pc-junkie Geplaatst: 29 juli 2010 Geplaatst: 29 juli 2010 oke beste hoax maar wat me wel opvalt is dat i het alleen op de RTL kanalen heeft dus rtl 4 , 5 , en 8 de rest is wel goed ????? groet pc-junkie
drz Geplaatst: 29 juli 2010 Geplaatst: 29 juli 2010 Origineel bericht van: pc-junkie oke beste hoax maar wat me wel opvalt is dat i het alleen op de RTL kanalen heeft dus rtl 4 , 5 , en 8 de rest is wel goed ????? groet pc-junkie Wat Hoax al zegt, ergens gaat het toch niet helemaal goed. Misschien toch de schotel wat beter uitrichten, of even kijken of er veel verlies optreed in de kabel of aansluitingen. "Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."
hanskedrie Geplaatst: 29 juli 2010 Geplaatst: 29 juli 2010 Origineel bericht van: pc-junkie oke beste hoax maar wat me wel opvalt is dat i het alleen op de RTL kanalen heeft dus rtl 4 , 5 , en 8 de rest is wel goed ????? groet pc-junkie Ik moet zeggen dat ik op RTL4 soms ook wel wat last van "blokvorming" heb. Dit zie ik niet altijd, maar soms bij bijvoorbeeld het nieuws als ze een reportage laten zien. als ze dan weer terug naar de studio gaan is alles weer normaal. Bij RTL boulevard is dit soms ook. Nu ga ik sowieso nog eens proberen mijn schotel wat beter uit te richten, maar het was me ook wel enkel op RTL4 opgevallen.
Endeavour Geplaatst: 24 oktober 2010 Geplaatst: 24 oktober 2010 Laatste bericht is alweer van juli. Valt me op dat aardig wat gebruikers nog met scart werken en ook lang niet iedereen een full HD heeft. De meningen over de beeldkwaliteit zijn (ook in diverse andere topic's) duidelijk verdeeld. Wel een opmerking dat in het begin niet iedereen de juiste instellingen had gekozen. Ik heb een 50" Full HD Samsung plasma. Is het beeld nu echt super scherp, of zijn het de vele mogelijkheden die de doorslag voor deze ontvanger hebben gegeven? Keep sending 'm up! VU+Duo op Pli, Amiko 8900 Alien, Visiosat Bisatellite G4 + 17/8 multiswitch (en op reserve een TF 4000plus)
despijker Geplaatst: 24 oktober 2010 Geplaatst: 24 oktober 2010 De beeldkwaliteit van de VU+ is gewoon zeer goed. Ik kijk op een Philips 42" 9703 en heb geen zaken die ik verbeterd zou willen zien. Uiteraard zit er verschil tussen SD en HD maar dat lijkt me logisch.
Gertitombo Geplaatst: 24 oktober 2010 Geplaatst: 24 oktober 2010 Origineel bericht van: despijker De beeldkwaliteit van de VU+ is gewoon zeer goed. Ik kijk op een Philips 42" 9703 en heb geen zaken die ik verbeterd zou willen zien. Uiteraard zit er verschil tussen SD en HD maar dat lijkt me logisch. Ik ben er helemaal mee eens. De VU Duo+ geeft super beeld. Kijk eens naar BBC HD of Sky HD kanalen. nederlandse kanalen is wel minder met HD of zelfs nog geen HD uitzending. Super ontvanger! Geen seconde spijt van.
pc-junkie Geplaatst: 24 oktober 2010 Geplaatst: 24 oktober 2010 hallo beste satvrienden inderdaad de schotelston niet echt goed altans de moter die ston op de verkeerde graade :( nu even op nieuw gekeken naar ooste en zuiden dacht ik maar staat nu goed zo zie je maar weer 1 klein dingetje wat dat al te weeg brenkt lolzzzzz groet pc-junkie
Gast BBsat Geplaatst: 25 oktober 2010 Geplaatst: 25 oktober 2010 Heb ook nogal getwijfeld door de nogal gemengde berichten over de beeldkwaliteit in diverse fora. De mogelijkheden en geroemde stabiliteit hebben me over de streep getrokken. Heb zelf een 58" Samsung Plasma en was in het begin ook niet erg overtuigd van het VU+ beeld t.o.v het simpele CD ontvangertje. Die deed het gewoon beter. In mijn geval gaf een andere image (VTI) en het helemaal uitzetten van scaler scherpte en voor de SD zenders ook de autoresolutie de gewenste verbetering. Betere schotel deed daar nog een klein schepje bovenop. En ja HD is nu echt RV vooral zenders als BBC inderdaad. (RV, rete vet)
Gast sattaz Geplaatst: 25 oktober 2010 Geplaatst: 25 oktober 2010 Origineel bericht van: BBsat In mijn geval gaf een andere image (VTI) en het helemaal uitzetten van scaler scherpte en voor de SD zenders ook de autoresolutie de gewenste verbetering. Betere schotel deed daar nog een klein schepje bovenop. @BBsat, Een betere schotel heeft geen invloed op de beeldkwaliteit van jouw VU+ Duo. Met vriendelijke groeten sattaz
stefan.wolfrum Geplaatst: 26 oktober 2010 Geplaatst: 26 oktober 2010 een ander image ook niet, want ze hebben allemaal dezelfde drivers. die worden centraal aangeleverd vertelde men mij. VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne
Toppers Geplaatst: 26 oktober 2010 Geplaatst: 26 oktober 2010 Een Topfield met laatste Enigma2,ofwel AAF Hot Summer-V2 TF7700 FullUSB firmware erop geeft het mooiste HD-beeld. Vergelijking met de Dream 8000 of de Vu+Duo geeft steeds op alle zenders de voorkeur op m'n Topfield PVR7700. Toch andere (betere)drivers en een professionelere encoder ????
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 26 oktober 2010 Geplaatst: 26 oktober 2010 Maar daar ging het niet echt om, het gaat om één type apparaat, de VU+ Duo, met verschillende images en daar maakt het geen verschil/zou het geen verschil moeten maken qua beeldkwaliteit, ze gebruiken immers dezelfde drivers. Wat wel kan schelen is dat verschillende images andere defaultwaardes gebruiken voor de beeldinstellingen. Het beste (vind ik) is om de scalerscherpte gewoon helemaal uit te zetten, dus de schuif naar de uiterste linkerkant.
Toppers Geplaatst: 26 oktober 2010 Geplaatst: 26 oktober 2010 Je hebt helemaal gelijk. Ik geniet uiteindelijk enorm van m'n Vu+Duo (en nog meer van jouw backup aanpassing als hobby) Toch zitten er verschillen in/bij de diverse images o.a. diverse files in lib_modules waarvan enkele belangrijk voor de beeldkwaliteit.
Gast BBsat Geplaatst: 26 oktober 2010 Geplaatst: 26 oktober 2010 Ja ik weet ook niet hoe het komt maar bij mij werken placebo's altijd beter dan de echte medicijnen Dat zal dan in dit geval wel net zoiets wezen Ben nu in ieder geval blijer met die VU+ (qua beeld) dan in het begin. Voor mij telt het resultaat of Bartjens het nou waar vindt of niet.
drz Geplaatst: 26 oktober 2010 Geplaatst: 26 oktober 2010 Origineel bericht van: BBsat Ja ik weet ook niet hoe het komt maar bij mij werken placebo's altijd beter dan de echte medicijnen Dat zal dan in dit geval wel net zoiets wezen Ben nu in ieder geval blijer met die VU+ (qua beeld) dan in het begin. Voor mij telt het resultaat of Bartjens het nou waar vindt of niet. Groot gelijk. De VU+ is een prima ontvanger die prima beeld geeft.. gewoon van genieten. "Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen