

Geplaatst:

Vroeger had je PC monitoren die op 75Hz rustiger waren dan op 60Hz. Als ik dus in het menu een optie zie voor 50Hz, 60Hz of Multi, dan moet ik die gewoon op 60Hz zetten...

Geplaatst:

Tja vroeger... Toen de kratten bier nog van hout waren en je door moest zuipen om de kachel op te stoken...

Gewoon op multi zetten. De refreshrate van de tv en de frequentie van het ingangssignaal zijn dermate ontkoppeld dat het voor het flikkerend beeld meestal geen effect heeft.

Geplaatst:

@flabergasted

Wat betreft resolutie kun je nog steeds het beste de orginele resolutie nemen en de tv de scaling laten doen, want die doet dat meestal beter!!

Voor 576i gebruik ik wel 576p ivm de pillarbox schakeling die op 576i niet werkt.

Gr.Roymar

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Geplaatst:
Origineel bericht van: FLABERGASTED
Sinds een week de VU+, na een aantal jaren de Homecast 8100PVR.

De beeldkwaliteit is vooral op SD kanalen stukken minder dan de 8100. Na de update van de nieuwst PLi driver is dit wel verbeterd, maar : ik heb nu de eerste 5-minuten vlekken op gezichten en rare artifacts en deze verdwijnen dan na een aantal minuten.

Hebben meer mensen hier nu nog last van ?

Het is net of de VU+ warm moet draaien....

Enhancer plugin heb ik verwijderd, maar maakt geen verschil.
Kanalen laat ik upscalen naar 720P 50khz. aangesloten via HDMI

Dat is wat ik ook bedoel, heb ik precies hetzelfde. (lees mijn vorige post). En inderdaad het is alleen in het begin. Als hij warm is, is het over. Ik laat hem upscalen naar 1080i, maar heb ook 720p geprobeert, maar maakt niets uit.

Xtrend ET-10000 (1TB HD & Open PLi 4.0) --> 2x Max Digital XP1000 (Open PLi 4.0) --> EMP MS17/8PIU-6 V10 --> Visiosat Big Bisat met 4 Quad Alps lnb's (Astra 1,2,3,Hotbird)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen